Gå til innhold

Russebuss, ulovlig i 2012?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man teoretisk skulle forby russebusser, hvordan definerer man en?

Må det være en gammel VolksWagen? Må den være rød med navn skrevet på siden?

Eller ansees enhver liten bil med studenter i som en russebil?

Og hvilke begrensninger skulle i så fall slike kjøretøy belemres med?

Forresten, jeg lurer på en ting:

Hvordan kan det ha seg at så mange unge studenter kan kjøre disse russebussene?

har de lappen for minibuss? Tar de minibusslappen kun for å kunne være russebilsjåfører?

Eller får de minibussene registrert som personbiler?

Hvor mange er det lov å være i en sånn bil?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Forresten, jeg lurer på en ting:

Hvordan kan det ha seg at så mange unge studenter kan kjøre disse russebussene?

har de lappen for minibuss? Tar de minibusslappen kun for å kunne være russebilsjåfører?

Eller får de minibussene registrert som personbiler?

Hvor mange er det lov å være i en sånn bil?

De leier inn personer med førerkort for buss.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte mer på disse VolksWagen minibussene som all russen har. Må man ikke ha minibusssertifikat for å kjøre dem?

Jeg har enda til gode å se noen som har en VW minibuss som russebil. De fleste har jo biler med 5-9 seter så da går det jo med bare klasse B-førerkort.

Lenke til kommentar

Russebusser er nettopp det. Busser som blir brukt som "partyvogner" for russen. Det er gjerne mest på østlandet dette er et fenomen (finnes kanskje også i de andre store byene?). De mindre utgavene kaller vi gjerne russebiler, i og med at disse er biler som brukes som partyvogner for russen.

Lenke til kommentar

Trur ikkje russebussar blir ulovleg i nærmaste framtid, russebussane er forholdsvis trygge då dei ofte er i betre teknisk stand og har ein yrkesjåfør som fører.

Om noke blir ulovleg så er det eventuellt russebilane sidan det det er mykje rart som ruller på vegane. Men som sakt tidligare i tråden så blir det vanskelig å definere ein russebil. Om det kjem eit forbud så kjem det til å bli eit meir generelt forbud mot at ungdomar kjøyrer i same bil, som f.eks max 4 personer under 20 år i samme bil eller noke slikt idiotisk.

Men det som kjem til å komme er betre kontroll av den tekniske tilstanden til russebil/buss. Det er også godt mulig at minimumskravet for å få godkjent ein bil, så det er sansynlig at russen i 2012 må bruke litt meir pengar til å kjøpe bil/buss som er i betre teknisk stand en russen må no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...