Sk!ppy Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hei. er det normalt, Når jeg får i meg koffein , Så sovner jeg fortere (!)... Sov hos en kamerat, og jeg drakk en burn, var helt våken når jeg drakk den, 10 min senere sovnet jeg. Samme har skjedd før.. ( Vekket meg heldigvis begge gangene ! ) Det er vel ikke normalt..? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Det er ikkje normalt i det heile tatt. Du bør snakke med foreldrene dine, og fortelle dei heile sanninga. Du lid kanskje av hyproklapdrisidraakafjortisa. Nei frå spøk til blodig alvor. Burn er berre sprøyt. Koffeinmengdene er minimale. Det einaste ein får er eit sukkersjokk som forsvinn like fort som det kjem. Korvidt koffein pårverker deg er eg i tvil om. Eg drikk masse kaffe, gjerne ein 2-3 koppar rett før sengetid, og opplev aldri problemer med søvn nesten. Endret 16. mai 2009 av steffenz Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 hmm... Jaja... Høres greit ut Fint om jeg skal sove (Y) Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Du sovner pga du har lav insulinfølsomhet, som gjør deg slapp og trøtt etter du inntar karbohydrat. Og siden burn/battery bare er sukker i vann vil dette gjøre blodsukkeret ditt ustabilt høyt, noe som gjør at det skilles ut store mengder insulin som gjør deg trøtt. Lenke til kommentar
Gjest Insulin Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Du sovner pga du har lav insulinfølsomhet, som gjør deg slapp og trøtt etter du inntar karbohydrat. Og siden burn/battery bare er sukker i vann vil dette gjøre blodsukkeret ditt ustabilt høyt, noe som gjør at det skilles ut store mengder insulin som gjør deg trøtt. Eh....man blir ikke trøtt av insulin. Det bare tull. Jeg blir også trøtt av mye koffein, med eller uten sukker. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Eg blir også veldig trøtt av koffein, kaffi er sovemedisin. Får også veldig mykje hjertebank, og frysninger. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Vil tro det vil hjelpe å drikke mer vann. Lenke til kommentar
Right Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Nå tar det vel ca. 3 timer før koffein begynner å virke, så.. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Neida, det er feil. Individuelle forskjeller er der, men standarden ligger på 15-60 minutter. Lenke til kommentar
Right Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Jaså, jaså. Mon tro hvor jeg har det fra da. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 3 timer er nærmere fysiologisk halveringstid. Mulig du har lest det i den sammenhengen. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 du tømmer de siste restene av energi du har igjenn. du blir mer våken en liten stund og etterpå er du8 enda trøttere enn før du drakk "drikken". herlt normalt Lenke til kommentar
Right Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 3 timer er nærmere fysiologisk halveringstid. Mulig du har lest det i den sammenhengen. Nei, jeg vet 100% sikkert at jeg har hørt (tv e.l.) at "koffein bruker ca. 3 timer på å virke". Men det var ikke så viktig, altså, i og med at det tydeligvis er feil. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Saliva caffeine levels peaked at similar times for coffee (42 +/- 5 min) and cola (39 +/- 5 min) but later for capsule (67 +/- 7 min; p = 0.004). http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9329065 og halveringstid/elimineringstid. Deposiston was found markedly delay the elimination half-life life of caffeine (p less than 0.05): t1/2 prior to therapy 4.9 +/- 2.6 h and, after as little as 2 mg ethinylestradiol sulphonate 8.0 +/- 3.5 h. In contrast to the effect observed for preparations containing less estrogen, these longer half-lives persisted throughout the trial. As expected, the AUC values were slightly elevated during this period, whereas clearance values were reduced. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2058339 Endret 17. mai 2009 av Alastor Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Så tar vi det litt rolig, at noen mener noe annet om en ting eller tar feil betyr ikke at vi skal være uhøflige. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 You are very right my good sir. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Å få høyt boldsukker gjør deg trøtt også. At man blir hyper av sukker er tull, både lavt og høyt boldsukker gjør deg slapp. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Å få høyt boldsukker gjør deg trøtt også. At man blir hyper av sukker er tull, både lavt og høyt boldsukker gjør deg slapp. e det ikke sånn at man blir veldig hyper av sukker og så faller man på et slappere nivå en man var før sukkeret sin virkning? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Sukkerkræsj, ja. Men det tar vanligvis lengre tid enn ti minutter. For meg tar det omtrent tre timer hvis jeg spiser godteri eller andre ufyseligheter Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Du sovner pga du har lav insulinfølsomhet, som gjør deg slapp og trøtt etter du inntar karbohydrat. Og siden burn/battery bare er sukker i vann vil dette gjøre blodsukkeret ditt ustabilt høyt, noe som gjør at det skilles ut store mengder insulin som gjør deg trøtt. Eh....man blir ikke trøtt av insulin. Det bare tull. Jeg blir også trøtt av mye koffein, med eller uten sukker. Akkurat det med at det er insulinet i blodet som gjør personen trøtt bare tippet jeg på, jeg skjønner ikke hvordan det ellers skal ha seg. Dette er altså selve prosessen. Men det med insulinfølsomhet stemmer, har man lav insulinfølsomhet blir man trøtt etter å ha konsumert karbohydrat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå