Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2010 i Norge

Latias

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal regjeringen bruke penger på dette drittet når det er så mye annet vi kan bruke de pengene til? Kaste penger i do eller bruke dem på MGP, det er 2 sider av samme sak!

Med store sponsor og bilettinntekter samt klok markedsføring skal det ikke bety tap av penger i det hele tatt. Snarere tvert i mot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal regjeringen bruke penger på dette drittet når det er så mye annet vi kan bruke de pengene til? Kaste penger i do eller bruke dem på MGP, det er 2 sider av samme sak!

fordi at de som vinner Grand Prix arrangerer det året etter :ermm: Samt at Tyskland,Spania,Frankrike og United Kingdom betaler en god del av regninga også...faktisk!

Lenke til kommentar

Regjeringen kaster da penger i do hver dag, med å investere i togtrafikk i Oslo som ikke fungerer. Dessuten har vi allerede kastet 3.9 milliarder i dass i forhold til Operahuset som vi ikke kan bruke til noe - hadde det vært stort nok kunne det for en gangs skyld ha blitt brukt.

Lenke til kommentar
Regjeringen kaster da penger i do hver dag, med å investere i togtrafikk i Oslo som ikke fungerer. Dessuten har vi allerede kastet 3.9 milliarder i dass i forhold til Operahuset som vi ikke kan bruke til noe - hadde det vært stort nok kunne det for en gangs skyld ha blitt brukt.

http://www.operaen.no/

Den brukes så godt som hver dag, har ført til økt turisme, og ganske pen. La oss holde kunnskapsnivået på debatten sånn noenlunde, da.

Lenke til kommentar

Den er grei, vettu. Faktum er at den også har og vil bli brukt til konserter, utdanningsopplegg, etc. Skal sies at jeg i utgangspunktet var svært mot dette operahuset, men har skiftet mening.

Det beklager jeg. Men en viss politiker sa at den ikke bare skulle bli brukt av fiffen - noe et lavkulturarrangement som MGP hadde tjent på.

Jeg liker Operahuset jeg. Fineste bygningen i Oslo.

Edit:

Noen her burde virkelig ta en spasertur rundt noen steder i Oslo. F.eks i området rundt bankplassen og rundt her jeg bor bak slottet er det masse flotte bygninger.

Lenke til kommentar

Kåring av Norges vakreste byer. 48 000 stemmer på dagbladet.no:

1. Ålesund

2. Bergen

3. Florø

4. Trondheim

5. Stavanger

6. Kristiansund

7. Tromsø

8. Molde

9. Tønsberg

10. Kristiansand

11. Drammen

12. Haugesund

13. Oslo

Noen som sa at mgp burde legges til Oslo eller Drammen? Dårlig idè kanskje? ;)

Endret av Miriamh
Lenke til kommentar
Kåring av Norges vakreste byer. 48 000 stemmer på dagbladet.no:

1. Ålesund

2. Bergen

3. Florø

4. Trondheim

5. Stavanger

6. Kristiansund

7. Tromsø

8. Molde

9. Tønsberg

10. Kristiansand

11. Drammen

12. Haugesund

13. Oslo

Noen som sa at mgp burde legges til Oslo eller Drammen? Dårlig idè kanskje? ;)

Fordi at den er styggere enn andre byer...det er vel det som teller minst -.-''

Lenke til kommentar

Dei pengane som blir brukt på ESC er vel allereie øyremerkt til kultur, etc. ? Er heilt håplaust i slike debatter å diskutere kva dei heller burde blitt brukt til.

Vi vant og må versogod finne oss i å arrangere.

Men ver så snill å ikkje arranger det på Svalbard. Enklaste er å ha det i Oslo. Som ved OL-debatten er det viktig poeng å trekkje fram at å skulle sende ein heil saueflokkjen av europera til ein liten plass, er galskap. Tenk å skulle sende halve europa til ein liten by på Vestlandet (Bergen). Det skremme meg litt . Isofall trur eg alle hotella langs kysttripa vil bli fullstappa. Huff. Nei - og dessutan er det meir miljøvennelig å transportere desse folka til Oslo. Nei, det er få argument for å ikkje skulle arrangere det der.

Er dessutan ikkje opera-huset betre tekka til å ha eit sånt arrangement?

Lenke til kommentar

Begynner å bli lei diskuteringen rundt hvilken by som er den styggeste/vakreste. Lag heller en egen tråd om dette! Dessverre er det ikke slik at vi på et år bare kan bygge en ny arena, og derfor er det veldig få alternativer å velge mellom. (Telenor Arena, Vikingskipet) Det som er viktigst da er vel at vi får til et bra arrangement vi kan være stolte av, uavhengig av hvilken by det holdes i. Hvor mye fikk de ca. 100 mill. tv-seerne egentlig se av byen Moskva? Fint lite. Vi kan fortsatt markedsføre resten av Norge gjennom tv-skjermen selv om det arrangeres i Oslo.

Endret av Panic
Lenke til kommentar
Bare for å gjenta: Det ble IKKE aktuelt å bygge noe nytt. Det er stadfestet.

Det står mellom Vikingskipet, Valhall og telenor Arena ja

Og Spektrum som er det beste alternativet med tanke på akustiskk og produksjon - dessverre, for i Oslo ville jeg i utgangspunktet hatt det på Telenor Arena pga plassen.

Lenke til kommentar
Ja, Alexander Rybak har i dette øyeblikk blitt historisk, og vinner konkurransen i Moskva. :D

Det vil si at neste års konkurranse skal gå i Norge den 22. mai 2010.

Her kan dere snakke om hvor konkurransen skal holdes, og diskutere andre ting rundt neste års konkurranse! :)

Dette står innledingsvis i tråden. Grunnen til at jeg har diskutert hvor det bør være, og mener at byen er viktig for det -er på grunn av bla. reisende fra hele Norge, - reisende fra hele verden (herunder både artistene selv, og tilskuere.) - Journalister fra hele verden som skal være i byen i en hel måned; Oslo blir en lei av etter to dager. Shopping er ikke kult 30 dager i strekk.

Selvom akkurat de som SER selve programmet på TV ikke ser så mye av byen, har jeg overfor nevnt; at det er en rekke andre folk som vil se den norske byen som presenteres. Verdens media kommer ikke BARE på finalen, men også i ukene før finalen - da er det ikke tvil om at byen har mye å si.

Til tross for dette er jeg ikke såpass dum at jeg ikke ser at Oslo garantert kommer til å få det - fordi de har lokalene klare. Dessverre. Finner ikke bedre ord. Dessverre..

Lenke til kommentar
Verdens media kommer ikke BARE på finalen, men også i ukene før finalen - da er det ikke tvil om at byen har mye å si.

Ja, det var en rekke intrvjuer med Rybak ute i det blå. Tenk så trist om et land intervjuer sitt håp, i det en kriminell løper fra vektere på Karl Johan, mens narkomane har samlingsmøte i det noen tiggere kommer bort til kameraet og ber om småpenger. Det vil mest sannsynlig ikke skje, men jeg har selv sett alle de nevnte handlingene - og verre til.

Ja, det kommer til å bli arrangert i Oslo, pga. mangel på arena andre steder. Kanskje det er like greit at Bergen ikke får det - siden Bergen har en ganske travel turistsesong på tidspunktet arrangementet skal holdes, samt at noen gode artister sikkert venter om et par dager etter arrangementet. Det som er synd - som jeg har påpekt - er at andre byer blir oversett. Derfor håper jeg det arrangeres i Hamar, selv om det mest praktiske hadde vært Oslo.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg har diskutert hvor det bør være, og mener at byen er viktig for det -er på grunn av bla. reisende fra hele Norge, - reisende fra hele verden (herunder både artistene selv, og tilskuere.) - Journalister fra hele verden som skal være i byen i en hel måned; Oslo blir en lei av etter to dager. Shopping er ikke kult 30 dager i strekk.

Hva om man har det i Trondheim da? Det å se Nidarosdomen 30 dager i strekk er vel heller ikke særlig kult, er det vel?

Lenke til kommentar

Trondheim, ja. Nidarosdomen, nei.

Lerkendal Stadion gjør susen, mye større en Telenor Arena og Brann Stadion. Godt over 20.000 plasser, hvilket er mer en nokk :p Men regner med at det blir Oslo Spektrum.

Endret av Zuthek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...