Alpha-dog Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hei og hå, godt folk! Har en del konfepenger i lomma nå som begynner å brenne. Har lyst på et stereoannlegg jeg kan spille musikken min på og bruke sammen med playstationet (altså spill og film). Har egentlig ikke peiling på stereoannlegg og det der, men har satt opp noe i desperat forsøk på det jeg tror er et bra annlegg. Alt er hos HiFiklubben. Forsterker: NAD C355BEE Integrert forsterker Høyttalere (front): DALI Concept 8 CD spiller: DENON DCD-500AE Hva syns dere om dette? Greit oppsett? Jeg hører for det meste på Metallica og grovere musikk. Er det noen som vet om høyttalerne passer til den sjangeren? Har hørt at Cervin-Vega passer til "piggtråd"-musikk som stefaren min kaller det Budsjettet er på 15K. Kan gå over med kanskje 1000, men helst ikke mer. Takker for svar Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Dali-høyttalerne er ikke akkurat fintfølende, uten at det trenger å bety at det er feil valg for deg. Jeg synes de sliter med å dundre løs når rytmeseksjoner tar av. At de ikke er tingen for å skille ut forskjellige strykerseksjoner i klassisk musikk er kanskje ikke noe problem med tyngre rock, men rytmen burde sitte. CD-spilleren vet jeg ikke noe om. Forsterkeren er neppe stort dummere enn noe annet til den prisen. Personlig ville jeg nok spyttet mer i kilde, og heller redusert høyttalerbudsjettet noe. (Brukte stativhøyttalere, kanskje? Har du virkelig så stort rom at det er behov for store gulvhøyttalere?) Og det som er igjen av penger brukes på det viktigste – musikk! Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg hadde CV høyttalere før, og jeg syntes de trivdes svært godt med såkalt "piggtråd" musikk. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Grovere musikk, hva er det? Darkthrone-style lo-fi, eller dypbass av typen Infected Mushroom leverer? NAD og Dali funker bra det, personlig er jeg ikke noen stor fan av Concept, riktignok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå