Gå til innhold

[Løst]Roccat Kone gaming mus, Microsoft Sidewinder x5 eller Microsoft sidewinder x9?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke helt poenget med å spørre om sånne ting her på forumet. Folk har stort sett bare erfaring med én av de nevnte modellene, og kommer selvfølgelig til å anbefale den på det hjerteligste. 10/10 over hele linjen, beste musen jeg har hatt, og så videre. Det finnes ikke perspektiv eller noe å sammenligne med.

Google "modell + review", les litt på forskjellige sider, finn ut hvilke særegenheter de forskjellige modellene har og hvilke av disse som du syns er viktig. Stikk så innom en lokal Spaceworld-butikk (eller tilsvarende) og ta litt på musen. Det er mange mus (spesielt Logitech) som er beregnet for små fjortis/jentehender, og derfor ikke vil ligge like godt i større hender. Du skal bruke musen mye, så om den er ukomfortabel eller ligger feil, vil du irritere deg over det.

Lenke til kommentar

Stort sett ikke. De fleste svar pleier å være av typen "jeg har produkt x, kanonbra saker, løp og kjøp". Igjen, ingen sammenligningsgrunnlag eller perspektiv. Innleggene blir mer for å skrive et innlegg enn å hjelpe trådstarter.

Hadde du derimot prøvd to eller alle tre av de nevnte modellene, så blir det mer interessant. Da kan du nevne at skallet til produkt x var mindre enn y, og siden du har forholdsvis små hender, var dette en positiv ting. Du kan skrive at y veide mer enn x, og z har løse vekter. Du kan nevne at driverne til z ikke var kompatible med den versjonen av Windows du bruker, du kan nevne at sideknappene på y lå dårlig plassert for din hånd, at z har glorete LED-lys som blinker og tuter når du PWNER noen i hodet og teabagger dem, og så videre. Men, folk på forum pleier ikke å besitte sammenligningsgrunnlag, de vil bare fortelle at de har et eller annet produkt og det er det beste de har hatt.

Derfor syns jeg det er bedre å sjekke ut anmeldelser hvor folk har testet mus i flere år.

Lenke til kommentar
Stort sett ikke. De fleste svar pleier å være av typen "jeg har produkt x, kanonbra saker, løp og kjøp". Igjen, ingen sammenligningsgrunnlag eller perspektiv. Innleggene blir mer for å skrive et innlegg enn å hjelpe trådstarter.

Hadde du derimot prøvd to eller alle tre av de nevnte modellene, så blir det mer interessant. Da kan du nevne at skallet til produkt x var mindre enn y, og siden du har forholdsvis små hender, var dette en positiv ting. Du kan skrive at y veide mer enn x, og z har løse vekter. Du kan nevne at driverne til z ikke var kompatible med den versjonen av Windows du bruker, du kan nevne at sideknappene på y lå dårlig plassert for din hånd, at z har glorete LED-lys som blinker og tuter når du PWNER noen i hodet og teabagger dem, og så videre. Men, folk på forum pleier ikke å besitte sammenligningsgrunnlag, de vil bare fortelle at de har et eller annet produkt og det er det beste de har hatt.

Derfor syns jeg det er bedre å sjekke ut anmeldelser hvor folk har testet mus i flere år.

jeg syntes det er greit å spørre folk, også tar jeg den beste anmeldelsen ^^

tror jeg går for Roccat Kone ;)

Lenke til kommentar

Jeg har også Roccat kone. Perfekt passform til litt større hender og stilige lys og design. Men utover det så er det bortimot den dårligste musa jeg har hatt. Mye buggs i software, vanskelig å stille inn til å fungere godt om man i hele tatt klarer å installere software og drivere til den. :ermm:

Mulig jeg har vært uheldig, men min har omtrent bare vært til irritasjon.

Gikk tilbake til den gamle razer musa mi, og kone'n? ja den ligger sammen med gammel hardware borti hjørnet i rommet her :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har også Roccat kone. Perfekt passform til litt større hender og stilige lys og design. Men utover det så er det bortimot den dårligste musa jeg har hatt. Mye buggs i software, vanskelig å stille inn til å fungere godt om man i hele tatt klarer å installere software og drivere til den. :ermm:

Mulig jeg har vært uheldig, men min har omtrent bare vært til irritasjon.

Gikk tilbake til den gamle razer musa mi, og kone'n? ja den ligger sammen med gammel hardware borti hjørnet i rommet her :)

Da er det du som har vært uheldig, min går som en drøm, installasjon av drivere og programmet som følger med. Alt fungerte 100% som jeg hadde forventet.

Lenke til kommentar
Har akkurat den samme opplevelsen om Kone som Verbalo har. Ingen feil med min :)

det er fEtt ;)

det er jo som de sier... av og til så er det en bommer,... at et eller annet er ødelagt men det skjer jo ikke ofte...(heldigvis)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...