Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2010 i Norge

Latias

Anbefalte innlegg

"My harD is never gone, I feel it rise again"

Kom igjen Dickrick!

Han opptrer i dag? Eller er det senere?

Norge er kvalifisert til finalen.

jeg sitter nå hører på den første semifinalen.

det ble nevnt å Norge må vente til torsdag før de kan stemme neon vidre.

det høres noe merkelig ut.

jeg har trodd om reglen at enten så kan vertslandet stemme på alle landene i begge semilandene eller så må de vente til finalen før de kan stemme.

med andre ord så er det bare noen land Norge kan stemme frem.

selv om denne reglen sikkert har eksister en stund så virker den en smule "manipulerende".

er det for at noen land skal få større sjanse eller ?

jeg skule gjerne ha vist hvorfor denne regelen er der

In each of the semi-finals the voting is conducted among those countries which participate in that semi-final in question. With regards to the automatic grand final qualifiers, which do not participate in the semi-finals, a draw is conducted to determine in which semi-final each of them will be allowed to vote.

du har ikke den Norske oversettelsen ?

gogle oversetter fungerer ikke her.

jeg forstod ihvertfall ikke sammenhengen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hellas

belarus

malta

albania

serbia

latvia

estonia

russia

finland

bosnia hercegovina

Kjører bare på med øst-europa. Men er jo juryer også i semiene, håper det blir overraskelser.

Håper

Belgia, Portugal og Finland kommer seg videre.

Lenke til kommentar

Det var gledelig å se at juryene påvirker ting. Glad det ikke ble fullstendig øst. Belgia er i finalen for første gang siden 2004! De har aldri kvalifisert seg fra en semifinale tidligere. Noe sier meg at det ikke hadde skjedd uten juryer.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Rybak hadde de syke danserne fra Frikar også, i tillegg til fiolinen sin. Det hele skjedde i Moskva, ikke så langt unna fra der han ble født. I tillegg var temaet eventyr, noe som passet perfekt til sangen. Tviler på at Lena er like stor favoritt som Rybak, og tviler på at hun vinner også. Men en topp 5 plassering burde hun absolutt greie.

Dessuten var det originalitet fra Rybak. Pene damer som Lena ser vi hvert år i ESC.

Endret av Latias
Lenke til kommentar

Hvis lyden på youtuben er riktig så er det litt shaky. At det ikke er show syns jeg er bra. Det at stemmen er dårlig trenger ikke bety noe, bare se på Rybak.

Ja, men han hadde show... Hun bare står der og rister liksom. Lukter ikke vinner.

Jeg har stor tro på Romania, Hellas, Norge og Spania selv ihvertfall.

Lenke til kommentar

Hvis lyden på youtuben er riktig så er det litt shaky. At det ikke er show syns jeg er bra. Det at stemmen er dårlig trenger ikke bety noe, bare se på Rybak.

Ja, men han hadde show... Hun bare står der og rister liksom. Lukter ikke vinner.

Jeg har stor tro på Romania, Hellas, Norge og Spania selv ihvertfall.

Smak og behag. Syns det er bra at noen tør å gå andre veien. Syns hun er litt sjarmerende.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

nå kan det virke litt urettferdig at Norge ikke fikk stemme frem Finland eller Island selv om det er tilfeldig.

hvordan bestemmer man landene som skal til den ene elle den andre semifinalen ?

er det også lodd trekning ?

om et land er i den ene semifinalen så er det ikke sikker at det landet går videre. derimot hvis de er i den andre semifinalen så kan de ha bedre sjanse.

Lenke til kommentar

Nei det brukes ikke loddtrekning, man forsøker å splitte de landene som bruker å stemme på hverandre. Som de nordiske landene f. eks. Island og Finland i den første og Sverige og Danmark i den andre.

Nadia er god. Husker henne godt fra Myggen jeg, artig program.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...