Gå til innhold

Hvordan kan FRP love alt det de gjør? (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Dersom man da skal vurdere AP så kommer de elendig ut.

En annen ting er at de er så totalt utenfor kontakt med folk flest. Alle industriarbeidsplasser i Norge er enten lagt ned, konkurs, eller i ferd med å bli en av delene.

Disse jobbene kommer ALDRI, jeg gjentar, ALDRI tilbake når de først blir borte, grunnet det nå høye lønnsnivået i Norge. Derfor er det EKSSSSTREEEMT viktig å bevare disse.

Hva ville vært mer naturlig enn at ARBEIDERPARTIET burde ha gjort noe??

Dette dysses selvfølgelig ned, og ingen får lov til å sette dette på dagsordenen.

Er det her du meiner Frp ville ha vore ei forbetring? Noreg vart svært lett ramma av finanskrisa, med Frp si markedsliberalistiske frihandelpolitikk ville vi hatt det like ille som våre europeiske naboar, og arbeidssituasjonen i Noreg ville ha vore langt verre. Blir dette dyssa ned? Det får da mykje merksemd både i politikk og media, og regjeringen si krisepakke har gjort mykje for å løyse dette problemet.

Så har du oljefondet. Vi solgte alt gull, putta det i aksjer, 50% av verdien er borte nær sagt over natta etter finanskrisen traff oss, men ingen sier noe, ingen tør sette dette på dagsorden.

Hvis du skulle spare, ville du satt alt på et kort, eller ville du spart litt i bank, litt i eiendom, og litt i råvarer/fond/aksjer?

Jeg vet at jeg ville delt investeringene mine, slik at jeg ikke risikerte å tape alt i et blaff.

I alle år har vi hørt at det ville skapt en megakrise om vi investerte i vår egen infrastruktur. Da ville vi jo i det minste hatt noen verdier igjen. Nå som mesteparten av verdiene er borte, ja da skal vi plutselig investere i infrastruktur, mens det virkelig er NÅ vi burde putta penger i aksjer igjen, mens ting var billig. Jaja.

Jau, vi er tilbake på 2007-nivå. Nå skal det også tas hensyn til at desse aksjeinvesteringane har spytta inn ein god del pengar i potten før finanskrisa kom, sjølv om dette ikkje kan vege opp for tapa. Men regjeringa fortsetjer å putte inn aksjer, no som det er billigare, som du seier, og det er mykje sannsynleg at gevinstane om få år vil vege opp for dette tapet. Ein ser også i andre land der ein har oppretta tilsvarande fond at slike investeringar har gjort at slike fond har auka betrakteleg i verdi.

Så har det jo virkelig bare vært en tabbe etter en annen, en skandale etter en annen, om det ikke er Ramin-Osmundsen, så er det Anniken Huitfeldt, Hijab eller Aker-saken.

Dette er vel heller små saker som har blitt slått stort opp i media. Alle partier har slike skandaler, og eg vil på ingen måte seie at dei raudgrøne har hatt spesielt mange av desse. Uansett burde dette vere irrelevant for den faktiske politikken, litt trist at det blir så mykje oppstyr rundt slike saker.

Elles er det alltid flott med sakleg og konstruktiv kritikk av enkeltpartier.

Tilbake til det tråden faktisk tar for seg, og tilbake til spørsmålet om korleis Frp har tenkt å finansiere alle prosjektene sine. Fjerning og reduksjon av ei mengd avgifter og skattelette, samtidig med ei kraftig auke med bevilgningar til det meste må bli finansiert ved å spise opp oljefondet. Privatisering av offentlege tenester vil riktignok redusere utgiftene til dette, men det er likevel ikkje nok til å hindre at Frp må stjele fleire titals milliardar frå oljefondet årleg. Er dette forsvarleg? Eg ser at dette er eit spørsmål Frp-tilhengjarane stadig vrir seg unna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Angående hva FrP ønsker, er at de rike skal få det bedre, og de fattige det dårligere.

Tror du virkelig på det du selv skriver her? Jeg mistenker at du driver med projisering her - at det er du som vil gjøre livet surt for fattige, og så reflekterer du det over på Frp av en eller annen grunn.

Slik jeg har fått inntrykk av det fører FRP det regjeringen og andre opposisjonspartier så pent kaller en uforsvarlig økonomisk politikk. Det virker rett og slett som om de vil gi mer penger til alt her i verden.

Nei, Frp vil kutte i en rekke ting, f.eks. u-hjelp. De vil også effektivisere så det blir billigere å drifte forskjellige ting.

Jeg har en uggen følelse av at FRP om de får makten kommer til å angripe oljefondet vårt på en ganske så brutal måte.

Nei, de foreslår å bruke en liten del av overskuddet.

Lenke til kommentar

Selvsagt vil de fattige få det bedre med FrP-styre. Og de rike vil få det bedre.

For det første, de rike vil betale mindre skatt. Tror du virkelig det er positivt?

Og om FrP hadde hatt makta i Norge i dag, så hadde vi hatt private og offentlige sykehus og skoler.

Spørmålet er om ville du blitt lagt inn på et offentlig sykehus med dårlige leger og utstyr, eller på et privat sykehus med gode leger og godt utstyr? Dette valget ville ikke de fattige fått.

FrP vil også at f.eks sosialklienter skal jobbe for sosialstønaden. Men de satsene, så har man ingen verdig liv. Og å tvinge de til å jobbe uten noen ting ekstra, det er bare helt sykt. Og mange av sosialklientene har ingen mulighet å klare seg i arbeidslivet. Dette bryr FrP seg veldig lite om.

Det er ikke uten grunn det finnes en Robin Hood vits om FrP.

Jeg personlig liker ingen av partiene som er i dag. Ingen bryr seg nok om det som er viktig. Og de lytter aldri til folket. De tar beslutningene selv. Og alle har noe negativt.

Dessverre så vil FrP kun skade vårt land, om de ville fått muligheten til det.

Lenke til kommentar
Jeg personlig liker ingen av partiene som er i dag. Ingen bryr seg nok om det som er viktig. Og de lytter aldri til folket. De tar beslutningene selv. Og alle har noe negativt.

Det er dette problemet som gjør at FRP vinner frem hos vanlige folk.

Det er ikke at folk digger FRP, men det er at folk er DRITTLEI av de andre partiene.

Jeg er nesten lysten på å starte mitt eget parti.

Lenke til kommentar
Slik jeg har fått inntrykk av det fører FRP det regjeringen og andre opposisjonspartier så pent kaller en uforsvarlig økonomisk politikk. Det virker rett og slett som om de vil gi mer penger til alt her i verden.

Nå er ikke jeg noen FRP'er men det virker ikke sånn for meg... de kutter jo ut en rekke sikkerhetsnett og velferdsstatlig tullball og gir andre ansvaret å bruke penger på dette (les: de private).

Tror du bør lese hele partiprogrammet og FRPs alternative statsbudsjett ikke bare slenge ut med "virker for meg som" :p

Lenke til kommentar
FRP skal bruke mer penger og sette mindre på bok. De vil nemelig ikke la landet råtne bort mens vi venter.

Vil ikke det medføre at kroneverdien vil synke?

Vel...den enkel er denne:

Norge selger olje i Dollar... Dollar må veksles om til NOK for å kunne brukes i Norge.

NOK styrker seg mot Dollar pga. etterspørsel... etter NOK øker

Så har du mange andre hensyn å ta som nominell rentepartiet, konjuktur situasjon, inflasjonsforventinger osv.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man stemme på et parti som fortsatt vil ha store sykehuskøer, som ikke bygger nok infrastruktur, som ikke klarer å gi de eldre en verdig omsorg?

AP er tradisjonsrike, ja. Men deres politikk er ikke tilpasset globaliseringen i verden, noe høyresiden åpenbart er.

Hvorfor er det slik at vi valgkamp etter valgkamp skal diskutere de mest GRUNNLEGGENDE SAKENE i samfunnet vårt? Politiet oppklarer 1 av 5 saker. Eldre har ingen juridisk rett på eldreomsorgplass.

Brannvesenet fungerer som det skal, rettsvesenet fungerer som det skal. Så hvorfor i all verden fungerer ikke politiet og helsevesenet som det skal, som er primæroppgavene til staten??

Folk må da skjønne at dersom vi skal slippe å diskutere eldreomsorg og flyktningspolitikk til neste stortingsvalg, så er det bare FrP som nærmest kan garantere dette.

Men folk har tydeligvis jævlig mye imot fritt brukervalg for eldre mennesker, behandling på private sykehus og lavere avgifter. Nei, det skal ikke være greit.

La oss kutte i offentlig kulturstøtte, og statlig bistand: Der er folk flest enig i FrP, ikke Arbeiderpartiet. Ergo driver AP politikk for sine interne problemer i partiet, og for sine byråkrater med store problemer i hverdagen.

For folk flest :)

Endret av -FrittMenneske
Lenke til kommentar
Selvsagt vil de fattige få det bedre med FrP-styre.

Ok :)

For det første, de rike vil betale mindre skatt. Tror du virkelig det er positivt?

Alle vil betale mindre skatt. Lav skatt gir oss mer penger, som vi kan bruke til å kjøpe varer og tjenester, noe som gir økte inntekter for næringslivet, noe som skaper flere arbeidsplasser. Samtidig vil de rike som får lavere skatt ha mer penger å investere i nye arbeidsplasser.

Spørmålet er om ville du blitt lagt inn på et offentlig sykehus med dårlige leger og utstyr, eller på et privat sykehus med gode leger og godt utstyr? Dette valget ville ikke de fattige fått.

Dette valget får ikke de fattige i dag, under dagens regjering. Hva har Frp med saken å gjøre, når det faktisk er DAGENS politikk som fører til at kun de rike har råd til den beste behandlingen?

FrP vil også at f.eks sosialklienter skal jobbe for sosialstønaden. Men de satsene, så har man ingen verdig liv. Og å tvinge de til å jobbe uten noen ting ekstra, det er bare helt sykt.

Hvorfor er det sykt å gjøre så folk føler at de gjør nytte? At folk jobber gjør at de føler at de er nyttige, noe som gir selvtillit, og bedrer livskvaliteten.

Hvorfor skal folk IKKE jobbe hvis de har muligheten til det?

Og mange av sosialklientene har ingen mulighet å klare seg i arbeidslivet.

Hvor har du det fra at de som IKKE har mulighet til å klare seg skal måtte jobbe?

Det er ikke uten grunn det finnes en Robin Hood vits om FrP.

Den har jeg aldri hørt. Men jeg er jo ikke overrasket dersom du faktisk baserer meningene dine på vitser :D

Dessverre så vil FrP kun skade vårt land, om de ville fått muligheten til det.

Så du mener at de ØNSKER å skade landet?

Lenke til kommentar

FrP sin politikk går ikke ut på at "alt er så enkelt, bare stem på oss". Da har man totalt misforstått. Frp har en helhetlig politikk. Politikerne jobber som alle andre politikere, 24 timer i døgnet.

I 2 år har programkomiteën laget utkast til nytt partiprogram. Ingen partier har jobbet så lenge og så grundig med programmet som FrP.

Det er ikke slik at FrP "finner på" hva som er best for folk flest og hva folk vil ha. De snakker selvfølgelig med en rekke bedrifter, organisasjoner, fagforeninger, ja der folk flest holder til.

Det er ikke slik at FrP "dikter opp" problemer rundt innvandring og asylpolitikken. De tar tak i problemene som faktisk ER DER. Det er også grunnen til at FrP sjeldent snakker om de positive tingene med innvandringen, nettopp fordi de fungerer glimrende.

Bare for å sette ting litt på plass :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...