Svirre91 Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Som sagt så har jeg innstallert Vista på en partisjon på min bærbare pc. Dette er en Dell Latitude D531. Jeg har Vista innstallert på 58 GB av 80 GB og XP (rå) på 15GB. Jeg får ikke startet opp Vista, og når jeg går til menyen over valg av oppstarts OS i BIOS så finner jeg kun XP PRO. Noen som veit hva jeg kan gjøre for å få Vista til å kjøre UTEN å formattere??! Dette er skolepc-en min, og jeg trenger det som ligger på den, samt at jeg ikke kan røre den på den måten, for ellers mister jeg internett kontakten på skolen... EDIT: Beklager...litt feil i omstokkinga av ord her... Det er ghosta inn vista på skole-pcen som orginalt, men JEG la inn XP på den minste partisjonen (ca 15gb)... Men uansett...leverte inn pc-en til ghosting, igjen, og den fungerer som den skal nå... Takk for svarene jeg fikk forresten...^^ Endret 18. mai 2009 av Svirre91 Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 hmm, litt vanskelig å forstå hva du mener her. Su har installert Vista og du har XP (rå?) på en 15GB? Men så du finner XP pro i oppstarts meny? Spørsmål: -hvilket OS var det på disken, når alt fungerte, og -kan du boote inn til noe som helst nå? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Lurer egentlig mest på hvorfor du i det hele tatt installerte Vista på en skole-PC. Uansett, hva gjorde du da du installerte Vista. Hvilken framgangsmåte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå