Gå til innhold

Skyller du munnen etter å ha pusset tennene?

Skyller du munnen etter å ha pusset tennene?  

78 stemmer

1. 1. .

• Ja, alltid
      50
    • Noen ganger
      7
    • Nei, aldri
      21

Anbefalte innlegg

Jeg leste denne artikkelen om tannpuss, og begynte å lure litt på om folk flest skyller tennene etter å ha pusset de.

Jeg gjør i alle fall det og har alltid gjort det, slik som resten av familien. Innbiller meg at tannlegen har sagt det til meg også.

Så? Gjør du feil ifg. artikkelen og skyller munnen etter å ha pusset tennene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skyller, takler ikke smaken av tannkrem i munnen. Blir også redd for å svelge spytt hvis jeg ikke skyller, da jeg har lest at man ikke skal svelge tannkremen, men spytte den ut (hvem ved sine fulle fem ville gjort noe annet?).

Lenke til kommentar
Dette spørsmålet virker for meg like dumt som å spørre om jeg tørker meg etter jeg har vært på do.

Ja, hvis det viste seg at det faktisk var bra for din tannhelse å ikke tørke deg etter dobesøk. Forskningen kommer fram til det rareste nå til dags, så skal aldri si aldri.

Lenke til kommentar

Dette er jo helt fjollete.

Det blir som å gå rundt med shampoo i håret etter at du har dusja, fordi «den bør virke så lenge som mulig». Det er jo helt uinteressant, i og med at det ikke er slik man bruker shampoo. På samme måte er det fullstendig uinteressant at tannkrem virker bedre om man fortsetter å ha det i munnen etter man har pusset tennene. Det er nemlig ikke slik tannkrem brukes.

Ren og skjær idioti hvordan artikkelen har brukt forskningen.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Skyller aldri[....]Eg er 18 år, og har aldri hatt eit einaste hol so det må no ha hatt ein bra effekt.

Eg fikk mitt første hull som 25 åring. Og eg skyller alltid etterpå. Så da må jo det ha hatt en enda bedre effekt ;)

Hull i tenna kan komme av så mange grunner. Ikke nødvendigvis dårlig stell.

Lenke til kommentar
Hull i tenna kan komme av så mange grunner. Ikke nødvendigvis dårlig stell.

Nei, men hol får ein hovudsakleg av dårleg stell. Sjølvsagt kan andre faktorar spele inn.

Poenget mitt var at det slett ikke er sikkert at du ikke har hull fordi du ikke skyller. Men fordi du rett og slett har sterke tenner, slik som eg har. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...