Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2010 i Norge


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den danske sangen, når de synger "wanna know wanna know....."

Hvor har jeg hørt det før? alle deler ved den sangen er så kjente.

Starten er every breath you take, og det partiet er noe jeg har hørt masse på før. men hva er det??

plis hjep meg.

Lenke til kommentar

Syns ikke akkurat Tysklands bidrag var superbra.... så mest ut som om hun måtte tisse no jævli dær hun sto under finaleopptredenen..... hadde slik "jeg må tisse no jævli" positur mens hun holdt seg på magen......?! Engelsken hennes bar og preg av tysk aksang... *grøss*

 

Men hey.... jeg hadde definitivt ikke gjort det bedre.... Jeg syns Nederlands bidrag (som desverre ikke kom til finalen) burde dratt av med hele driten!!! :tease:

Endret av CCCCyanide!
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes det var en ganske kul låt jeg, mye nettopp på grunn av stemmen og aksenten hennes. Synes alt i alt det var overaskende mange gode innslag i år. Uvanlig at det var såpass mange ålreite vokalister, noe de senere årene ikke har bært særlig preg av. Taktisk lurt av Norge å stemme fram en slik typisk nullpoengslåt til å representere oss i finalen, bare for å gardere oss mot å bli arrangører neste år også.

Lenke til kommentar

Ukrainas sang var i en klasse for seg selv. Alt annet var trash. Litt mørk ballade-rockish følelse over det.

 

Enig, Ukraina var min favoritt også. Synes forøvrig at ihvertfall de fem beste sangene var fra østeuropeiske land. Når det så kommer 3 vesteuropeiske land på de 4 øverste plassene kan man ihvertfall ikke snakke om østeuropeisk dominans :hmm:

 

Tyskland hadde jeg godt nede på rundt 10.plass og Danmark nær bunnen, sammen med Norge...

Lenke til kommentar

Den danske sangen, når de synger "wanna know wanna know....."

Hvor har jeg hørt det før? alle deler ved den sangen er så kjente.

Starten er every breath you take, og det partiet er noe jeg har hørt masse på før. men hva er det??

plis hjep meg.

Abba

 

Ja, men hvilken sang da?

Lenke til kommentar

Den danske sangen, når de synger "wanna know wanna know....."

Hvor har jeg hørt det før? alle deler ved den sangen er så kjente.

Starten er every breath you take, og det partiet er noe jeg har hørt masse på før. men hva er det??

plis hjep meg.

Slik jeg ser låten inneholder den "Every Breath You Take", så noe ABBA greier og resten er Shania Twain.

 

Edit: Faen, for seint.

Endret av Torstein!
Lenke til kommentar

Den danske sangen, når de synger "wanna know wanna know....."

Hvor har jeg hørt det før? alle deler ved den sangen er så kjente.

Starten er every breath you take, og det partiet er noe jeg har hørt masse på før. men hva er det??

plis hjep meg.

Slik jeg ser låten inneholder den "Every Breath You Take", så noe ABBA greier og resten er Shania Twain.

 

Edit: Faen, for seint.

 

Det var akkurat det jeg mente å :D

Lenke til kommentar

Har hun en sånn stygg stemme i virkeligheten og?

tja si det. Nå er vel låten i seg sjøl antagelig litt vanskelig og er få der ute som kunne fremført dette "umusikalske/u-melodiøse" på noen bedre måte tipper jeg.

 

Vakkert var det uansett ikke :p

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

Hvem syntes dere burde representert Norge istedenfor Didrik. Mener at det i år var ekstremt mange gode artister/sanger som kunne representert Norge, og at en veldig fin, men altfor kjedelig og slow sang vant!

 

Ønsker såå etter å ha sett finalen at Keep of Kalessin, hadde vert med! Sangen var rå, og jeg er 110% sikker på at den hadde gjort det mye bedre enn Didrik! Men også Bjørn Johan Muri med "Yes man" og Venke Knutson med "Jealous cause i love you" hadde nok gjort det bedre, når du tenker på hvilken type sang som vant!

 

Skjønner ikke hva som feila Norge når de stemte! Didrik sjarmerte vel alle i senk, og folk var så selvsikre på at han ville gjøre det bra! Vel han endte vel som nr. 20 elelr noe sånt!

 

Man ser jo at år etter år, så er det sanger med litt "futt" i som vinner. Roligere ballader kan også gjøre det bra, men de når aldri helt til topps. I allefall ikke de seneste årene!

 

- Foresten har jeg ikke noe spesielt imot Tyskland som vant! Syns det er noe med sangen som gjør den spesiell, og at Lena synger slik at du hører den Tyske aksangen litt, det er bare bra for sangen, etter min mening!

Endret av henderico
Lenke til kommentar

henderico: Helt enig med deg i at andre kunne gjort det mye bedre enn Didrik i år... men så vet man jo aldri hvilket "år" det er; altså hva slags sjanger som slår ann i europa.

 

Man ser jo at år etter år, så er det sanger med litt "futt" i som vinner. Roligere ballader kan også gjøre det bra, men de når aldri helt til topps. I allefall ikke de seneste årene!

Vel, så sent som i 2007 vant Serbia med denne baladen:

 

http://www.youtube.com/watch?v=GWo1XXflfPU&hd=1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...