Gå til innhold

annen tjeneste etter fgtj?

Anbefalte innlegg

Vurderer om jeg faktisk skal verve meg etter jeg er ferdig med førstegangstjenesten. Er atm i sambandsbataljonen, og grenadertjeneste i sbbn virker rett og slett bare kjedelig. Var i utgangspunktet aldri så gira på å være i samband, men det ble nå en gang slik. Har fått intrykk at en gang samband = alltid samband. Jeg ville i utgangspunktet inn i BN2 og bort fra Oslo. (endte opp med å få garden da jeg ble innkalt). Er det i det hele tatt en realistisk mulighet for at man kan verve seg til en infanteri/kavaleri tjeneste uten å ha vært i bataljonen under fgtj? Eneste formen for samband jeg kunne tenke meg å gjøre, er i så fall som sambandsmann i et infanterilag el.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsvaret har også noen operative sambandsavdelinger. Disse avdelingene er som sagt en operativ avdeling, mao du sitter bare ikke å kuker med samband og annet snacks, du får skyte, trene på driller osv.

Avdelingen er ganske likt oppsatt som SBBN, med kommandoplassavdeling, og noe som i bunn å grunn ligner på telekompaniet. Er også veldig gode muligheter for intops, har jeg hørt.

http://www.mil.no/fkkkis/start/om/article....rticleID=149824

EDIT: Det jeg ville fram til var at med bakgrunn fra SBBN, så kan du sikkert søke deg som grenader dit. Tror det er hakket kvassere enn hva SBBN kan tilby (men nå synser jeg bare).

Endret av Pasient
Lenke til kommentar

Jeg tror sjangsen for å komme inn som grenader i 2.BN er ganske liten.

I det kompaniet jeg er i, virker det som om man må utmerke seg ganske bra for å ha en reel sjangs til å få bli i kompaniet som grenader. Er større sjangse å bli grenader i andre kompanier i bataljonen, men virker som om det ikke er flust med plasser. Men nå skal jeg ikke uttale meg for mye, det er bare det inntrykket jeg sitter med, og ikke fact.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...