Edorph Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Hei, Jeg har en eldre maskin - Athlon (Thunderbird) 1,1GHz, 384MB SDRAM, et nokså billig MSI hk ++ - og har tenkt å kjøpe et annet skjermkort enn mitt nåværende GF2. Endel på grunn av TV-ut og DVI, men også fordi jeg gjerne skulle sett at spill og sånt gikk litt glattere. Blir det noen ytelses-forbedring i den gamle maskinen min, eller blir det nye kortet mest 'overkill' i forhold til resten av delene mine? Og bare for å forsikre meg om at jeg ikke har misforstått DVI opplegget: Jeg kan koble DVI-utgangen på skjermkortet til DVI-inngangen i skjermen min, og dermed få bedre bilde, eller hva? Lenke til kommentar
salomo Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Mener klart at du vil merke forskjell, men hvor stor i forhold til en større maskin vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Takker for raskt svar, salomo! Noen som vet hvordan disse kortene er når det gjelder støy? Bråker de mer eller mindre enn f.eks. en standard strømforsyningsvifte? Lenke til kommentar
volumone Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Takker for raskt svar, salomo!Noen som vet hvordan disse kortene er når det gjelder støy? Bråker de mer eller mindre enn f.eks. en standard strømforsyningsvifte? Vis du kjøper det som jeg har (se sig), som har standard kjøleløsning, så vil ikke du merke noe i forhold til en standard strømforsyningsvifte på ca 2300rpm. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 de bråker nok endel, så vurder en http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80AHP for å få det helt lydløst, hvis du er opptatt av støy. klokk maskinen din hardt Lenke til kommentar
shebban Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Vil bli ramen som holder deg igjen! Etter skjermkort ville jeg ha kjøpt hovedkort og ddr ram! Kansje du skal vudere nforce hoved kort med et greit skjerm kort innebygget? Hvis det er pengene det står på da Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Kansje du skal vudere nforce hoved kort med et greit skjerm kort innebygget? Hvis det er pengene det står på da Tja, akkurat det ville i alle fall ikkje eg ha gjort. Sjå denne testen for kvifor. I staden ville eg kjøpt t.d. eit Radeon 9500 no, og heller oppgradert resten etterkvart. Sjølv sit eg på ein AMD Athlon 1133 MHz, med GeForce 2 PRO skjermkort og 768 MB DDR-RAM, og reknar med å kjøpa eit Radeon 9500 sjølv i næraste framtid. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Da gjør jeg som deg, Haaland. Takk for god hjelp, alle sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå