Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2010 i Norge

Latias

Anbefalte innlegg

Vi har ingen alternativer enda. Vi kan taklegge arenaer i de største byene også - og arrangere med Hotell i Lillehammer/Hamar/Tromsø. Mulighetene er mange.

Edit: Sto forresten i GD i dag at Lillehammer allerede har søkt om arrangementet. Blir spennende å se.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har dessverre ingen andre alternativer enn Oslo forløpig. Det er imidlertid ett helt år igjen og massevis av tid å planlagge på! Hvorfor ha det i Oslo når andre byer er finere? Holder heller en knapp på Lillehammer jeg da! Har Lillehammer klart å ha OL, klarer de å ha Mgp også!

Lenke til kommentar
Vi har dessverre ingen andre alternativer enn Oslo forløpig. Det er imidlertid ett helt år igjen og massevis av tid å planlagge på! Hvorfor ha det i Oslo når andre byer er finere? Holder heller en knapp på Lillehammer jeg da! Har Lillehammer klart å ha OL, klarer de å ha Mgp også!

Hvorfor man skal ha det i Oslo:

Man trenger nok hoteller.

Man trenger en stor hall (Telenor Arena er nok den største akkurat nå).

Kortere reise fra Gardemoen flyplass.

Har en del turistattraksjoner.

Og skjønner ikke hvorfor folk er så kritiske til Oslo. Norges styggeste by? Hva faen har dere røyka? :roll:

Lenke til kommentar
Og skjønner ikke hvorfor folk er så kritiske til Oslo. Norges styggeste by? Hva faen har dere røyka? :roll:

Du kan virkelig ikke si at Oslo er en pen by. Den er skitten og har flere synlige narkomane/prostituerte enn storbyer som London/Berlin/Paris... Om du bor i Oslo kan jeg stille spørsmålet tilbake: Har du pustet inn for mye eksos/søppel/og andre farlige stoffer?

Lenke til kommentar

Hvorfor man ikke skal ha det i Oslo:

- Man har nok hoteller andre plasser

- Man kan fikse en stor nok hall andre plasser (bla. Lillehammer, Hamar, Bergen, Trondheim osv osv)

- Det er kort reise fra flyplass og til de andre store byene i Norge

- Turistattraksjoner er et argument som taler MOT Oslo og ikke for. Flere byer i Norge som har en rekke med fasiliteter å by på, i motsetning til Oslo.

- Byen lider av problemer - som vil gi et dårlig inntrykk til turistene.

Oslo = Norges styggeste by. Sikkert vanskelig å innse for folk som er fra Oslo(partiske), men det er fakta. Den er størst og har trolig best shoppemuligheter, men shopping er ikke alt.. Enkelt og greit!

Lenke til kommentar

Du kan virkelig ikke si at Oslo er en pen by. Den er skitten og har flere synlige narkomane/prostituerte enn storbyer som London/Berlin/Paris... Om du bor i Oslo kan jeg stille spørsmålet tilbake: Har du pustet inn for mye eksos/søppel/og andre farlige stoffer?

Helt enig. Oslo er en stygg by.

Lenke til kommentar

Pluss at rundt grand prix tidene til neste år så er jo byen rensket for søppel (17.Mai rengjøringa) Samt at vi har en hoppbakke som forhåpentligvis er ferdig da, som er en attraksjon i seg selv... Vis vi bruker postkortene som kommer før landene skal synge, så kan vi promotere mange byer og steder i Norge, er 42 land

Byene i Norge før 1996

Da lovendringene for bystatus trådte i kraft hadde Norge følgende 47 byer:

* Hammerfest

* Tromsø

* Harstad

* Bodø

* Trondheim

* Kristiansund

* Molde

* Ålesund

* Bergen

* Haugesund

* Stavanger

* Kristiansand

* Arendal

* Skien

* Larvik

* Sandefjord

* Tønsberg

* Horten

* Drammen

* Hønefoss

* Gjøvik

* Lillehammer

* Hamar

* Kongsvinger

* Oslo

* Moss

* Fredrikstad

* Sarpsborg

* Halden

* Kirkenes

* Honningsvåg

* Alta

* Svolvær

* Leknes

* Fauske

* Mo i Rana

* Brønnøysund

* Kolvereid

* Levanger

* Verdal

* Brekstad

* Vardø

* Bryne

Disse byene kunne for eksempel fått plass på postkortene, da får vi visst frem Norge.

Lenke til kommentar
*Snip*

Uansett hvor det arrangeres skal vi nok klare å promotere andre byer også - og det var et veldig bra forslag. Jeg ville bare si min mening om hvorfor ikke Oslo skal sees på som det eneste alternativet.

Jeg skjønner det, men ingen andre byer har jo sjangs med tanke på soveplasser, blir stuslig med campingplasser lissom... Jeg ser på Oslo/Drammen som mulig arrangørbyer, og Telenor Arena som plass der det avholdes :) Men vis Bergen mot all formodning får opp en kjempehall og masse hoteler, så hversågod :p

Lenke til kommentar

Både Trondheim og Bergen klarer det du. Sommer er tid for festligheter der store artister som drar 20 000 spiller med få dagers mellomrom. Det er kravene til arena (at det skal være tak) som er problemet.

Helst vil jeg egentlig ha det i en annen by, siden både Oslo og Bergen har arrangert det tidligere.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

"Norge, norsk kultur, natur og reiseliv, synes jeg vi bør klare å vise" - uttalte kulturministeren på TV i dag. Idioten mente forøvrig at " Det kan oppnås uansett hvor vi arrangerer det. " - Må si jeg er skeptisk til det. Norsk kultur? I Olso? Nei. Norsk natur? I Oslo? Nei. Norsk reiseliv? Nja. Hvis norsk reiseliv innebærer trikk, togkaos og forsinkelser, så ja!

Endret av Miriamh
Lenke til kommentar
"Norge, norsk kultur, natur og reiseliv, synes jeg vi bør klare å vise" - uttalte kulturministeren på TV i dag. Idioten mente forøvrig at " Det kan oppnås uansett hvor vi arrangerer det. "

Vel, Giske blir ikke kulturminister innen arrangementet, så vi slipper nok at den klovnen besudler festdagen. Ellers må jeg si meg enig i at de kravene han lister opp ikke fylles i Oslo.

Lenke til kommentar

Skal Oslo straffes fordi den har problemer? Kanskje det medfører at det blir gjort mer for å ordne opp i det, om Grand prix blir lagt der. Sannsynligvis hvertfall noe mer.

Så har vi fått enda noe positivt ut av det.

Ærlig talt misliker jeg den holdningen; at folk er så opptatt av å vise frem "glansbilde"-Norge.

Ja nå debatteres det på tabloid..

Lenke til kommentar

Vel, nå har vi forsøkt lenge å ordne opp i Oslo, men kriminaliteten har eskalert, og de narkomane blir mer synlige. Personlig blir jeg kvalt i Oslo, og jeg reiser ofte til storbyer som er 5-10 ganger større.

Når resten av landet er som et "glansbilde", bør vi prioritere det sorte fåret?

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

" FJORDER OG FJELL -som hele verden kommer for å se! Det kan vi få til i Bergen " - Sitat fra ordføreren i Bergen. Så sant så sant. Han nevnte dessuten engasjement.

Trond Giske er bare opptatt av TV-produksjonen. Er det det som teller?

Skal Oslo straffes fordi den har problemer? Kanskje det medfører at det blir gjort mer for å ordne opp i det, om Grand prix blir lagt der. Sannsynligvis hvertfall noe mer.

Så har vi fått enda noe positivt ut av det.

Ærlig talt misliker jeg den holdningen; at folk er så opptatt av å vise frem "glansbilde"-Norge.

Ja nå debatteres det på tabloid..

Skal vi vise frem Norge fra sin verste side da? Oslo viser ikke en positiv side av Norge med narkomane overalt, vold, uteligger osv.

Lenke til kommentar
" FJORDER OG FJELL -som hele verden kommer for å se! Det kan vi få til i Bergen " - Sitat fra ordføreren i Bergen. Så sant så sant. Han nevnte dessuten engasjement.

Trond Giske er bare opptatt av TV-produksjonen. Er det det som teller?

Giske har nok veldig rett her ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...