HeHauken Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Håper også de får representere Norge i finalen. Originalitet er viktig i en slik konkurranse og selv om låten i seg selv ikke er videre original, blir den det i settingen (spesielt om en ser den i forhold til de mange Disney-kopiene som ellers har gått videre). Lenke til kommentar
Latias Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 HeHauken: Greit at ESC skal foregå i Telenor Arena? Husker du ikke var spesielt glad i Oslo da den debatten kom opp tidligere i tråden. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Håper også de får representere Norge i finalen. Originalitet er viktig i en slik konkurranse og selv om låten i seg selv ikke er videre original, blir den det i settingen (spesielt om en ser den i forhold til de mange Disney-kopiene som ellers har gått videre). Helt enig, hjelper ikke komme med noe 30 av 39 bidrag har! Skal man vinne stiller man med noe som skiller seg ut! Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) HeHauken: Greit at ESC skal foregå i Telenor Arena? Husker du ikke var spesielt glad i Oslo da den debatten kom opp tidligere i tråden. Jeg er ikke for det nei, og det har ikke bare med Oslo-debatten å gjøre - men også med at hallen har fått dårlig kritikk for lyd osv. av artister som har vært der. Alternativene er dessverre ikke så mange (Hamar har hall, mangler hoteller - Trondheim/Bergen har hoteller, mangler hall). NRK bestemte seg for lenge siden, så jeg har godtatt valget under tvil Endret 19. januar 2010 av HeHauken Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Har de forresten bestemt hvem som skal være programledere i finalen? Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Har vell ikke blitt bestemt enda nei... Ser at storfavoritt-låten er ute på YT nå, Didrik Solli Tangen - My Heart is Yours Se filmen hos Youtube Det første jeg tenker er at jeg har hørt låta før... men må likevel si jeg liker'n... Ikke noe nyskapende, veldig musikal-aktig og fin å høre på... Hva tror dere? Låter som tar seg bedre ut i den internasjonale-finalen, som allerede har godt videre? Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg synes Keep of Kalessin er best i år Og det enda jeg egentlig ikke liker metall Didrik er flink han, kjekk er han også (Nei, jeg er ikke gay, men greier å si at andre menn er kjekk) så han har helt klart sjanser til å vinne ESC! Men det tror jeg KoK har også En av de bør ihvertfall vinne, hvis ikke er vi fucked! Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Flott sang, men hører ikke hélt hjemme i MGP/ESC. Så da støtter jeg heller karen ovenfor og sier Keep of Kalessin, mer originalt blir det ikke. Ihvertfall ikke i MGP-sammenheng. edit: stavefeil Endret 21. januar 2010 av Chris9 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Husker at rundt 1970 og deromkring, var det enkelte land som forsøkte seg med rockegrupper i MGP. Tror ikke det noengang var suksess. Eneste gang jeg kan huske rockgruppe vant, var med Finland for noen år siden. Endret 21. januar 2010 av groenn Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Husker at rundt 1970 og deromkring, var det enkelte land som forsøkte seg med rockegrupper i MGP. Tror ikke det noengang var suksess. Eneste gang jeg kan huske rockgruppe vant, var med Finland for noen år siden. "#!R"EDQR"#R!#!¤!"¤!¤ Så lei er jeg av folk som sammenligner Metall med rock! Det er jo ikke likt i det hele tatt, det blir som å kalle et esel for en hest! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Mener ikke sammenligning direkte. Bare relativt vet du Jfr Vanlige hardrock-grupper i GP i 1970 var dengang hva metal-grupper er i GB i dag. See what I mean ? ---------------- Så jo da nettopp delfinalen, og han der Didrik (et eller annet) kommer antagelig til å gå veien. Litt samme som i fjor; en sånn "eventyrgutt" som går hjem hos de fleste. Ser ikke bort fra at den kan vinne også den internasjonale om den kommer dit. Mira kom videre, men låten holder neppe. Oi oi for ei skreppe Mira er, oi oi.. Får vann i munnen når jeg ser henne Lenke til kommentar
Latias Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Mira lekte tøff som X Factor-dommer, kan ikke si hun er særlig god til å synge. Samme med henne som med Tone i fjor. Begge er fine å se på, men synge kan de ikke. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Nærmer seg den norske finalen nå. Jeg er egentlig ikke metal-fan, men i år synes jeg virkelig at Keep of Kalessin bør vinne. Hvis de vinner, har Norge en enorm sjanse til å vinne ESC for andre år på rad. Hvorfor? Metal har en enorm fanskare verden over, og når det plutselig blir ett innslag av metal i ESC (og antakeligvis det eneste metal-innslaget) så kommer en meget stor del av denne fanskaren til å stemme på Norge fordi det er eneste alternativ, samt at mange ønsker å dreie ESC litt vekk fra all pusepop'en som har vært vanlig de siste årene. Jeg har ikke noe i mot pop egentlig, men det blir litt monotont når finalen består av 70-80% rolige poplåter. Og hvilken melodi tror dere uansett vil bli best husket når stemmene skal avgis? Derfor vil jeg anbefale alle å stemme på Keep of Kalessin nå på lørdag, selv om man egentlig ikke er så glad i metal eller denne sangen. Jeg tror det er eneste bidrag fra Norge i år som har en sjanse til å komme høyt opp i den europeiske finalen, og kanskje helt til topps Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Nærmer seg den norske finalen nå. Jeg er egentlig ikke metal-fan, men i år synes jeg virkelig at Keep of Kalessin bør vinne. Hvis de vinner, har Norge en enorm sjanse til å vinne ESC for andre år på rad. Hvorfor? Metal har en enorm fanskare verden over, og når det plutselig blir ett innslag av metal i ESC (og antakeligvis det eneste metal-innslaget) så kommer en meget stor del av denne fanskaren til å stemme på Norge fordi det er eneste alternativ, samt at mange ønsker å dreie ESC litt vekk fra all pusepop'en som har vært vanlig de siste årene. Jeg har ikke noe i mot pop egentlig, men det blir litt monotont når finalen består av 70-80% rolige poplåter. Og hvilken melodi tror dere uansett vil bli best husket når stemmene skal avgis? Derfor vil jeg anbefale alle å stemme på Keep of Kalessin nå på lørdag, selv om man egentlig ikke er så glad i metal eller denne sangen. Jeg tror det er eneste bidrag fra Norge i år som har en sjanse til å komme høyt opp i den europeiske finalen, og kanskje helt til topps Jeg elsker sangen! Grant me! The power of the dragontower! Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Synes enten Keep of Kalessin eller Didrik skal vinne. Bare de to som kunne hevdet seg i Europa, men jeg tror Keep of Kalessin hadde gjort det bedre. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Det er vel de to som seiler opp som favoritter ja. Men vil ikke helt avskrive Bjørn Johan Muri. Den har også noe "vinnende" ved seg. Regner den som en sterk outsider. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Da ser det ut til at jeg får jobb som arenamedarbeider under ESC. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Seriøst? Gratulerer No big deal egentlig, søkte på jobb før jul, så fikk jeg beskjed om å søke som det... nå skal jeg på intervju den 15. Februar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå