S..hh ahh a a ggrilla Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Kva med i helvette? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Det beste alternativet til oslo virker for meg som vikinskipet på Hamar. Jeg ser likevel ikke noen gode argumenter for at det ikke skal legges i Norges Storstue, Oslo Spektrum. At Oslo er en stygg by, og særlig at oslo er vesentlig styggere enn bergen/trondhjem/bodø/tromsø/stavanger og andre provinser er bare tull. Arrangementet i Moskva har vel vist oss hvor omfattende dette sirkuset har blitt, og her tror jeg rett og slett Oslo er nødt til å trå til! Skal det være i tromsø eller bodø, f.eks vil man såvidt få plass til de 3000 pressefolkene som kommer strømmende, og det holder rett og slett ikke. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Nei vi får legge det til Odda Ja, arenaen er det i hvert fall ikke noe i veien med. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Når skal dette avgjøres?.. Sa ikke Giske at de skulle bestemme det før sommeren? Og, blir nok Oslo ja Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Det beste alternativet til oslo virker for meg som vikinskipet på Hamar. Jeg ser likevel ikke noen gode argumenter for at det ikke skal legges i Norges Storstue, Oslo Spektrum. At Oslo er en stygg by, og særlig at oslo er vesentlig styggere enn bergen/trondhjem/bodø/tromsø/stavanger og andre provinser er bare tull. Arrangementet i Moskva har vel vist oss hvor omfattende dette sirkuset har blitt, og her tror jeg rett og slett Oslo er nødt til å trå til! Skal det være i tromsø eller bodø, f.eks vil man såvidt få plass til de 3000 pressefolkene som kommer strømmende, og det holder rett og slett ikke. Det er der folk missforstår. Oslo blir pittelite i forhold til en av europas største byer, og om en ikke engang har fine omgivelser eller natur å vise til, kommer det til å bli ganske så stakkarslig. Russerne brukte 300 mill (?), vi kommer uansett ikke til å matche det. Da er det viktig at vi spiller på faktorer vi mestrer. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jon Almås hadde passet perfekt som programleder Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Det kjem an på kor god han er i engelsk, noko eg ikkje har peiling på. Dei som skal leie det må snakke bortimot flytande engelsk. I tillegg skal vel ein av dei kunne fransk. Endret 18. mai 2009 av Kalvegodt Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Folk jeg ser som aktuelle: Mann: Harald Rønneberg, Thomas Numme, Jan Thomas, Nicholas Emmanuel Carlie <--- Min favoritt, Jon Almaas, Ole Gunnar Solskjær (ja, faktisk...verdens mest kjente nordmann) Dame: Charlotte Thorstvedt, Anne Rimmen, Maria Haukaas Storeng, Solveig Kloppen, Elin Tvedt, Kartine Sørland, Triana Iglesias, Mona Grudt Jeg droppet gammlinger, og Nadia Hassnaoui, jeg mener hun er oppbrukt, og holder til i barneavdelinga i NRK... Litt forskjell på MGPjr og Eurovision også. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Ikkje Triana Iglesias. Måten ho leia Paradise Hotel på var rett og slett kvalm. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Ikkje Triana Iglesias. Måten ho leia Paradise Hotel på var rett og slett kvalm. Følgte ikke med på det jeg, tenkte bare at hun er pen å se på, kjent verden over, og har programleder erfaring. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Poenget er at jeg ikke vil vise frem en stygg by på lik linje med de øst-europeiske byene - det blir for dumt, siden vi har så mange fine byer i dette landet. Det er ikke snakk om pakke på turistene nisser og troll og alt det der, men Bergen og Trondheim har mulighet til å ha det også - to byer der natur og by glir i hverandre i skjønn forening. En trenger ikke legge alt til den voldelige betong-"storbyen". At Oslo er mest praktisk er det vel ikke noen som motsier. Vet ikke om det er et særlig godt "poeng". Det er egentlig bare personlig synsing det vet du. Noen liker Bergen, andre liker Oslo bedre. Det er smak og behag, og alt etter hva slags bruk det dreier seg om. Enig i at alt ikke skal legges til Oslo, men når det er noe så stort, bør kapasitet og armslag være et prioritert kriterium. Og ang Bergen: om en ikke skal ha det i Grieghallen (som altså uansett ikke går), hvor i Bergen kan man ha det? Minner igjen om EBU's minstekrav på 8000 publikum & innkvartering. Og dette er *minstekrav*. Man forventer vel at man skal kunne overgå det noe for å ikke gi inntrykk av å drite seg ut? Og sant og si synes jeg man overdriver den aktulle byen/stedets betydning. På Tv ser man ikke mye av det likevel, og gjestene har sikkert mest annet å være opptatt av enn å studere byen. Det som virkelig viser igjen, er der selve showet og publikumsmengden/stemningen. Det ser vi på disse sendingene. Byen tar vi knapt notis av. Så om man skal diskutere alternative steder, er det ført og fremst hvilke lokaler og kapasitet man har å stille opp med som blir interessant. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 *Snip* Personlige preferanser ja, men det er også allmenn oppfatning at Bergen er en penere by enn Oslo. Dette er også kjent internasjonalt (Bergen har fått hederlig omtale i Storbritania som reiseby). Selvfølgelig er det viktig med arena kombinert med hotell, og der er Oslo pr. dags dato eneste alternativ. Nye tall er 15 000 (NRK oppererer iallefall med det), og mindre vi bygger tak over Koengen er ikke det aktuelt. Grunnen til at jeg mener at andre byer bør vurderes, er at deltakerne skal være der i over en mnd. Metallica var bare i Bergen en dag, og skrøt av det kanskje var den fineste byen de hadde vært i. Men ser absolutt at Bergen mangler lokale. Lillehammer har allerede slengt inn søknad, og det stiller jeg meg positiv til. Eneste minuset er hotellplassene (under OL i 94 var det mye privat, og det går ikke lengre). Lenke til kommentar
Miriamh Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Folk kommer primært for å se mgp finalen; Ja! Men de vil jo vitterlig se noe av Norge når de kommer også. Oslo er derfor ikke egnet til å ha mgp. Oslo er den byen i Norge som har MINST å by på. Enkelt og greit; Hvor som helst ellers i Norges vakre land UTENOM Oslo!!! Endret 18. mai 2009 av Miriamh Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 *Snip* Personlige preferanser ja, men det er også allmenn oppfatning at Bergen er en penere by enn Oslo. Dette er også kjent internasjonalt (Bergen har fått hederlig omtale i Storbritania som reiseby). Selvfølgelig er det viktig med arena kombinert med hotell, og der er Oslo pr. dags dato eneste alternativ. Nye tall er 15 000 (NRK oppererer iallefall med det), og mindre vi bygger tak over Koengen er ikke det aktuelt. Grunnen til at jeg mener at andre byer bør vurderes, er at deltakerne skal være der i over en mnd. Metallica var bare i Bergen en dag, og skrøt av det kanskje var den fineste byen de hadde vært i. Men ser absolutt at Bergen mangler lokale. Lillehammer har allerede slengt inn søknad, og det stiller jeg meg positiv til. Eneste minuset er hotellplassene (under OL i 94 var det mye privat, og det går ikke lengre). Kan være enig i at Bergen kanskje er den peneste ja. Men Bergen har jo hatt arrangementet en gang før. Så om det legges utenfor Oslo, er det vel urettferdig overfor andre kandidater at Bergen får det nok en gang? Argumentet om at Begren er "penest" ville sogar vært som et hån mot byer som Stavanger, Tromsø osv Når det gjelder Oslo har de hatt det før også. Men der holder argumentet om størrelse og kapasitet greit opp mot de andre mener jeg, til å la det bli Oslo igjen. Men for all del.. om et annet sted virkelig kan skilte med det som skal til av lokale og innkvartering så kan det gjerne bli et annet sted. Men når det er mulighet, bør man gå for noe som tar 20 000 + så lenge man har det. Fullt blir det uansett, og tap av 5-10 000 biletters inntekt er dumt. Det kommer meget vel med. Hvilke steder utenom Telenor Arena tar så mange? Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Telenor Arena er perfekt, da kan man huse folk i Oslo og Drammen... Tror nok uansett at vi vil prøve å fremme hele landet, regner med at vi får joik i åpningsnummeret elns. Samt at vi nok ser Bobbysocks synge "La det svinge"... Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Det er sant at Bergen har hatt det før. Og det kan gjerne være i Stavanger/Tromsø/Trondheim. Jeg ser at det er mest praktisk å ha det i Oslo, men det finnes som sagt en rekke andre byer der andre ting enn selve arrangementet kan friste. Det at det er tett opp mot 17. mai gjør at andre byer enn Oslo er innteressante. Nei, vi har ikke noe alternativ til Telenor Arena. Alternativ 2 er Spektrum. De andre byene har lokale, men oppfyller ikke kravet om hotell, Stavanger/Trondheim/Bergen har hotellplass men ikke arena som midlertidig fyller kravene. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Synes Telenor arena har et ekstremt flott utseende også Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Synes Telenor arena har et ekstremt flott utseende også Akkurat samme synspunkt jeg har Ser spacey, futuristisk og stilfullt ut. Perfekt for en stortstilt Eurovision 2010. Det er sånn det skal være når det gjelder internasjonal grand prix. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Jeg har aldri sagt at det er noe i veien med Telenor Arena. Faktisk gleder jeg meg til å være på kamp der i år, men det er off-topic. Det er byen Oslo jeg har uttrykt min kritikk mot - og vi må vurdere andre alternativer før det endelige valget blir tatt. Edit: Jeg liker godt å være på konsert i Oslo jeg, men en må også tenke på at de som kommer skal være der i mer enn et døgn. Endret 18. mai 2009 av HenHau Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg har aldri sagt at det er noe i veien med Telenor Arena. Faktisk gleder jeg meg til å være på kamp der i år, men det er off-topic. Det er byen Oslo jeg har uttrykt min kritikk mot - og vi må vurdere andre alternativer før det endelige valget blir tatt. Men det er jo ingen andre alternativer Vis vi har Oslo/Drammen som arrangører, så har man plutselig to byer som hosts. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå