Gå til innhold

Bygge stasjonær pc for første gang

Anbefalte innlegg

Etter my tenkning og etter litt lesing av noen guider har jeg bestemt meg for å bygge selv. Det kan da ikke være så vanskelig. Skal brukers til mest WoW/ muligens litt CoD. Men jeg trenger i tillegg en skjerm og et trådløst nettverkskort. Hadde også vært fint et keyboard også kunne legges til( tror egentlig jeg vet hvilket jeg vil ha :) )

Busjett: Vil prøve å holde meg mest mulig unna 9k merket, og dette mener jeg alt til sammen.

Og forresten jeg har lyst til å holde meg til komplett.no siden jeg da har tenkt til å kjøpe alt der, og vil ikke ha noe tull med masse forskjellige butikker.

Endret av Oscar2010
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ferdigpakker fra nettbutikker er generelt av mye høyere standard enn det du får fra PC-merker som Dell, HP, osv.

Nettbutikkene lager ofte disse pakkene for å treffe forskjellige segmenter, og gir en liten rabatt på delene som brukes fordi du da handler alle delene hos dem. Dette er en veldig fin ordning om du kan få det du vil ha i en slik pakke og fra før av planlegger å kjøpe alt hos èn butikk.

EDIT:

Her er er en fin del-pakke. Det ser ut som om du får noe avslag på delene når du kjøper hele denne pakken. Denne pluss skjerm og tastatur burde komme under 9000kr, og oppfylle kravene dine til ytelse greit.

Hvis du skal ha gaming-tastatur, så sjekk Logitech G15, eller Roccat ;)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

hovedkort: Asus P5QL PRO, P43, Socket-775, DDR2 - 779

cpu: Intel Core™ 2 Quad Q8300 2,5GHz - 1635

ram: OCZ DDR2 PC8500 4GB KIT, Reaper HPC - 679

skjermkort: Asus Radeon HD 4890 1GB GDDR5 - 2199

harddisk: Seagate Barracuda 7200.11 500GB - 495

dvd: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A - 219

psu: Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS - 815

kabinett: Antec Three Hundred - 675

skjerm: BenQ 22" LCD E2200HD TCO03 - 1295

8791kr uten og etter min mening spare på kvaliteten.

Lenke til kommentar

hovedkort: Asus P5QL PRO, P43, Socket-775, DDR2 - 779

cpu: Intel Core™ 2 Quad Q8300 2,5GHz - 1635

ram: OCZ DDR2 PC8500 4GB KIT, Reaper HPC - 679

skjermkort: Asus Radeon HD 4890 1GB GDDR5 - 2199

harddisk: Seagate Barracuda 7200.11 500GB - 495

dvd: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A - 219

psu: Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS - 815

kabinett: Antec Three Hundred - 675

skjerm: BenQ 22" LCD E2200HD TCO03 - 1295

Er det noen som har noe å endre på dette? Er det nødvendig med et så bra skjermkort osv ?

Lenke til kommentar

Du kan jo gå ned til E8400 på prosessor for å spare rundt 300,- der. Minimale ytelses forskjell mellom de to. Du kan også velge et litt tregere minne for og spare noe der, også kan du gå ned til 450W utgaven fra Corsair på strømforsyning.

Dette burde utgjøre en 7-800 i besparelser, også kan du sikkert spare endel på å gå ned på skjermkortet.

edit: Blingsa på prossessoren, trodde det var E8500 som var satt opp i oppsettet over her!

Endret av phax
Lenke til kommentar

Skjermkortet er jo det viktigste, ville ikke gått for noe rimeligere enn HD 4890. Men den prosessoren, er det ikke fortsatt bedre med en dualcore til en rimelig pc som skal brukes til spilling? e8600/e8500/e8400, med Asus P5Q Pro hovedkort f.eks?

Forresten, den PSU'en, er ikke den i minste laget? Min er på 1000W og jeg har ca tilsvarende specs.. Men det er sikkert overkill, men 550 er vel ikke mer enn det bør være..

PS Med de specsa kommer cod og wow til å gå smooth, med lite lag og høy fps ;) Mitt 8800gts 320mb skjermkort kjører cod helt fint, men med din maskin kommer du til å kunne bruke fraps og få bedre fps i multiplayerspilling der mye skjer.

Lenke til kommentar

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...