Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2010 i Norge

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva gjør egentlig Georgia og Azerbajan(?) i ESC?

ikke akkurat Europa.

Er ikke helt sikker på dette, men de er vel med av samme grunnen som Israel er med og, de er med i Den europeiske kringkastingsunionen(EBU), de er grunnen til at Israel er med.

Lenke til kommentar

Da var man på Fornebu, og sitter faktisk på en av PC'ene der :) Didrik har hatt sine förste pröver idag, og imponerte meg ihvertfall! De har også dratt inn et lite kor, for å kore! Jeg så hvordan det vil se ut på TV, og det blir knall! Blir sikkert noen endringer da.

Lenke til kommentar

Ah, dette blir en spennende ESC uke! Mange bra bidrag i år, og ekstra spennende oppladning da dette skjer i Norge.

Jeg må dog få lov til å ytre noen saker. For det første, er det flere som har lagt merke til hvor utorlig lik Feminem's (Kroatia) bidrag er Dima Bilans vinnerbidrag i 2008? Syntes også låten har trekk tilbake til Moldovas vinner i 2007. Dette er min joker ihvertfall. Denne kan overraske stort da melodien ligger godt i øret dersom man har hørt disse to sangene tidligere.

En annen sang som også virkelig har satt seg på hjernen er Apricot Stone(Armenia), og jeg holder en liten knapp på denne i toppen også.

Forøvrig blir det spennende å se hvordan årets scene vil fungere. Russlands scene i fjor var jo bare helt perverst nice for de som husker det. Tror neppe NRK klarer å toppe den. Men NRK har imponert stort tidligere, og en skal ikke se bort ifra at de gjør det nå også. Gulvet i scenen er vistnok innredet med en-veis-speil slik at man får en utrolig tøff effekt der gulvet vil se "uendelig dypt ut".

Lenke til kommentar

Hvordan ser det ut der, Sameboe? Blir selve scenen like spektakulært som den vi så i fjor?

Nei, det er ikke en stor TV skjerm i år! Men jeg må si jeg liker scenen bedre i år, for i år greier man faktisk å fokusere på artistene, og ikke det som kommer på skjermen bak dem (se Serbia sitt bidrag ifjor, and you know what I mean) At de satser såpass på lys som de gjör er bare bra. Det er forresten ikke en eneste LCD skjerm i år. Kun lys. Men ja, jeg liker det jeg ser.

Lenke til kommentar

Semifinale 1 er på tirsdag 25/05 kl 21:00 norsk tid

Semifinale 2 er på torsdag 27/05 kl 21:00 norsk tid

Og den store finalen er på lørdag 29/05 kl 21:00 norsk tid

..etter det jeg har forstått iallefall, det var ihvertfall lignende sendeskjema i fjor :p

Endret av Chris9
Lenke til kommentar

Lurer på om "My Hard Is Yours" vinner.... :hrm:

"I feel it rise again"

He he

Jeg synes han sliter litt med tonene også? I hvertfall på YT klippene.

Nå er det ikke TV lyd på noen av YT klippene, og han synger faktisk "Heart" og ikke "Hard" lengere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...