Gå til innhold

Får ikke til å laste opp store bilder i wordpress

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg får lett til å laste opp små bilder til wordpress, men hvis jeg skal laste opp bilder fra digital kameraet mitt kommer det bare http error. Trudde wordpress resiza bildene jeg? Noen som kan hjelpe meg?

Har vært borti noe av det samme. Et sted problemet kan være er at upload limiten i php.ini er mindre enn det bilde som blir prøvd å bli lastet opp (default er denne 2M, hvid jeg ikke husker feil).

Sjekk ut det og si ifra hvordan det gikk...

Lenke til kommentar

Putt dette i en fil du kaller f.eks. info.php og laster opp til webhotellet ditt:

<?php

phpinfo ();

?>

Om du aksesserer den via nettleseren så vil du få opp informasjon om hvordan php er konfigurert. Se etter upload_max_filesize.

Lenke til kommentar
Putt dette i en fil du kaller f.eks. info.php og laster opp til webhotellet ditt:

<?php

phpinfo ();

?>

Om du aksesserer den via nettleseren så vil du få opp informasjon om hvordan php er konfigurert. Se etter upload_max_filesize.

Jeg fant ut at jeg kan laste opp 12mb. Da var det vist ikke upload_max_filesize som var problemet, for bildene jeg laster opp er under 12mb, men det er bare bilder med litt mindre størrelse som går. :hmm:

Det letteste er vel å bare resize de før du legger de ut? Går også mye fortere da. Selv har jeg laget et script som gjør dette for meg med Automator i OS X, men vet det også finnes programmer som gjør dette i windows/linux.

Det er det jeg helst vil unngå. Syns det er enklest om wordpress resizer dem.

Men hva kan problemet være da?

Endret av treskolol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...