Sameboe Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Mine favoritter i årets finale: Romania: Ovi&Paula Stelling - Playing with fire Kypros: Jon Lillygreen and friends - Life would be better in spring Armenia: Eva Rivas - Apricot Stone Spania: Daniel Diges - Algo Peqeñito Serbia: Milan Stankovic - Ovo je balkan Jeg hadde Slovakia og Nederland blandt favorittene! Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Mine favoritter: Aserbaijan: Safura - Drip Drop Armenia: Eva Rivas - Apricot Stone Israel: Harel Skaat - Milim Frankrike: Jessy Matador - Allez Olla Olé Romania: Paula Seling & Ovi - Playing with fire Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Nå har jeg ikke hørt alle , men merket meg Romania. Synes den virket sterk. Den Norske deltageren: Hva er det han bruker i ørene, er det ørepropper eller..? Lenke til kommentar
kolvereid Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Serbia, litt sånn moro-sang akkurat som Laka(Bosnia) i 2008 som Norge ga 12 og 10 poeng. Romania. Man må støtte opp om Ovi, også blir jo sangen enda bedre når man hører den for andre gang. Og startnr 19 er ikke så verst det heller. Eneste problemet er at France er nr 18, og det er litt krutt i den sangen, så det er litt uheldig. Håper for Eva Rivas(Armenia) sin del at hun toner ned fordelene sine litt til finalen, i håp om å sanke enda flere kvinnelige stemmer. Endret 28. mai 2010 av kolvereid Lenke til kommentar
Fredsmannen Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Steganografi er en form for kryptologi, som går ut på å skjule beskjeder i en eller annen form for kontekst. Steganografi står i motsetning til kryptering, da man ved kryptering forutsetter at en opponent kjenner til beskjedtransporten. Ved steganografi prøver man i stedet å skjule at det overhovedet skjer en beskjedtransport. Mange mener at Hviterusslands bidrag i årets Eurovision Song Contest er et prakteksempel på steganografi. En av disse er fredselskeren Onar Åm. Han skriver i bloggensin: Hviterussland er Europas mest åpenlyst fascistiske land. Det er farlig å si hva man mener i det landet, og folks frihet er svært begrenset. Derfor er det interessant å merke seg deres bidrag til årets Melodi Grand Prix, som heter “Butterflies.” Det er en vakker og tilsynelatende nokså kjedelig ballade, med sukkersøt tekst. Men hvis vi derimot tar høyde for at ytringsfriheten i landet er svært begrenset og at kunstnere som ønsker å gi et politisk budskap er nødt til å pakke det inn får teksten en helt annen betydning. Refrenget snakker om sommerfugler som flyr mot solen. Flyvning har alltid vært et symbol på frihet (”fri som fuglen”). Solen har alltid vært et symbol på liv og energi. Lys er et kjent symbol på opplysning og fornuft. Les nå teksten i dette lyset og se hva du leser. I’m gonna tell you what’s inside my soul. We are as fragile just like melting snow We’ll get to come to see the beauty of love And imagine, and imagine Just imagine And we’re like butterflies flying to the sun The sun will never let us look inside I believe that this will open up But at the right time Heartfully just wait for it, it will come And even if the whole world was around And you deny the miracles possible But you have got to see it anyway And imagine, and imagine Just imagine And we’re like butterflies flying to the sun The sun will never let us look inside I believe that this will open up But at the right time Heartfully just wait for it, it will come And we’re like butterflies flying to the sun The sun will never let us look inside I believe that this will open up But at the right time Heartfully just wait for it, And all secrets will come, come out http://www.youtube.com/watch?v=LaT8k5Sify8 Det kan hende jeg fantaserer, men jeg synes da vitterlig dette høres ut som en frihetssang. Refrenget sier at det er noen “will never let us look inside” men at de tror at “this will open up” men ikke før “at the right time,” bare vær tålmodig og “wait for it, it will come.” I andre vers sier de at selv om de er omsluttet av hele verden (”the whole world was around”) og noen “deny the miracles possible” så må disse noen “see it anyway.” Sangen avslutter mystisk med et løfte om at “all secrets will come out.” Da jeg først så musikkvideoen la jeg ikke særlig merke til bakgrunnen, men ved nærmere ettersyn ser jeg at de står feil vei på scenen. De står ikke på scenen og synger til folket i salen. De vender seg samme vei som publikum. Hva i alle dager kan menes med dette? Scenen brukes ofte som symbol for makt og publikum er i denne sammenhengen symbol på den stille befolkning som underholdes og dikteres av scenevante maktmennesker. Prøver denne hviterussiske gruppen å si at de ikke representerer maktens røst, men det undertrykte stemmeløse folket? Ikke vet jeg, men jeg synes sangen er fin nok til at jeg i hvert fall skal gi den min stemme i finalen på lørdag. Benytt sjansen til å gi de hviterussiske frihetselskerne en stemme lørdag kveld! Endret 28. mai 2010 av Fredsmannen 1 Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Den Norske deltageren: Hva er det han bruker i ørene, er det ørepropper eller..? En knatt for å høre seg selv, alle deltakerene har det. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Vet ikke om folk har besøkt har rådhusplassen der de har hatt forskjellige stands og slikt, en av stedene kunne man få tak i en tskjorte om man svarte på noen spørsmål, det hun ikke fikk med seg var at man også kunne vinne billetter til selve arrangementet. Vel, hun vant billett til arrangementet imorgen, vel ingen av oss er særlig interessert men satser på at hun får tatt seg en tur dit. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 *Ler* Ser jeg glemte å nevne det, fruen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Vet ikke om folk har besøkt har rådhusplassen der de har hatt forskjellige stands og slikt, en av stedene kunne man få tak i en tskjorte om man svarte på noen spørsmål, det hun ikke fikk med seg var at man også kunne vinne billetter til selve arrangementet. Vel, hun vant billett til arrangementet imorgen, vel ingen av oss er særlig interessert men satser på at hun får tatt seg en tur dit. Anbefaler det... stemningen i salen var utrolig bare på andre semifinale, og på finalen er det mye mer folk og regner med mye mer trøkk også. Så selv om sangene ikke fenger, så gjør lysshowet og stemningen i salen det 100 ganger bedre enn å se det på TV. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Tror Norge gjerne vinner igjen jeg. Eller kommer høyt opp. Kanskje jeg tar feil. Hva skjer hvis Norge vinner igjen? NRK har jo sagt de ikke vil ta det på nytt neste år. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Regner med at det er skremselspropaganda for å få høyere tv-lisens. Og Norge vinner ikke. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) De er vel egentlig nødt til å sende det da, er de ikke? Eller kanskje de lar TV2 ta av seg jobben, de som faktisk kan deale med reklame. Endret 28. mai 2010 av Hyperio Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Hadde vært fantastisk med MGP av TV2 neste år. Om NRK skal arrangere igjen vil jeg heller at Didrik "My hard is yours" Solli-Tangen får 0 poeng. Et TV2-Eurovision, det beste noensinne, ville derimot vært helt fantastisk! Gjerne i Telenor Arena Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Hadde vært fantastisk med MGP av TV2 neste år. Om NRK skal arrangere igjen vil jeg heller at Didrik "My hard is yours" Solli-Tangen får 0 poeng. Et TV2-Eurovision, det beste noensinne, ville derimot vært helt fantastisk! Gjerne i Telenor Arena Er kun Telenor Arena som er stort nok i Norge Så blir nok der igjen, med mindre det bygges en sinnsyk konsertarena da. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Men Didrik vinner ikke uansett, så det er det bare å glemme. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Fant kun fram denne tråden for å fortelle dere at jeg synes den mannlige programlederen har en fæl engelskuttale. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Han driter ut Norge i tillegg går det rykter om en tyskerhets ikveld, da han skal imitere en tysk offiser Endret 29. mai 2010 av Chef Samebror Lenke til kommentar
Latias Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Er ikke han med i barne-tv eller noe? Latterlig dårlig kvalitet på programlederne ja. Tror ikke Norge har blitt satt i et særlig bedre lys etter at hele Europa har hørt engelsken til programlederne. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Jeg klarer ikke ta programlederne seriøst. Elendig engelsk, og latterlig vitsing som ikke funker i denne typen program. Jeg blir flau av å være norsk i de sekundene de er på skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå