Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2010 i Norge

Latias

Anbefalte innlegg

Er ikke noen stor fan av kongen selv, men det er 100 ganger bedre enn å feire nasjonaldagen i regnværet. :)

Har du vært i Bergen? Isåfall ville du visst at myten om at " det regner i Bergen hele tiden" er langt fra sann! Bergen har noen nydelige vår/sommer måneder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke noen stor fan av kongen selv, men det er 100 ganger bedre enn å feire nasjonaldagen i regnværet. :)

Har du vært i Bergen? Isåfall ville du visst at myten om at " det regner i Bergen hele tiden" er langt fra sann! Bergen har noen nydelige vår/sommer måneder.

Har du vært i Oslo? Isåfall ville du ikke ha ment at Oslo er Norges styggeste by.

:)

Lenke til kommentar

Har du vært i Oslo? Isåfall ville du ikke ha ment at Oslo er Norges styggeste by.

:)

Du svarte ikke på spørsmålet mitt; da velger jeg å tolke det som at du ikke har vært i Bergen.

Ja, jeg har vært i Oslo flere ganger. Det er IKKE en fin by. Kanskje det finnes styggere byer i Norge, det har jeg ikke mulighet til å uttale meg 100% om, men Oslo er klart en av de jeg ikke vil kategorisere som en fin by. Jeg har vært mye rundtom i verden også, og har derfor sett mange vakre byer. Oslo er ikke en av dem. Innse det.

Lenke til kommentar
På Redaksjon 1 sa de at Finalen kommer på samme dag som finalen i Champion League, og at en av dem bør flyttes.

Jepp, det var det jeg sa i forrige uke.

Miriamh: Nei, jeg har ikke vært i Bergen. Men regner med at når mange nettsider skriver at "Det regner i 242 av årets 365 dager", så tolker jeg det slik som at det ofte regner der. :) Og jeg har heller ikke sagt at Oslo er verdens (eller Norges) beste by.

Lenke til kommentar
På Redaksjon 1 sa de at Finalen kommer på samme dag som finalen i Champion League, og at en av dem bør flyttes.

WOW OMG!!!

Det ordner seg sikkert.

Tror verken Eurovision eller UEFA vil ha noen av sine arrangementer flyttet, så tror ikke det ordner seg. En mulighet er jo å sette en av tingene tidligere på dagen, men tror ikke det skjer heller.

Lenke til kommentar

WOW OMG!!!

Det ordner seg sikkert.

Tror verken Eurovision eller UEFA vil ha noen av sine arrangementer flyttet, så tror ikke det ordner seg. En mulighet er jo å sette en av tingene tidligere på dagen, men tror ikke det skjer heller.

Det er vel nødt til å skje noe. Ingen av dem er tjent med at det går samtidig.

Er CL finalen også noe som "må" være en lørdag, eller kan den være på andre dager?

Lenke til kommentar

WOW OMG!!!

Det ordner seg sikkert.

Er CL finalen også noe som "må" være en lørdag, eller kan den være på andre dager?

2010 er faktisk første gang en CL-finale skal gå på lørdag. Vanligvis går den på onsdager (årets finale er neste onsdag). Men i 2007 bestemte de at CL-finaler fra 2010 skulle gå på lørdager kl. 20.45, så tror ikke de flytter den nå.

Lenke til kommentar

WOW OMG!!!

Det ordner seg sikkert.

2010 er faktisk første gang en CL-finale skal gå på lørdag. Vanligvis går den på onsdager (årets finale er neste onsdag). Men i 2007 bestemte de at CL-finaler fra 2010 skulle gå på lørdager kl. 20.45, så tror ikke de flytter den nå.

Ja det burde jo ikke være problem å ha GP-finalen en uke før eller en uke etterpå.

Eneste da går de glipp av den der 17 mai koblingen de var så begeistret for.

Lenke til kommentar
Bare til orientering: Dette skal debatteres på NRK 2 kl 22.20, der også Svabø skal komme og svare for seg om jeg hørte riktig.

Om jeg hadde vært henne, så hadde jeg lagt med flat etter det som skjedde. Man driver ikke og snakker om BH og sokker i det Norge vinner en så stor konurranse. Også latterlig at hun ikke holdt kjeft da de siste stemmerne skulle gi sine stemmer.

Lenke til kommentar
Bare til orientering: Dette skal debatteres på NRK 2 kl 22.20, der også Svabø skal komme og svare for seg om jeg hørte riktig.

Om jeg hadde vært henne, så hadde jeg lagt med flat etter det som skjedde. Man driver ikke og snakker om BH og sokker i det Norge vinner en så stor konurranse. Også latterlig at hun ikke holdt kjeft da de siste stemmerne skulle gi sine stemmer.

Hun har nok skjønt hva hun har gjort, og kommer til å legge seg langflat. Jeg synes hun var flink helt til avstemmingen begynte. Men synes det blir feil å hetse henne for å snakke med Statsministeren og Trond Giske.. Det var NRK som bestemte, ikke henne. Men at hun snakket om BH og sokker på slutten når Stian Barsnes Simonsen skal lese opp stemmer fra Norge, er ikke til å forsvare. Hun bør legge seg langflat.

Lenke til kommentar
På grunn av beliggenheten mellom kysten og byfjellene har Bergen i gjennomsnitt 213 døgn med registrert nedbør årlig, hvilket kvalifiserer til en 22. plass blant 357 undersøkte europeiske storbyer. [5] 21. januar 2007 ble det satt ny rekord da det hadde vært registrert nedbør i 84 påfølgende døgn.

Så det er vel ikke akkurat bare oppspinn at det regner mye i Bergen.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor ikke Stavanger blir nevnt... så si ganske likt som i Bergen (bare mindre regn :p ).... kan ikke f.eks. Viking Stadion brukes, så bygger vi noe! Trenger ikke være så vanskelig.

EDIT: Ja, vi må holde jærbøndene unna...

Endret av DSG
Lenke til kommentar
På grunn av beliggenheten mellom kysten og byfjellene har Bergen i gjennomsnitt 213 døgn med registrert nedbør årlig, hvilket kvalifiserer til en 22. plass blant 357 undersøkte europeiske storbyer. [5] 21. januar 2007 ble det satt ny rekord da det hadde vært registrert nedbør i 84 påfølgende døgn.

Det har jeg heller aldri forsøkt å motsi. Har bare sagt at det ikke regner hele tiden. Bergen har, som regel, mye sol og fine dager i sommerhalvåret.

Lenke til kommentar

Det har jeg heller aldri forsøkt å motsi. Har bare sagt at det ikke regner hele tiden. Bergen har, som regel, mye sol og fine dager i sommerhalvåret.

Vet at det ikke regner hele tiden i Bergen, men jeg sa det fordi du mente at Oslo er Norges styggeste by.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor ikke Stavanger blir nevnt... så si ganske likt som i Bergen (bare mindre regn :p ).... kan ikke f.eks. Viking Stadion brukes, så bygger vi noe! Trenger ikke være så vanskelig.

Gjerne Stavanger! Er ikke meg imot det :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...