olafer Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Kan noen gi meg tips på hvordan jeg setter opp denne gateway'n. Har prøvd det meste nå. Oppdater firmware, fulgt alle bruksanvisninger (både med og uten pppoe) på dlink.no sin support side. Litt frustrert nå. Om det er noen som har noen tips så ville jeg vært svært takknemlig. Et printscreen av oppsettsiden til dlinken hadde vært glimrende. [email protected] Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Hva er problemet? Er det ikke en wizard sak på den som du bare trenger å følge. Når du har telenor setter du opp PPPoE med HELE din e-postadresse som brukernavn og så skriver du inn passordet. Tror til og med at oppkoblingen går automatisk bare du oppgir riktig informasjon. Noe annet enn PPPoE vil ikke fungere, så ikke prøv det engang Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Du må "downgrade" firmware til versjon 2.00b6 eller DI-804 vil ikke virke. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Yes, jeg gjorde også som jokab sier. Lenke til kommentar
olafer Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Har gjort alt det som er nevt i forumet, har riktig firmware og full epost adresse. Hvis jeg bruker kobler meg rett til adsl-modemet fungere alt som det skal, men så fort jeg kobler til dlink'n skjer det ingenting. Jeg får til delt ip-adr til maskinen og alt, men ingen internett tilgang. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Når du går inn på DI-804 System Management, Diagnostics, ser du da om du har fått en IP addresse fra Telenor? Blinker det i Link/Act lyset? Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg har en D-link 604+ den lar seg rett å slett ikke bruke med PPPoE fra telenor. Har prøvd alt. Et lokalt datafirma har også testet Routern og fikk den ikke til å virke med PPPoE. Statisk og Dynamisk IP adresse var plankekjøring. Er det en bugs med D-link og Telenor eller? Ikke vet jeg!! Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 D-link og telenor er ikke en god kombinasjon, skjønner ikke det egentlig. Jeg sitter med en D-link 614+ på Halden.net adsl abbonemang og har ingen problemer med nyeste firmware. Det faktum at jeg bruker en sentral som er bygget opp av telenor og har et Lucent ADSL modem fra telenor har visst ingenting å si. Nå bruker ikke jeg PPPoE, men tror ikke det skulle være noe problem. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 D-link og telenor er ikke en god kombinasjon, skjønner ikke det egentlig.Jeg sitter med en D-link 614+ på Halden.net adsl abbonemang og har ingen problemer med nyeste firmware. Det faktum at jeg bruker en sentral som er bygget opp av telenor og har et Lucent ADSL modem fra telenor har visst ingenting å si. Nå bruker ikke jeg PPPoE, men tror ikke det skulle være noe problem. Tror du ikke på meg, kan du kanskje tro på D-links sine web sider. http://www.dlink.no/support/sdbdetails.asp?Id=54 De sier at Telenor kunder MED PPPoE har problemer. Du bruker ikke PPPoe og heller ikke har DI-804. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 D-link og telenor er ikke en god kombinasjon, skjønner ikke det egentlig.Jeg sitter med en D-link 614+ på Halden.net adsl abbonemang og har ingen problemer med nyeste firmware. Det faktum at jeg bruker en sentral som er bygget opp av telenor og har et Lucent ADSL modem fra telenor har visst ingenting å si. Nå bruker ikke jeg PPPoE, men tror ikke det skulle være noe problem. Vel, hvem som eier utstyret spiller da ingen rolle. Det er tydeligvis PPPoE til Telenor ADSL som er problemet. Man burde kunne få en ny på garantien hvis produkte ikke fungerer som det skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå