Sameboe Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Miriamh: Hva er galt med å være fra Oslo da? Uansett, tror det blir Telenor Arena. Men spørs om NFF er villige til å la det skje. Stabæk må da klare seg uten hjemmekamper i ca. en måned, dvs. 4-5 kamper. Og 4-5 kamper er veldig mye i en sesong med 30 kamper. Må du ikke glemme at Nadderud fortsatt er oppe og står da Så det går det Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg har ikke kritisert fasilitetene. Men Oslo har også sine negative sider - som jeg har påpekt en rekke ganger. At det er flere synlige tiggere/prosituerte/kriminelle/narkomane enn i storbyer som London/Paris/Berlin (som har mye, mye flere av de nevnte grupperingene) er for meg merkelig. Det vitner om en by i uballanse. Joda, Oslo har noen fine parker, utenfor bysentrum - i likhet med f. eks Bergen. Men det er sentrum av byen jeg har kritisert. Der har Oslo en jobb å gjøre. Sammenlignet med andre store byer i Norge blir Oslo en stygg by. Greit at den ikke er den styggeste i Norge (vi har da Førde og Drammen, samt andre tettsteder som Hokksund og Odda som er direkte stygge), men sammenlignet med f. eks Trondheim, Bergen, Tromsø kommer Oslo til kort. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Du har tydeligvis ikke vært i Drammen på noen år du Blitt pusset godt opp her i det siste Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Drammen er et sted en kjører forbi med tog, men jeg har hørt rykter om at det har blitt bedre. Fra togstasjonen skimter en likvell det begredelige ølmerket og da lyser det industri lang vei Edit: Men jeg kommer sikkert til å ta meg en tur til potetåkeren i forbindelse med en bortekamp, så godt mulig mitt syn vil endres om ikke så lenge. Endret 19. mai 2009 av HenHau Lenke til kommentar
Miriamh Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Latias: Har jeg sagt at det er feil å være fra Oslo? Not my point. Poenget mitt var at når man er fra Oslo vil man automatisk synes det er et bedre/finere sted. Som utenforstående ser jeg at det ikke er det! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Latias: Har jeg sagt at det er feil å være fra Oslo? Not my point. Poenget mitt var at når man er fra Oslo vil man automatisk synes det er et bedre/finere sted. Som utenforstående ser jeg at det ikke er det! Var det ikke du som ville ha Eurovision til Lillehammer da? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Uenig med deg der. Jeg er fra Oslo og Norge, men jeg syns fortsatt at Brussel, Roma, og Victoria er de flotteste byene i verden. Det er veldig mange utenfor oslo som har et svartmalt bilde av Oslo uten å egentlig sitte inne med nok kunnskap til å ta vurderingen. Men igjen, det blir OT. Spørsmålet her er hvor man skal arrangere MGP. Det finnes visse minstekrav, disse er det veldig få steder i Norge som møter. Logisk sett må det bli ett av disse stedene, dersom man legger til grunn at nybygg vil ta for lang tid. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Drammen er et sted en kjører forbi med tog, men jeg har hørt rykter om at det har blitt bedre. Fra togstasjonen skimter en likvell det begredelige ølmerket og da lyser det industri lang vei Edit: Men jeg kommer sikkert til å ta meg en tur til potetåkeren i forbindelse med en bortekamp, så godt mulig mitt syn vil endres om ikke så lenge. Strandpromenaden, torget og papirbredden...samt det nye badet er veldig fint Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Drammen er et sted en kjører forbi med tog, men jeg har hørt rykter om at det har blitt bedre. Fra togstasjonen skimter en likvell det begredelige ølmerket og da lyser det industri lang vei Edit: Men jeg kommer sikkert til å ta meg en tur til potetåkeren i forbindelse med en bortekamp, så godt mulig mitt syn vil endres om ikke så lenge. Strandpromenaden, torget og papirbredden...samt det nye badet er veldig fint Ikke glem at Aass-bryggeriet trekker veldig opp! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Sykt at Operaen leder. Den er absolutt ikke stor nok, og jeg skjønner ikke hvordan de skal greie å bygge flere plasser på taket. Skal de rive av hele taket, og bygge plasser der? Lenke til kommentar
Miriamh Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Latias: Har jeg sagt at det er feil å være fra Oslo? Not my point. Poenget mitt var at når man er fra Oslo vil man automatisk synes det er et bedre/finere sted. Som utenforstående ser jeg at det ikke er det! Var det ikke du som ville ha Eurovision til Lillehammer da? Lillehammer var ett av alternativene mine ja. Jeg mener at det bør legges et sted som viser Norge fra en _fin_ side, noe oslo ikke gjør, etter min mening iallefall. Men at det kommer til å legges i Oslo er klart. Det er der de største lokalene finnes, dessverre.. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Sykt at Operaen leder. Den er absolutt ikke stor nok, og jeg skjønner ikke hvordan de skal greie å bygge flere plasser på taket. Skal de rive av hele taket, og bygge plasser der? Det er såpass mange teite/useriøse alternativer i denne pollen at det lå litt i kortene at vinneren ikke kom til å bli beste alternativ. At lederen er såpass nøkternt som operahuset er jo nesten en gledelig overraskelse, Lenke til kommentar
Latias Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Latias: Har jeg sagt at det er feil å være fra Oslo? Not my point. Poenget mitt var at når man er fra Oslo vil man automatisk synes det er et bedre/finere sted. Som utenforstående ser jeg at det ikke er det! Var det ikke du som ville ha Eurovision til Lillehammer da? Lillehammer var ett av alternativene mine ja. Jeg mener at det bør legges et sted som viser Norge fra en _fin_ side, noe oslo ikke gjør, etter min mening iallefall. Men at det kommer til å legges i Oslo er klart. Det er der de største lokalene finnes, dessverre.. Så du ville ha den i Lillehammer, ja. Hvis man bor i Lillehammer, vil man automatisk synes at det er et bedre/finere sted. Som utenforstående ser jeg at det ikke er det! Uansett, hvor mange turistattraksjoner har Lillehammer i forhold til Oslo? Du sa vel selv i går at turistattraksjoner ikke taler i Oslos favør. Lenke til kommentar
Miriamh Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Vel,vel..Tanken var egentlig at siden Lillehammer har arrangert OL har de vist at de klarer det, og har også i ettertid fått mange turister til byen. Lillehammer er iallefall en søt by. Selv er jeg ikke fra Lillehammer, og ser at et såpass stort arrangement bør legges til en større by enn Lillehammer. Jeg ser absolutt poengene med å ha det i Oslo; bla pga - God plass og gode transportmuligheter. Personlig vil jeg ikke foretrekke Oslo. Det er KUN fordi jeg ikke synes noe om byen selv. Endret 19. mai 2009 av Miriamh Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Ikke glem at Aass-bryggeriet trekker veldig opp! Nok en gang uenig med deg. Det smaker dårlig. Nei, heller Hansa og Ringnes Så du ville ha den i Lillehammer, ja. Hvis man bor i Lillehammer, vil man automatisk synes at det er et bedre/finere sted. Som utenforstående ser jeg at det ikke er det! Uansett, hvor mange turistattraksjoner har Lillehammer i forhold til Oslo? Du sa vel selv i går at turistattraksjoner ikke taler i Oslos favør. Akkurat som vi som ikke bor i Oslo vet at det ikke er en fin by. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Egentlig, så burde vi i denne tråden nå faktisk diskutere det den tråden handler om. Nemlig hvor det skal avholdes MGP. Denne debatten kan todeles. Del 1: Er det plass i spektrum? Del 2: Dersom svaret er "nei" på del 1, skal vi ha det i vikingskipet eller på Telenor arena? Edit: Ringnes er uten tvil bedre enn Aass, men det skulle da bare mangle. Ringnes er tross alt fra Oslo. Som er en flott by. Har deltatt på det "Turist i egen by" greia i et par år nå, og det er virkelig mye fantastisk å se her. Endret 19. mai 2009 av Alinoe Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Evt. 3: Hvor skal vi bygge en ny arena. For å svare på spørsmålene dine: 1: Det bør ikke være i Spektrum siden Oslo har en større og finere arena. At NRK må kjøre kabler i en halvtime spiller liten rolle. 2: Hamar har hotellplass til 1200 personer. Hvordan i allverden skal de kunne arrangere det? Det må bli arrangert i en av de større byene, og siden de ikke har arena, blir det Oslo. ..................... Selv vil jeg ha det til et annet sted enn Oslo. Hva med Tromsø. De stakkars nordlendingene får ingenting. La oss bygge en arena der. Edit: Og Hansa er enda bedre enn Ringnes igjen. Men det er jo tross alt fra Bergen. Og vi i Bergen trenger ikke være turist i vår egen by, siden vi er flinke nok som det er å benytte det byen har å by på Endret 19. mai 2009 av HenHau Lenke til kommentar
Latias Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Egentlig, så burde vi i denne tråden nå faktisk diskutere det den tråden handler om. Nemlig hvor det skal avholdes MGP. Denne debatten kan todeles. Del 1: Er det plass i spektrum? Del 2: Dersom svaret er "nei" på del 1, skal vi ha det i vikingskipet eller på Telenor arena? 1. Det er plass i Spektrum, men synes ikke vi bør bruke den. 2. Vi burde ha det på Telenor Arena. Plass til 23 000, noe som er ganske mye. Nok hoteller i Oslo-området, og ellers mestrer arenaen alle de andre kriteriene. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 De stakkars nordlendingene får mer enn nok. Vi har ikke tid til å bygge stor-arena, hoteller, kollektivtransport, parkeringsplasser, og alt det andre som skal til når 30 000 mennesker plutselig finner ut at de skal dra til samme sted. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Blir nok ingen ny stor-arena. Det sa Stoltenberg i går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå