Larsenio Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) ..Over fjelltoppene. Men oppløses med en gang den kommer på denne siden av fjellet. Et artig fenomen jeg skal prøve å få tatt flere bilder av nå når sommeren kommer. Har justert noe på fargetoner, kontrast, skarphet o.l. Brukte stativ. Bildet tatt for en time siden cirka. 0.5 sekund lukker f/13 ISO 100 55mm, som er fullt innzoomet på mitt lille objektiv Noe å ta vare på? Edit, la til en V.2 Endret 19. mai 2009 av Larsenio Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Oh, dette likte jeg, liker at det ser ut som om husene skal gå under. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 stilig bilde!! Våren har vell så vidt kommet igang der oppe på andeøya!? Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 To kjappe svar der :!: Joda, våren har nettopp kommet for fullt, har vært hele 12 grader idag Angående bildet ser jeg at det er litt vel synlig bearbeidet, men hadde vanskeligheter i gode gamle PS 7.0, himmelen ble enten utbrent eller forgrunnen alt for mørk.. Så det ble endel justering og stilling for å prøve å redde selve motivet her. Tok ganske mange eksponeringer men traff ikke ordentlig på noen av de , følte jeg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Interessant motiv. Kunne det være en mulighet å prøve å konverte bildet til s/h for å se om du fikk et mindre photoshoppa utrykk ? Tom Lenke til kommentar
espenoen Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Eller bare skru ned metningen en del. Bilder trenger ikke enten være med sterke farger eller svart-hvitt. Da går det kanskje an å hente ut litt mer kontrast. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Hei og takk igjenn for fine svar! Nå har jeg lagt til en litt mindre redigert versjon (forsåvidt ikke croppet heller). Ser det bedre ut med redigering gjort i Lightroom2. Her har jeg kun lagt vekt på skarphet, lys o.l... Lenke til kommentar
espenoen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Versjon 2 er mye bedre i mine øyne. Du kan prøve litt levels for å lysne forgrunnen. Fargene er også mye riktigere i v2. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Liker bildet veldig godt.. Men som Tom sier, S/H tror jeg hadde gjort seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå