Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2010 i Norge

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er synd at man ikke kan bruke litt ressurser på å bygge en ny arena. Da kunne man vist Norge fra sitt beste - i en av de fine "stor"byene her til lands.

Forøvrig er det OK å ha det i Telenor arena. Selve arenaen er fin, selvom byen den er plassert i ikke er fin. :yes:

Lenke til kommentar
Det er synd at man ikke kan bruke litt ressurser på å bygge en ny arena. Da kunne man vist Norge fra sitt beste - i en av de fine "stor"byene her til lands.

Forøvrig er det OK å ha det i Telenor arena. Selve arenaen er fin, selvom byen den er plassert i ikke er fin. :yes:

Tror du de rekker å lage en arena på ca. 30k på under ett år? Hvis det hadde vært mulig, hvor skulle de ha bygget hallen da?

Lenke til kommentar

Tror du de rekker å lage en arena på ca. 30k på under ett år? Hvis det hadde vært mulig, hvor skulle de ha bygget hallen da?

Nei, jeg tror ikke de rekker det. OG jeg tror ikke de gidder det, som i og for seg er forståelig siden de allerede har iallefall en plass som er stor nok.

Det ideelle hadde vært Trondheim, Bergen eller Tromsø..

Lenke til kommentar

Nei, jeg tror ikke de rekker det. OG jeg tror ikke de gidder det, som i og for seg er forståelig siden de allerede har iallefall en plass som er stor nok.

Det ideelle hadde vært Trondheim, Bergen eller Tromsø..

Hvorfor hadde det vært det ideelle? Selv er jeg stor fan av Telenor Arena. De viste på TV hvor de kunne ha green room og så videre. Det hadde gått.

Lenke til kommentar
Selve arenaen er fin, selvom byen den er plassert i ikke er fin. :yes:

Enig i at bærum ikke er noe perle, heldigvis er det nærme landets flotteste (og eneste) by.

Hva mener du med "eneste" by? Bærum er vel strengt talt ikke noen by, men en del av Oslo. Eller for å være pirkete; En kommune i nærheten av Oslo.

Ja, men om sier det ville vært optimalt å fått det i Bergen, Trondheim eller Tromsø. Hvor kunne vi hatt det der?

Det er jo det som er problemet. At det ikke er noen lokaler som er store nok. Da må man eventuelt bygge tak på eksisterende lokaler, eller bygge nye. Noe som sannsynligvis blir uaktuelt.

Endret av Miriamh
Lenke til kommentar
Enig i at bærum ikke er noe perle, heldigvis er det nærme landets flotteste (og eneste) by.

Der kom den ja. En kan ikke ha en diskusjon med en fra Oslo uten at den kommer. Hadde det derimot ikke vært for innvandring er ikke Oslo så veldig mye større enn de andre byene.

Du skal ha ganske sterke briller på deg for å mene at Oslo er Norges fineste by. Selv er jeg veldig glad i Trondheim, men mener naturligvis Bergen er finest. Ja, jeg er også innhabil, men vi kan også se litt objektivt på det:

- Bergen ble kåret til nr. 2 by i verden å besøke av et britisk reisemagasin. Kun slått av New York.

- Flesland ble også kåret til verdens 6. beste flyplass - mye pga. de fantastiske naturopplevelsene i innflygningen. Oslos uoversiktelige drittflyplass ble ikke nevnt engang.

Om en hadde hatt en spørreundersøkelse på det, ville nok majoriteten av det norske folk sagt det samme. Skal sies at jeg ikke har vært i Ålesund, en by som ofte blir kåret som landets fineste - med Bergen som en god nr. 2. Oslo har jeg ikke sett på listen, men så stopper jeg stort sett med 2. plassen.

Lenke til kommentar

Ja det ser ut som svaret er gitt:

Sannsynligvis er det bare to arenaer i Norge som kan romme produksjonen: Vikingskipet på Hamar og Telenor Arena på Fornebu. Selv Oslo Spektrum blir antakelig for snau, fordi scene, garderober og presseplasser vil ta for mye av tilskuerkapasiteten, sier Odd Arvid Strømstad til NRK. Strømstad produserte den internasjonale finalen i Spektrum i 1996, og jobber nå i Dinamo Story, som produserer de nasjonale MGP-finalene for NRK.

The winner is:

Hamar har ikke noe som likner på den hotellkapasiteten arrangementet krever. Svaret er derfor gitt, arrangementet blir lagt til Oslo, sannsynligvis til Telenor Arena.

Det bekrefter hva jeg hele tiden har trodd og håpet på, selv om Vikingskipet så ut som en farlig sterk kandidat med 20 000 kapasitet. Tror ikke vi ska se hélt bortv fra det enda. Det er som noen har nevnt ikke så langt fra Oslo og Lillehammer.

Telenor Arena ser flott ut. Der får vi de rette gigantiske omgivelser lik dem i Moskva.

Problemet med Vikingskipet er at det er for smalt, for lavt under taket og har de derskjemmende buene i taket (min mening).

Lenke til kommentar

Problemet er at Norge blir lite i forhold til Moskva uansett hvor vi har det, og det ser ikke ut til å synke inn hos majoriteten her.

Telenor Arena er flott den, men allerede har artister klaget på akustikken der, og det er ikke mange som har vært der. Vil vi at 42 land skal klage på at de ikke fikk vist frem sitt "kunstneriske" uttrykk pga. dårlig akustikk? Jeg var positiv før til Telenor Arena, men å ha hørt argumenter, samt klager på lyden, heller jeg mer mot Spektrum igjen.

Lenke til kommentar
Problemet er at Norge blir lite i forhold til Moskva uansett hvor vi har det, og det ser ikke ut til å synke inn hos majoriteten her.

Telenor Arena er flott den, men allerede har artister klaget på akustikken der, og det er ikke mange som har vært der. Vil vi at 42 land skal klage på at de ikke fikk vist frem sitt "kunstneriske" uttrykk pga. dårlig akustikk? Jeg var positiv før til Telenor Arena, men å ha hørt argumenter, samt klager på lyden, heller jeg mer mot Spektrum igjen.

Altså...det er utrolig hva man kan få til med nok høytalere :)

Lenke til kommentar

Når AC/DC klager der, tror jeg ikke det står på volumet....

EDIT: Helst vil jeg som sagt ha det i en annen by, men Oslo er eneste by som fyller kravene, og å bygge noe nytt/taklegge ser ikke ut til at regjeringen vil.

Når det er sagt, skal Bergen forsøke å bygge en ny hall visstnok (finansiert av kommunen, staten sier jo nei før de har begynt med planleggingen) - men om det bare er snakk vil tiden vise.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Den der vet jeg ikke om jeg skjønte helt. "Problemet er at Norge blir lite i forhold til Moskva"

Norge er større enn Moskva :p Men seriøst: hva legger du egentlig i "problemet"? TA tar like mye som lokalet i Moskva, og Oslo-området har nok innkvarterings-kapasitet.

Hva er da "problemet" du peker på her?

Har hørt om akustikken ja, men det tror jeg de klarer rette på uten for store vanskelighteter.

Lenke til kommentar

Problemet er, som jeg har sagt minst fem ganger, at vi ikke kan toppe showet i Moskva. Russerne brukte 300 mill - det kommer ikke Norge til å gjøre. Russerne hadde verdens beste akrobater, vi kommer sikkert til å ha noen dansende samer eller tullinger i bunad.

Hallen i Moskva hadde bra akustikk - TA har det visstnok ikke. Jeg mente naturligvis at Norge er lite i forhold til Russland - og ressursene blir deretter (om en skal tro vår fantastiske regjering som nesten ikke vil bruke en krone....)

Lenke til kommentar
Problemet er, som jeg har sagt minst fem ganger, at vi ikke kan toppe showet i Moskva. Russerne brukte 300 mill - det kommer ikke Norge til å gjøre. Russerne hadde verdens beste akrobater, vi kommer sikkert til å ha noen dansende samer eller tullinger i bunad.

Hallen i Moskva hadde bra akustikk - TA har det visstnok ikke. Jeg mente naturligvis at Norge er lite i forhold til Russland - og ressursene blir deretter (om en skal tro vår fantastiske regjering som nesten ikke vil bruke en krone....)

Ser ikke det heller som et problem. Vi er vel de fleste enige i at vi ikke behøver bruke så mye. Og det trengs slett ikke.

Det jeg snakket om var omgivelser i form av størrelse og publikumsmengde.

Kan ikke si at Moskva imponerte så veldig npr det gjelder show, scenekulisser osv etter utgiftene å dømme

Akkurat den biten tror jeg faktisk Norge og Nrk matcher til langt billigere pris. Vi er mye mer oppfinvsomme og kreative enn Russerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...