BaltusBrun Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hei. Jeg har nå bestemmt meg får å lage en montage fra min PS3. Poenget er at jeg aldri har gjort dette før så jeg trenger litt hjelp. Jeg har mest lyst på video kamera siden jeg også er ute etter HD kvalitet. Videokameraet er noe jeg også har tenkt til å bruke utenom spill som jo også er en fordel, men så kommer nå denne Dazzle DVD Recorder inn i bildet. Er det noen som har en sånn? er det bedre en HD kamera? Er det bra kvalitet? Takk hvis noen kunne svare Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Takk hvis noen kunne svare Jeg tror du må lære deg litt om video-signaler, og innganger og utganger for å få et så bra resultat som mulig. For å kunne ta opp i HD oppløsninger så må du bruke HDMI eller Component utgangene ifra PS3. Men det forutsetter at det finne video-kamera som har slike innganger. (MERK! en utgang og en ingang er to forskjellige ting selv om de kan se helt like ut.) En Dazzle DVD Recorder er lagd for VHS til DVD overføring så allerede her vet vi at vi ikke har noe HD funksjonalitet ivhertfall. Dazzle har to typer innganger, Composite og S-video. S-Video gir helt klart det beste bildet og du kan få kjøpt en slik kabel til PS3 hvis du vil. Så må du også tenke på at du kanskje har lyst på å se bildet på TV samtidig som du tar opp og da kan du trenge en splitter for det signalet du bruker. Eller du kan koble kameraets videoutgang til TVn eller Dazzle kan vise deg hva den tar opp på PC-skjermen. Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Da går jeg for dazzle men jeg skjønner ikke dette helt. Er det virkelig noe poeng å plugge så mange kabler i DVD recordern eller gjør han det bare for å se på PCN hans sammtidig? :S Kunne noen forklare hva jeg trenger? Værsåsnill! Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Da går jeg for dazzle men jeg skjønner ikke dette helt. Er det virkelig noe poeng å plugge så mange kabler i DVD recordern eller gjør han det bare for å se på PCN hans sammtidig? :S Kunne noen forklare hva jeg trenger? Værsåsnill! Ja.. han gjør det for å splitte signalet til TV og Dazzle samtidig.. du ser jo på filmen at det kan bli litt vanskelig å spille hvis bildet på PC-skjermen er bare en liten firkant oppe i hjørnet mens du tar opp. Man kan heller ikke bruke AV-utgangen (med rød-hvit-gul kabelen som følger med) på PS3 samtidig med HDMI utgangen. Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Ok har nå kjøpt Dazzle DVD Recorder + 3 audio Splits og en RCA Kabel. Har troen på dette! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå