Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2010 i Norge

Latias

Anbefalte innlegg

Det ligger nok best til rette produksjonsmessig i Oslo, med tanke på utstyr og beliggenhet til NRK sentralt.

Rønsen nevnte at koblingene ligger klar i Spektrum, og det er vel sant nok.

Men selv Spektrum blir i minste laget med "bare" 8-9000 kapasitet.

Med Telenor Arena (23 000 kapasitet) blir det litt mer å forberede utstyrsmessig, men det er neppe så stor sak.

Til gjengjeld vil det veie opp med de langt større bilettinntektene man får, når man regner med semifinaler og alt.

Det som er fint å vise frem mener jeg, er å vise at vi har en stor arena med publikumsantall like mye som i Moskva. Det vil være frydefullt, mer frydefullt enn noen fjeller eller blomsterbed gjestene får en titt på de gangene de kan ta en rusletur i byen.

Føler meg ganske overbevist om at Nrk er proffe nok til å innse dette i dag. Å ikke benytte Telenor Arena vil være en direkte flopp. Den er bare for perfekt til dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ærlig talt. Det kan FINT bli en bra produksjon andre steder enn i Oslo.

Absolutt, men det er bare tull at Oslo er så bedritent som visse her vil ha det til. Oslo er en flott by.

Nøyaktiv HVA er flott med Oslo?

Spektrum. Husk at det er NRK som bestemmer, og de vil nok mest sannsynlig velge spektrum fordi det er en god kanditat til et slikt arrangement. Det er TV-produksjonen som blir avgjørendes om det blir en suksess eller ikke, ikke hvor mange attraksjoner det er, selv om det spiller sin rolle det også.

Lenke til kommentar

Absolutt, men det er bare tull at Oslo er så bedritent som visse her vil ha det til. Oslo er en flott by.

Spektrum. Husk at det er NRK som bestemmer, og de vil nok mest sannsynlig velge spektrum fordi det er en god kanditat til et slikt arrangement. Det er TV-produksjonen som blir avgjørendes om det blir en suksess eller ikke, ikke hvor mange attraksjoner det er, selv om det spiller sin rolle det også.

Liker at det eneste positive du klarer å fremheve med Oslo er ET LOKALE! Det sier vel sitt. Oslo er like bedritent som folk på dette forumet gir uttrykk for.. :thumbup:

Endret av Miriamh
Lenke til kommentar

Skal det først være i Oslo, bør de ha det på Telenor Arena. Differansen på 9000 og 23 000 er ganske stor, og stemningen vil bli deretter. Dessuten er Telenor Arena en flott arena - Det blir som å sammenligne en bar med et flott utested.

At NRK er late og ikke gidder å omrigge, er et dårlig argument.

Lenke til kommentar

Liker at det eneste positive du klarer å fremheve med Oslo er ET LOKALE! Det sier vel sitt. Oslo er like bedritent som folk på dette forumet gir uttrykk for.. :thumbup:

Tull, Oslo har en flott opera, et nytt hoppanlegg står klart til da, slottet er der, en flott handlegate, stortinget, Diverse parker derav Frogner Parken, og utenfor Oslo ligger Drammen som også har en del å by på, og ikke langt unna der igjen er verdens nest største skiflyvningsbakke i Vikersund! Så Oslo har flere possitive sider, ett år på å gjøre klart Oslo greier de, vi må bare få kontroll på de narkomane og langerne (især de utenfor Oslo S) så blir det bra!

Lenke til kommentar
Og skjønner ikke hvorfor folk er så kritiske til Oslo. Norges styggeste by? Hva faen har dere røyka? :roll:

Du kan virkelig ikke si at Oslo er en pen by. Den er skitten og har flere synlige narkomane/prostituerte enn storbyer som London/Berlin/Paris... Om du bor i Oslo kan jeg stille spørsmålet tilbake: Har du pustet inn for mye eksos/søppel/og andre farlige stoffer?

Wow, byen er skitten fordi den har noen narkomaner og prostituerte. For det finnes veldig mange byer i Norge (og ellers i verden) som ikke har noen narkomaner og/eller prostituerte.

Og nei, jeg har ikke pustet inn søppel eller eksos. Det at det bor flere mennesker pr. km her, betyr heller ikke at byen er skitten, eller at de slipper ut mye farlige stoffer. Jeg har heller ikke sagt at Oslo er en pen by, men Norges styggeste? WTF?

Vi har dessverre ingen andre alternativer enn Oslo forløpig. Det er imidlertid ett helt år igjen og massevis av tid å planlagge på! Hvorfor ha det i Oslo når andre byer er finere? Holder heller en knapp på Lillehammer jeg da! Har Lillehammer klart å ha OL, klarer de å ha Mgp også!

Hvorfor man skal ha det i Oslo:

Man trenger nok hoteller.

Man trenger en stor hall (Telenor Arena er nok den største akkurat nå).

Kortere reise fra Gardemoen flyplass.

Har en del turistattraksjoner.

Og skjønner ikke hvorfor folk er så kritiske til Oslo. Norges styggeste by? Hva faen har dere røyka? :roll:

Hvorfor man ikke skal ha det i Oslo:

- Man har nok hoteller andre plasser

- Man kan fikse en stor nok hall andre plasser (bla. Lillehammer, Hamar, Bergen, Trondheim osv osv)

- Det er kort reise fra flyplass og til de andre store byene i Norge

- Turistattraksjoner er et argument som taler MOT Oslo og ikke for. Flere byer i Norge som har en rekke med fasiliteter å by på, i motsetning til Oslo.

- Byen lider av problemer - som vil gi et dårlig inntrykk til turistene.

Oslo = Norges styggeste by. Sikkert vanskelig å innse for folk som er fra Oslo(partiske), men det er fakta. Den er størst og har trolig best shoppemuligheter, men shopping er ikke alt.. Enkelt og greit!

Men greier du å kombinere alle punktene jeg nevnte ovenfor, og komme med navnet på en by som mestrer alt det der? Greit at det sikkert finnes bedre turistattraksjoner andre steder enn i Oslo, men har det stedet nok hoteller, eller stor nok hall? Eller kortere vei til flyplassen for den saks skyld? ;)

Uansett, det er nok av attraksjoner i Oslo: Frognerparken, Operahuset, Holmenkollen, slottet, flere titalls interessante museer, Nasjonalgalleriet, Akershus festning, og til og med Tusenfryd. Vigelandsparken er uansett Norges mest besøkte attraksjon, så vil ikke akkurat si at Oslo sliter med turistattraksjoner.

Og siden du mener at Oslo er Norges styggeste by, så regner jeg med at du har vært i alle Norges byer. Ikke sant? :)

La oss sammenligne det med f.eks. Trondheim. De har vel ikke så mye annet enn Nidarosdomen? :wee:

Lenke til kommentar
Bergen har kun Fløybanen og brygga.

- Et hyggelig sentrum

- Finere omgivelser, som f.eks kysten

- Akvariet

- Gamlehaugen

- Trollhaugen

- Siljustøl

- Bedre 17. maifeiring

- Like kort vei fra flyplassen

- Et engasjement andre bare kan drømme om

Du kan virkelig ikke si at Oslo er en pen by. Den er skitten og har flere synlige narkomane/prostituerte enn storbyer som London/Berlin/Paris... Om du bor i Oslo kan jeg stille spørsmålet tilbake: Har du pustet inn for mye eksos/søppel/og andre farlige stoffer?

Wow, byen er skitten fordi den har noen narkomaner og prostituerte. For det finnes veldig mange byer i Norge (og ellers i verden) som ikke har noen narkomaner og/eller prostituerte.

Og nei, jeg har ikke pustet inn søppel eller eksos. Det at det bor flere mennesker pr. km her, betyr heller ikke at byen er skitten, eller at de slipper ut mye farlige stoffer. Jeg har heller ikke sagt at Oslo er en pen by, men Norges styggeste? WTF?

I Oslo er de desverre mer synlig enn byer som både er 5-10 og 15 ganger større. Jeg har nevnt tre byer over.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

- Et hyggelig sentrum - Synes at det er trasig i Bergen sentrum jeg :dontgetit:

- Finere omgivelser, som f.eks kysten - Denne kan støttes

- Akvariet - Da hadde jeg heller sett på museumene i Oslo!

- Gamlehaugen - Aldri hørt om

- Trollhaugen - Aldri hørt om

- Siljustøl - Aldri hørt om

- Bedre 17. maifeiring - Javell? Fordi?

- Like kort vei fra flyplassen - Joda, men flyene må uansett innom Gardermoen, så det var et dårlig argument.

- Et engasjement andre bare kan drømme om - Åjavell, og vi nevner i fleng?

Lenke til kommentar

- Like kort vei fra flyplassen - Joda, men flyene må uansett innom Gardermoen, så det var et dårlig argument.

1. Knuser Oslo

2. Enig

3. Uenig

4. Hørt om Grieg? - Også fine turmuligheter

5. Den gamle kongeboligen - også fint å gå tur

6. Sæverud - også fint turområde

7. Toget i Bergen knuser det meste - Studentene finner på finurlige ting, buekorps er noe en ikke har andre steder (selv liker jeg ikke sistnevnte, men noen finner det sjarmerende)

8. Bergensere er kjent for å mestre en fest - noe som bare gjør nordlendinger til våre likemenn.

Lenke til kommentar

Bedre 17. mai feiring? Var det ikke i Bergen folk drev og danset i bar overkropp til afrikansk musikk? De viste i hvert fall noe sånt på nyhetene i går... Hvordan kan det være bedre enn den tradisjonelle feiringen i Oslo, der man hilser på kongen og sånt? :dontgetit:

Lenke til kommentar

- Hva mener du med at det er trasig i Bergen sentrum? Hvordan er Oslo sentrum bedre?

- Kysten er jo store deler AV Bergen sentrum som du nettopp hevdet var "trasig"

- At du ikke har hørt om Gamlehaugen sier vel mer om deg enn om Bergen

- Samme kan sies her!

- Siljustøl kan forstås at en østlending ikke har hørt om

- Bedre 17 mai feiring - fordi det er SÆRegent. 17. mai i Bergen er ikke bare "om å gjøre å se kongen vinke til folket", som det jo nettopp er i Oslo

- Hvorfor må flyene innom gardermoen? Flesland er vel så sentralt iforhold til Europa som gardermoen er?

- Hvordan kan man nevne engasjement i fleng?!

Bedre 17. mai feiring? Var det ikke i Bergen folk drev og danset i bar overkropp til afrikansk musikk? De viste i hvert fall noe sånt på nyhetene i går... Hvordan kan det være bedre enn den tradisjonelle feiringen i Oslo, der man hilser på kongen og sånt? :dontgetit:

Hilser på kongen? Skal det liksom være det som er positivt med å feire 17.mai i Oslo? For kongen er jo så viktig i Norge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...