Gå til innhold

GAME - en bra Spillbutikk

Anbefalte innlegg

GAME er en dritbra butikk! Du kan bytte inn gamle spill, og få litt penger for dem, eller bytte dem inn i andre spill. De har nesten alle nye spill i butikken, vertfall der jeg bor, i Molde! Går ann å få tak i bonuskort også, slik at du får rabatter på de neste kjøpene. Forhåndsbestillinger på helt nye spill har de også. Vet ikke hvor mange butikker de har i Norge, men GAME anbefales;)

Hva synes dere om GAME, hvis dere har vært der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er akkurat samme som Gamestop/EbGames. Bare dem kjører noen ganger noen spennende innbyttekampanjer. Prisen for bruktspill ligger dog veldig høy! Selv foretrekker jeg Gamestop da det er lettere tilgjengelig, kjenner folkene som jobber der, god service og det kan være billigere.

Lenke til kommentar

Bonus/medlemskortet er bull... Du får kanskje avslag på 100 kroner på utvalgte titler, men etter avslaget er ikke prisen bedre enn på en hvilken som helst annen butikk som ikke driver med dette "bonus"-opplegget. Psykologiske lurendreiere...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Game og Gamestop er kjempebra om du ønsker brukte spill.

Nypris på nyheter klarer de som regel aldri konkurere med de større kjedene på, og klør meg ofte i hodet når man ser samme spill til 599,- på Gamestop som man får til 399,- hos Elkjøp osv.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Da jeg skulle selge/bytte inn noen spill fikk jeg mer for dem på GAME enn på GameStop/EBgames. En annen ting jeg merket stor forskjell på var kvaliteten på ekspeditørene. Folka som jobba på GameStop klaret ikke bruke de elektroniske gavekortene :hm:

Jeg har ikke merka noe til lik plassering av brukte spill ;)

Lenke til kommentar
Da jeg skulle selge/bytte inn noen spill fikk jeg mer for dem på GAME enn på GameStop/EBgames. En annen ting jeg merket stor forskjell på var kvaliteten på ekspeditørene. Folka som jobba på GameStop klaret ikke bruke de elektroniske gavekortene :hm:

Så problemer med gavekort gjør at kvaliteten på de ansatte er dårligere :-D

Om gavekort "systemet" er nede så er det ikke mye de ansatte kan gjør noe med dessverre..

Dette forekommer dog svært sjeldent

Angående innbytte priser varierer nok dette stort, noen titler får man mer for på Game mens andre får man mer for på Gamestop, sånn vil det nok alltid være.

Stor fordel for dem som har begge butikkene i nærheten da de alltid kan velge der de får mest..

Det beste er uansett å benytte seg av de meget gode innbytte dealene begge kjedene ofte kjører, da får man ALLTID endel mer for sine brukte spill..

Ser en nevner at de "store kjedene" alltid er billigst på spill.

Det stemmer at kjeder som Elkjøp innimellom kjører vanvittige priser på store realease titler men problemet er ofte at disse blir raskt utsolgt da de tar inn veldig begrensede antall kopier av spillet.

Elkjøp er nok ikke noe større enn Gamestop når det kommer til antall spill solgt men siden de hovedsakelig lever av å selge andre ting en spill så kan de "ta seg råd" til å selge spill uten særlig fortjeneste men rene spill kjeder som Game og Gamestop faktisk må tjene penger på spillene de selger..

Lenke til kommentar

Det forandrer ikke faktum at du tjener 200,- på å kjøpe spillene fra Elkjøp, og jeg har aldri opplevd at det har vært utsolgt, selv om man ikke har vært der med en gang.

Klart er det forskjellig konkuransegrunnlag, men som kunde sparer jeg der jeg kan, og nye spill ser jeg nå sist etter hos game/Gamestop grunnet mine erfaringer med prissetting.

Lenke til kommentar

Så problemer med gavekort gjør at kvaliteten på de ansatte er dårligere :-D

Om gavekort "systemet" er nede så er det ikke mye de ansatte kan gjør noe med dessverre..

Dette forekommer dog svært sjeldent

Angående innbytte priser varierer nok dette stort, noen titler får man mer for på Game mens andre får man mer for på Gamestop, sånn vil det nok alltid være.

Stor fordel for dem som har begge butikkene i nærheten da de alltid kan velge der de får mest..

Det beste er uansett å benytte seg av de meget gode innbytte dealene begge kjedene ofte kjører, da får man ALLTID endel mer for sine brukte spill..

Ser en nevner at de "store kjedene" alltid er billigst på spill.

Det stemmer at kjeder som Elkjøp innimellom kjører vanvittige priser på store realease titler men problemet er ofte at disse blir raskt utsolgt da de tar inn veldig begrensede antall kopier av spillet.

Elkjøp er nok ikke noe større enn Gamestop når det kommer til antall spill solgt men siden de hovedsakelig lever av å selge andre ting en spill så kan de "ta seg råd" til å selge spill uten særlig fortjeneste men rene spill kjeder som Game og Gamestop faktisk må tjene penger på spillene de selger..

Det ble kanskje litt tynt å bare fortelle om det med gavekort, men det har seg slik at på en butikk ga de andre muligheter for bruk av kortet enn det de gjorde på en annen samme dag... De hadde også generelt mere kunnskaper om hvilke krav/goder vi som kunder har. Det kan hende det bare var noen som hadde sommerjobb eller at det var nye ansatte i den ene butikken ;) ...og i tillegg hadde GAME veldig god kundeservice siden det ikke var en like stor butikk, og det var færre kunder i butikken ;)

Det forandrer ikke faktum at du tjener 200,- på å kjøpe spillene fra Elkjøp, og jeg har aldri opplevd at det har vært utsolgt, selv om man ikke har vært der med en gang.

Klart er det forskjellig konkuransegrunnlag, men som kunde sparer jeg der jeg kan, og nye spill ser jeg nå sist etter hos game/Gamestop grunnet mine erfaringer med prissetting.

Sparer 200,- kanskje? Eller får man 200,- for å kjøpe et spill :tease:

Samme her, men her er det SpaceWorld jeg sjekker sist hos. De har FIFA 09 for 599 kroner enda :wallbash:

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
GAME har ett godt utvalg, det skal de ha, men de er dyrere enn gamestop f.eks

Jeg kjøper ofte spill på den Game-butikken i Haugedalsgata, eller hva det heter. Den nermest lottet i oslo. Og der pleier det å være billigere og myye bedre service enn på Gamestop. Hvertfall brukte spill. Er ikke helt sikker på prisenfor nye spill. :)

GAME har ett godt utvalg, det skal de ha, men de er dyrere enn gamestop f.eks
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Både GAME og GAMESTOP er svindyre. Ingen grunn til å kjøpe spill herfra.

Jeg velger heller å handle på nett, siden jeg kan få helt nye spill til 350-400kr fremfor 599 hos de to som er nevnt over. Det verste er at GAME/GAMESTOP ofte holder på 599 prisene sine. Hender til stadighet at jeg kommer innom og ser Clive Barker's Jericho eller Ratchet & Clank til 599.

Ved å handle på nett får en disse fra 50-150kr.

Til og med i brukthylla deres finnes det ikke et eneste spill en ikke finner billigere på nett.

De kan forsvare løsningene sine så mye de vil. De forblir de dyreste uansett hvordan en vrir og vender på det.

Og når det kommer til ekskluderingslistene deres, skal en ikke se lenge før en finner ut at det er lavprofittsspill som står på denne, og ikke spill de har for mange av.

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1, må jeg ærbødigst be debattanter, holde seg til trådens tema. Vi ønsker ikke å redigere innlegg da vi ikke vil manipulere intensjonen med det aktuelle innlegget, dermed forsvant dessverre også gode innlegg, men som var svar på de allerede slettede. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori.

I henhold til retningslinjene §1, påpekes det at innleggets art skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person, diskuter anstendig.

Husk også at i henhold til retningslinjene §5, påpekes det at brukerkontoen skal ikke benyttes til å poste reklame eller nyheter om egne tjenester, med mindre det er svar på spørsmål fra andre brukere. Det skal kun svares på konkrete spørsmål og påstander. Informasjon ut over det kan bli ansett som snikreklame. Enkelte av de slettede innlegg var på kanten.

I henhold til retningslinjene ble '16' innlegg slettet fra tråden.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar

Jeg velger heller å handle på nett, siden jeg kan få helt nye spill til 350-400kr fremfor 599 hos de to som er nevnt over. Det verste er at GAME/GAMESTOP ofte holder på 599 prisene sine. Hender til stadighet at jeg kommer innom og ser Clive Barker's Jericho eller Ratchet & Clank til 599.

Til og med i brukthylla deres finnes det ikke et eneste spill en ikke finner billigere på nett.

De kan forsvare løsningene sine så mye de vil. De forblir de dyreste uansett hvordan en vrir og vender på det.

Og når det kommer til ekskluderingslistene deres, skal en ikke se lenge før en finner ut at det er lavprofittsspill som står på denne, og ikke spill de har for mange av.

Tror det er lenge siden du har sjekket prisene i disse butikkene altså..

Nettet er en ting, der er somregel prisene lavere, det gjelder jo alle former for artikler.

Men spillpriser over disk så tviler jeg på at du finner rimligere alternativer en Gamestop (kjenner ikke Game sine priser) på spill som har vært ute en stund.

Nyheter har høyre priser som du nevner men det går ikke lange tiden før de fleste titler synker i pris mens Elkjøp og andre "billiggbutikker" står igjen med sine gamlepriser..

Spillene på ekskluderingslisten er selvsagt eldre spill som har lav pris på ved innkjøp og utslag.

Som oftest har butikkene mange av disse.

Syntes du det er rart at f.eks Fifa som selges til under 100kr er ekskludert fra et bytt inn tilbud hvor du får 200-300kr for spillet ditt??

Lenke til kommentar

Tror det er lenge siden du har sjekket prisene i disse butikkene altså..

Nettet er en ting, der er somregel prisene lavere, det gjelder jo alle former for artikler.

Men spillpriser over disk så tviler jeg på at du finner rimligere alternativer en Gamestop (kjenner ikke Game sine priser) på spill som har vært ute en stund.

Nyheter har høyre priser som du nevner men det går ikke lange tiden før de fleste titler synker i pris mens Elkjøp og andre "billiggbutikker" står igjen med sine gamlepriser..

Spillene på ekskluderingslisten er selvsagt eldre spill som har lav pris på ved innkjøp og utslag.

Som oftest har butikkene mange av disse.

Syntes du det er rart at f.eks Fifa som selges til under 100kr er ekskludert fra et bytt inn tilbud hvor du får 200-300kr for spillet ditt??

Uansett hvordan en vrir og vender på det, så tar de mer fra deg enn en får tilbake. Grunnen til at de kan drive på denne måten er butikkens tilgjengelighet. Det er lettere å stikke ned på nærmeste Gamestop og bytte inn Overlord II, og få "180" i innbytte, enn å legge inn annonse på finn.no hvor en kunne fått solgt det for 400kr. Det innbyttede spillet prises selvsagt med 60-80% fortjeneste.

Kan forsåvidt nevne at Game har sluttet å ta imot brukte PS3-spill som er sone 1. Hvorfor det tror du?

Det lukter av at noen i Game-kjeden har satt ned foten, slik at det ikke skal være mulig, på noen som helst måte, å tjene penger på innbytte hos Game. Kan ikke se noen annen grunn for at denne muligheten skulle bli fratatt forbruker.

Jeg tør påstå at jeg har spart det dobbelte av hva jeg har kjøpt spill for, ved å unngå fristelsen som er Gamestop/Game.

Og ikke f@*$ om jeg betaler det dobbelte, fordi de har god kundeservice. Det er derfor jeg henger her på forumet selv, for å slippe å la andre ha peiling for meg.

Lenke til kommentar
bla bla

Alt er ikke like sort/hvit som det ser ut til alltid.

Selv om du kanskje får 200kr for et spill som igjen selges til 499 så tjener ikke Game/Gamestop 299 kr her..

Det løper masse utgifter ved å drive butikk, ansatte koster, leie koster og masse andre utgifter..

I tillegg til dette så må du også huske at Game/Gamestop får mange av disse spillene og alle blir ikke solgt med det første.

Prisene går ettervært ned og fortjeenesten minker.

Det tapes også endel på visse titler som aldri selges igjen, dette tapet må hentes inn igjen andre steder..

Du tror vel ikke at Game/Gamestop driver med dette for å være snille?? Vi driver butikk og skal man drive butikk må man tjene penger!

En annen ting du ikke tenker på er at mange spill byttes inn i innbytte dealer kjedene kjører.

F.eks har vi pre order innbytte dealer hvor du får visse kommende titler for 1kr når du bytter inn 2 spill.

Det betyr at de brukte spillene får en innbytte verdi på 300kr stykket.

Mange av titlene som da kommer inn selges ut igjen for langt under denne prisen og rene tap.

Gamestop har en sinnsykt innbytte deal på GH pakke med innstrumenter/spill og GH Metallica+gitar.

4 spill og du fikk alt dette for 499,- altså 500kr i innbytte for spillene dine...

Som jeg startet, det er ikke alt som er like sort/hvit som dett ser ut som for "utenforstående" så ikke vær så rask med å dømme....

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg synes prisene ofte kan være litt for lagt oppe i prisskalaen på GAME i Trondheim, men kjøpte PS3'en min der =) Hjelper lite at GameStop også er dyrt. De skal ha 650!!!kr for Disgaea 3 på Gamestop i trondheim... Grunnen til at begge disse butikkene har høye priser er jo såklart sånn at du heller skal kjøpe bruktspillene deres, som ofte er overpriset. Spill som er rundt om et år, og ofte litt over koster som oftest 529kr brukt, noe som er over det du kan skaffe spillet for nytt i en rekke andre butikker. Spaceworld er også svindyrt, i alle fall her i trondheim. De har 600kr-lappen på spill som er over et år, og de skal ofte ha 400kr for ps2-spill som er mange år gammelt!

Det eneste jeg bruker GAME/gamestop til er å kjøpe brukte ps2-spill, siden jeg for tiden prøver å skaffe meg alle de store spillene til denne konsolen. elskte gamestop sitt tilbud for ei stud siden "velg 2 spill for opp til 199kr og betal bare 129kr for begge". Sparte rundt om 1400kr på dette, og skaffet meg MANGE klassikere ^^

GAME har desverre veldig dårlig utvalg på ps2-bruktspill, så den eneste gangen jeg har vært innom GAME de siste 2 månedene (ingen grunn til å gå dit, vet at spillene ligger på 600-lappen, og de har aldri gode tilbud) var denne mandagen når jeg leverte inn en defekt PS3. Og her må jeg gi dem litt skryt, mannen bak disken var veldig hyggelig og var til stor hjelp.

Lenke til kommentar

Liker gamestop. Aldri handlet på Game.

Kjøper dårlige spill på nettet som jeg bytter mot Gamestop 1kr og 2 spill deal.

Play.com hadde noen uker siden Alone in the dark 4 til 7€ og Tom Clancy's End war til 13€ som jeg uten å åpne engang byttet mot Mass Effect 2. 170 kr for Mass Effect 2 er billig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...