Latias Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Se Alexander Rybak lande på Gardemoen! Lenke til kommentar
Miriamh Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Helt enig! Heller Lillehammer enn Oslo! Lillehammer er en sjarmerende og søt by, mens Oslo er bare hovedstad.. Enkelt og greit. Det er alt Oslo har. Endret 17. mai 2009 av Miriamh Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Å? Hvorfor er det klart Norges styggeste by? Synes ikke Oslo er stygg jeg. Det er ingenting spesielt med Oslo. Aker Brygge er fint, men resten av byen er skitten. Nesten alle ganger jeg har vært der, har jeg sett vold/antydning til vold. Horene går gatelangs fra Jernbanetorget til Karl Johan... Det finnes flere tiggere og synlige narkomane i Oslo enn i Paris og Berlin til sammen. Jeg føler meg faktisk langt tryggere i storbyer som London, Paris og Berlin enn jeg gjør i Oslo. Og det sier ikke så rent lite. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Veldig tydelig at mange av dere ikke har vært stort mer i Oslo enn på klasstur på ungdomsskolen... Hadde dere vært der i det siste ville dere ikke sett særlig mange prostituerte på gatene f.eks. Oslo er VELDIG mye mer enn Jernbanetorget og Karl Johan folkens. Jeg skal innrømme at det er uakseptabelt mye tiggere og narkomane i dette området, og det er utrolig tragisk for Oslo by som helhet. Oslo S og hovedgaten Karl Johan er ofte det første, i verste fall det eneste, inntrykket turister (og folk på klassetur f.eks) får av Oslo. Oslo er en stor og variert by som jeg liker mer og mer jo lenger jeg bor her. Det blir spennende å se hvordan Oslo sentrum blir når motorveien mellom sentrum og fjorden forsvinner og Bjørvika som ny bydel begynner å bli ferdig. Får bare håpe politikerne tør å gjøre noe med tiggerne og de narkomane innen den tid... Lenke til kommentar
Latias Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Fy faen, for noen gale folk på flyplassen! Nærmere 3000 møtte opp, og var jo helt vilt når Rybak kom frem. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 For det første vil jeg sende mine gratulasjoner til Rybak for et storartet nummer og utmerket felespill. Angående hvor det bør arrangeres så mener jeg at det ikke bør bli Oslo, hovedsaklig fordi det ikke er en spesielt pen by, problemer med vold osv. Jeg synest vi bør velge et sted som er omgitt av vakker natur og som dermed kan representere Norge bedre. Problemet med Bergen er vel været, ellers er kan Trondheim være egnet. Det største problemet er vel å finne lokale. Lenke til kommentar
Miriamh Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg kan innrømme at Oslo har ETT fint sted; og det er Akerbrygge! That's it..Og jeg har vært i Oslo mer enn på klassetur,dessverre.. Synes ikke mgp bør arrangeres i Oslo nettopp fordi, som flere påpeker, at det ikke er en særlig fin by. Norge har mange fine byer og Oslo er IKKE en av dem! Velg enten Trondheim eller Bergen; de to vakreste byene i Norge. Førovrig har vi mange søte, små byer her i landet som også er bedre egnet til å representere Norge som et fint land. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Operahuset har tatt ledelsen å avstemningen. Det er jo helt... Salen der er bitteliten, bare å glemme bruke til grand prix. Minstekravet er 8000. og tror ikke den tar mer enn halvparten av det. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg kan innrømme at Oslo har ETT fint sted; og det er Akerbrygge! That's it..Og jeg har vært i Oslo mer enn på klassetur,dessverre.. Synes ikke mgp bør arrangeres i Oslo nettopp fordi, som flere påpeker, at det ikke er en særlig fin by. Norge har mange fine byer og Oslo er IKKE en av dem! Velg enten Trondheim eller Bergen; de to vakreste byene i Norge. Førovrig har vi mange søte, små byer her i landet som også er bedre egnet til å representere Norge som et fint land. Jo Oslo er fin. Små søte byer passer ikke til GP. Det skal være mer røff større by med mye betong. Og telenor arena er rette typen bygg for arrangementet. Lenke til kommentar
Miriamh Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Oslo er ikke en fin by! Velg Bergen eller Trondheim som også er store byer og som begge egner seg utmerket til et slikt arrangement. Mer enn stor nok er det, og aldeles nydelig! Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Oslo er ikke en fin by! Velg Bergen eller Trondheim som også er store byer og som begge egner seg utmerket til et slikt arrangement. Mer enn stor nok er det, og aldeles nydelig! Hva med Stavanger? La dem komme å se rikdommen! Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Burde legge til Lillehammer som alternativ, Håkons hall og Lillehammer by klarer alle kravene. Trur det står mellom Oslo, Hamar eller Lillehammer Lenke til kommentar
Miriamh Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 JA, takk! Heller Stavanger, Hamar eller Lillehammer.. Absolutt alle andre byer enn Oslo gir ett godt inntrykk av Norge som land. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Jo Oslo er fin. Små søte byer passer ikke til GP. Det skal være mer røff større by med mye betong. Og telenor arena er rette typen bygg for arrangementet. Er det verkeleg slik du vil marknadsføre landet? Sjølv om eg er vestlending held eg ein knapp på Lillehammer: Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Veldig tydelig at mange av dere ikke har vært stort mer i Oslo enn på klasstur på ungdomsskolen... Hadde dere vært der i det siste ville dere ikke sett særlig mange prostituerte på gatene f.eks. Oslo er VELDIG mye mer enn Jernbanetorget og Karl Johan folkens. Jeg skal innrømme at det er uakseptabelt mye tiggere og narkomane i dette området, og det er utrolig tragisk for Oslo by som helhet. Oslo S og hovedgaten Karl Johan er ofte det første, i verste fall det eneste, inntrykket turister (og folk på klassetur f.eks) får av Oslo. Oslo er en stor og variert by som jeg liker mer og mer jo lenger jeg bor her. Det blir spennende å se hvordan Oslo sentrum blir når motorveien mellom sentrum og fjorden forsvinner og Bjørvika som ny bydel begynner å bli ferdig. Får bare håpe politikerne tør å gjøre noe med tiggerne og de narkomane innen den tid... Er innom Oslo i ny og ne siden jeg studerer i Lillehammer. Det er f. eks en rekke konserter som er ekslusive byen, som jeg vil få med meg (i tillegg til at jeg dessverre må innom Oslo S på min ferd til Bergen). Det er likvell interessant at du nevner en klassetur som et eksempel på mennesker som er kritiske til byen. Folk kommer til Norge i forbindelse med MGP - de skal ikke flytte hit. Jeg synes derfor det er sentralt med en by som kan gjøre at menneskene som kommer får et bra inntrykk - og jeg mener ikke Oslo kan bidra til det. Endret 17. mai 2009 av HenHau Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Jo Oslo er fin. Små søte byer passer ikke til GP. Det skal være mer røff større by med mye betong. Og telenor arena er rette typen bygg for arrangementet. Er det verkeleg slik du vil marknadsføre landet? Ja jøss. Alt det andre "søte" er det mer enn nok markedsføring av. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Ja jøss. Alt det andre "søte" er det mer enn nok markedsføring av. Røff storby og betong er det meir enn nok av elles i Europa, so eg syns det vil vere utruleg tåpeleg å marknadsføre Noreg slik når vi har fått ein so gyllen sjanse som vi har fått. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Ja jøss. Alt det andre "søte" er det mer enn nok markedsføring av. Røff storby og betong er det meir enn nok av elles i Europa, so eg syns det vil vere utruleg tåpeleg å marknadsføre Noreg slik når vi har fått ein so gyllen sjanse som vi har fått. He he.. Ja skjønner jo godt at du mener det, med ditt nick, din avater og din dialekt sier det seg selv, Du hadde sikkert bunad på deg i dag og du Neida... men mener du Oslo og sånn Oslo er - ikke er en del av Norge da? Det er faktisk ikke så rent liten del også. Alt tilsier at Oslo er best egnet. Også med hensyn til 17 mai. Men først og fremst pratisk. Vær klar over hvor stort dette er blitt. Det er jo like før Usa henger seg på også( de har begynt å interessere seg så smått) Det er blitt gigantisk, det må deltagerne ta høyde for når de er med på det. eiN ikke finn på å dra dette sirkuset ut til en perifert Norsk bondeby. Og Oslo er egentlig det eneste som ikke er det her i landet. Eneste som seriøst passer å arrangere dettte etter min oppfatning i dag. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) 17. mai er da vitterlig noe som taler for Bergen. Et bra og ofte kreativt tog, med særegne elementer som buekorps knuser "la-oss-vinke-til-kongen". Endret 17. mai 2009 av HenHau Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Hvorfor er Oslo best egnet og mest praktisk? Den største grunnen jeg kan se er at Oslo ligger nær Gardermoen, men det er ikke et tungt argument. At Oslo er hovedstaden har ingen betydning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå