Golden_eagle Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) PROJECT MAD - KOMMENTARTRÅD Her håper jeg å få masse konstruktiv kritikk. TIL ARBEIDSLOGGEN Endret 18. mai 2009 av Golden_eagle Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Lykke til med prosjektet. Hadde vært fint om du kunne lagt ut klikkbare bilder så vi får spredt de utover de påkosta skjermene våre som drives av dyrere enn nødvendig hardware Lenke til kommentar
Golden_eagle Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Lykke til med prosjektet. Hadde vært fint om du kunne lagt ut klikkbare bilder så vi får spredt de utover de påkosta skjermene våre som drives av dyrere enn nødvendig hardware Hehe :!: Ja... Kommer nå straks Lenke til kommentar
Golden_eagle Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) b Endret 18. mai 2009 av Golden_eagle Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 hei jeg ser faktisk fram til og lese din arbeids blogg men jeg har et bare ett par ting som jeg lurer på inv_biggrin.gif - har du tenkt på at tre brenner grådig godt når det først tar fyr?, men du kan jo se om du får et type stoff som gjør det brann sikkert. - har du tenkt til og bruke metall inne i kabinettet? jeg tror det blir stilig og kansje litt lettere og jobbe med når det gjelder festing av ting. jeg selv er en aktiv pc bygger men har ikke så mye erfaring da har bare holdt på i et år så.. men kan jo litt smile.gif Lykke til med byggingen jeg følger med og jeg kommer sikkert med tips og spørsmål smile.gif Mvh . HardWareGeeK Lenke til kommentar
Golden_eagle Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 hei jeg ser faktisk fram til og lese din arbeids blogg men jeg har et bare ett par ting som jeg lurer på inv_biggrin.gif - har du tenkt på at tre brenner grådig godt når det først tar fyr?, men du kan jo se om du får et type stoff som gjør det brann sikkert. - har du tenkt til og bruke metall inne i kabinettet? jeg tror det blir stilig og kansje litt lettere og jobbe med når det gjelder festing av ting. jeg selv er en aktiv pc bygger men har ikke så mye erfaring da har bare holdt på i et år så.. men kan jo litt smile.gif Lykke til med byggingen jeg følger med og jeg kommer sikkert med tips og spørsmål smile.gif Mvh . HardWareGeeK Muligheten for at noe skal ta fyr inne i kabinettet er vel ganske liten. Spesielt med tanke på at ingen komponenter kommer til å være i direkte kontakt med tre. Det er jo normalt å skru fast et HK-brett i trekabinettet. Og hvis det blir en kortslutning og det kommer gnister, vil jo strømforsyninga gå til helvete, og da vil det ikke komme noe mer gnister. Og hvis du har sett hva som skjer hvis en gnist fra et leirbål lander på en planke, så vet du at den ikke rekker å ta tak før den brenner opp sin egen masse og slukker. Det hadde vært morsomt om du kunne fortalt meg litt om kabinettene du har lagd og hvordan jeg skal jobbe. Så jeg kan lære av en med et helt års erfaring. Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 hei jeg ser faktisk fram til og lese din arbeids blogg men jeg har et bare ett par ting som jeg lurer på inv_biggrin.gif - har du tenkt på at tre brenner grådig godt når det først tar fyr?, men du kan jo se om du får et type stoff som gjør det brann sikkert. - har du tenkt til og bruke metall inne i kabinettet? jeg tror det blir stilig og kansje litt lettere og jobbe med når det gjelder festing av ting. jeg selv er en aktiv pc bygger men har ikke så mye erfaring da har bare holdt på i et år så.. men kan jo litt smile.gif Lykke til med byggingen jeg følger med og jeg kommer sikkert med tips og spørsmål smile.gif Mvh . HardWareGeeK Muligheten for at noe skal ta fyr inne i kabinettet er vel ganske liten. Spesielt med tanke på at ingen komponenter kommer til å være i direkte kontakt med tre. Det er jo normalt å skru fast et HK-brett i trekabinettet. Og hvis det blir en kortslutning og det kommer gnister, vil jo strømforsyninga gå til helvete, og da vil det ikke komme noe mer gnister. Og hvis du har sett hva som skjer hvis en gnist fra et leirbål lander på en planke, så vet du at den ikke rekker å ta tak før den brenner opp sin egen masse og slukker. Det hadde vært morsomt om du kunne fortalt meg litt om kabinettene du har lagd og hvordan jeg skal jobbe. Så jeg kan lære av en med et helt års erfaring. ja det er jo sant det du sier men husk å ha noe i nærheten just in case hehe desverre har jeg ikke startet på mitt eget kabinett ennå men det kommer hvis du skal på tg så kan jeg jo skjekke det ut MHV HardWareGeek Lenke til kommentar
Golden_eagle Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Så du, hardwaregeek, har egentlig aldri bygd et kabinett, men har planer?. Jeg har ikke noe lyst til å måtte drasse rundt på en 10-litersbøtte med vann når jeg er på lan. Tror den beste løsningen er å passe på at man har nok vifter. Og som du har sett på tegningene mine har jeg tenkt til å ha en skjerm i front-bay'en. Den skjermen vil vise hvor mange grader det er inne i kabinettet. Og kan du fortelle meg hvilken kunnskap du har om kjøling av kabinetter? Endret 18. mai 2009 av Golden_eagle Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Det er ingen fare for at det tar fyr, så lenge det ikke er noe feil med komponentene. Det skjer svært skjeldent at det tar fyr. Lenke til kommentar
MartinSkjei Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 du trenger ikke kjøpe 4 til 3 pins kabler! da du får med noen til vifte styringen, og i og med at det er utganger fra viftestyringen! Lenke til kommentar
Golden_eagle Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 du trenger ikke kjøpe 4 til 3 pins kabler! da du får med noen til vifte styringen, og i og med at det er utganger fra viftestyringen! Jeg tror jeg leste at den viftekontrollen jeg skal kjøpe ikke har 4 til 3-pin, men jeg har tenkt til å vente med å kjøpe 4 til 3-pin til etter jeg har fått pakka fra DX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå