Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2010 i Norge

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så konklusjonen er?Playback eller ikke?

lul..det er et eller annet med å ha så lite hjernekapasitet til og ikke kunne puste selv når jeg ser disse folka her og det og lure på om det er playback eller ikke som skurrer for meg allefall...jeeeezes!... :D låt i klassisk grand prix ånd uansett!

• Liker 1
Lenke til kommentar

lul..det er et eller annet med å ha så lite hjernekapasitet til og ikke kunne puste selv når jeg ser disse folka her og det og lure på om det er playback eller ikke som skurrer for meg allefall...jeeeezes!... :D låt i klassisk grand prix ånd uansett!

hahaha, genialt ;)

MGP er og blir playback. resten av folka er der bare for laga SHOW :w00t:

Så har vi det med autotune da.. ;P

bruker de det? NEI.

garantert ikke. fikk i alle fall mange bevis på det under finalen :!:

Lenke til kommentar

Playback :p

All musikk skal være playback i ESC, bortsett fra vokaler.

Ser da ingen grunn til at det skal være en regel. En musikers stolthet tilsier at man vil bruke så lite playback som mulig. I tillegg har man da frie tøyler til å gjøre spontane ting som blir bedre i akkurat den situasjonen, men igjen er ikke det så relevant for ESC. Men ja, er nok minimalt med instrumental som ikke er playback.

Lenke til kommentar

Jeg sendte epost til Casiokids sin manager om deltagelse neste år, fikk dette som svar :dribble: :

Hi Kenneth

Nice to hear from you, and thanks for your mail. We were actually approached this year off the record and the guys felt that it wasn't quite the right thing for them at this point. However, I'll certainly sound them out about it and see if they still feel the same way.

The funny thing is a couple of years ago they were talking about it, and seemed pretty keen but when they had the chance turned it down.

Anyway, thanks for the request and I'll have a chat with them and get back to you.

Best regards

Lenke til kommentar

Evt kan du recorde rett fra pcen, slik jeg gjør. Denne metoden kan du bruke på alle lyder som spilles av på pcen din(også spotify), og har ikke lagt merke til noe dårligere kvalitet. Eneste hindringen i forhold til størrelse er hvilket program du bruker eller hvor stor harddisk du har, altså 10 min går fint :p

Eneste er at dette krever litt mer tid.

Btw, ser på avatarer at ikke jeg er den eneste som er litt betatt av Lena :plast.fm :blush:

Lenke til kommentar

Regelen er at musikken kan være playback, men vokalen skal være 100% ekte og ikke autotunet eller noe andre effekter.

At Rybak er "forelsket" skjer jo oftere enn jeg skifter sokker. Sist var det de 3 fiolindamene han turnerer med, så..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Sier seg selv, de kan ikke drive og rigge om scenen mellom hver artist for å få alle keyboardene til keyboardisten (han bruker Korg, mens et annet land bruker Roland) og riktig trommesett til trommisen, bytte om alle gitarene osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...