Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blir TRØTT av drikker som Burn, Battery

Sk!ppy

Anbefalte innlegg

Hei.

er det normalt, Når jeg får i meg koffein , Så sovner jeg fortere (!)...

Sov hos en kamerat, og jeg drakk en burn, var helt våken når jeg drakk den, 10 min senere sovnet jeg. Samme har skjedd før.. ( Vekket meg heldigvis begge gangene ! :D )

Det er vel ikke normalt..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikkje normalt i det heile tatt.

Du bør snakke med foreldrene dine, og fortelle dei heile sanninga. Du lid kanskje av hyproklapdrisidraakafjortisa.

Nei frå spøk til blodig alvor. Burn er berre sprøyt. Koffeinmengdene er minimale. Det einaste ein får er eit sukkersjokk som forsvinn like fort som det kjem. Korvidt koffein pårverker deg er eg i tvil om. Eg drikk masse kaffe, gjerne ein 2-3 koppar rett før sengetid, og opplev aldri problemer med søvn nesten.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Du sovner pga du har lav insulinfølsomhet, som gjør deg slapp og trøtt etter du inntar karbohydrat. Og siden burn/battery bare er sukker i vann vil dette gjøre blodsukkeret ditt ustabilt høyt, noe som gjør at det skilles ut store mengder insulin som gjør deg trøtt.

Lenke til kommentar
Gjest Insulin
Du sovner pga du har lav insulinfølsomhet, som gjør deg slapp og trøtt etter du inntar karbohydrat. Og siden burn/battery bare er sukker i vann vil dette gjøre blodsukkeret ditt ustabilt høyt, noe som gjør at det skilles ut store mengder insulin som gjør deg trøtt.

Eh....man blir ikke trøtt av insulin. Det bare tull.

Jeg blir også trøtt av mye koffein, med eller uten sukker.

Lenke til kommentar
3 timer er nærmere fysiologisk halveringstid. Mulig du har lest det i den sammenhengen.

Nei, jeg vet 100% sikkert at jeg har hørt (tv e.l.) at "koffein bruker ca. 3 timer på å virke". Men det var ikke så viktig, altså, i og med at det tydeligvis er feil.

Lenke til kommentar

Saliva caffeine levels peaked at similar times for coffee (42 +/- 5 min) and cola (39 +/- 5 min) but later for capsule (67 +/- 7 min; p = 0.004).

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9329065

og halveringstid/elimineringstid.

Deposiston was found markedly delay the elimination half-life life of caffeine (p less than 0.05): t1/2 prior to therapy 4.9 +/- 2.6 h and, after as little as 2 mg ethinylestradiol sulphonate 8.0 +/- 3.5 h. In contrast to the effect observed for preparations containing less estrogen, these longer half-lives persisted throughout the trial. As expected, the AUC values were slightly elevated during this period, whereas clearance values were reduced.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2058339

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Å få høyt boldsukker gjør deg trøtt også. At man blir hyper av sukker er tull, både lavt og høyt boldsukker gjør deg slapp.

e det ikke sånn at man blir veldig hyper av sukker og så faller man på et slappere nivå en man var før sukkeret sin virkning?

Lenke til kommentar

Eh....man blir ikke trøtt av insulin. Det bare tull.

Jeg blir også trøtt av mye koffein, med eller uten sukker.

Akkurat det med at det er insulinet i blodet som gjør personen trøtt bare tippet jeg på, jeg skjønner ikke hvordan det ellers skal ha seg. Dette er altså selve prosessen. Men det med insulinfølsomhet stemmer, har man lav insulinfølsomhet blir man trøtt etter å ha konsumert karbohydrat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...