Gå til innhold

[Løst]Er det noen lover?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Straffen er at du får pryl fra kjøperen :p

Er ikke lover mot det, fordi du sitter på cd-keyen, mens han bare har gitt deg en 'gave' på 500kr.

 

Men, det er sykt rottent gjort. En avtale er en avtale.

Vet at det er sykt rottent gjort ;p

Tror ikke jeg gjør det, solgte den pga eksamens tider nå.. Så tror jeg lar han beholde den for min egen skyld ;)

Jeg er så snill :innocent:

Lenke til kommentar
Straffen er at du får pryl fra kjøperen :p

Er ikke lover mot det, fordi du sitter på cd-keyen, mens han bare har gitt deg en 'gave' på 500kr.

 

Men, det er sykt rottent gjort. En avtale er en avtale.

 

Selvfølgelig er det ikke lov!

Hva EULA sier om kjøp og salg er irrelevant. NORSK LOV gjelder.

 

Du har solgt en mulighet for å bruke kontoen. Da er det tyveri om du tar den tilbake, eller svindel i beste fall.

Selv om jeg selger bilen så kan jeg ikke bare ta den tilbake når jeg finner det for godt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Det er da ulovlig å kjøpe en account, så hvis kjøperen har noe som helst bevis så kan han ikke akkurat gjøre så mye med det. Med mindre han vil fucke opp for begge to og få accounten deleted.

Lenke til kommentar
Det er da ulovlig å kjøpe en account, så hvis kjøperen har noe som helst bevis så kan han ikke akkurat gjøre så mye med det. Med mindre han vil fucke opp for begge to og få accounten deleted.

 

Jepp, veldig ulovlig :hrm: - flott om du kommen med en henvisning til aktuell paragraf i norsk lov ....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w
Det er da ulovlig å kjøpe en account, så hvis kjøperen har noe som helst bevis så kan han ikke akkurat gjøre så mye med det. Med mindre han vil fucke opp for begge to og få accounten deleted.

 

Jepp, veldig ulovlig :hrm: - flott om du kommen med en henvisning til aktuell paragraf i norsk lov ....

 

Ulovlig i sammenheng med WoW.

Lenke til kommentar
Det er da ulovlig å kjøpe en account, så hvis kjøperen har noe som helst bevis så kan han ikke akkurat gjøre så mye med det. Med mindre han vil fucke opp for begge to og få accounten deleted.

 

Jepp, veldig ulovlig :hrm: - flott om du kommen med en henvisning til aktuell paragraf i norsk lov ....

 

Ulovlig i sammenheng med WoW.

 

Javel? Kom med henvisning til aktuell paragraf i norsk lov da?

Lenke til kommentar

Norsk lov sier faktisk at det er ulovelig å videreselge kopibeskyttet materiale uten at opphavsmannen gir sitt samtykke, da jeg tviler at Blizzard har gitt vedkommende samtykke til å selge kontoen så strider dette i første omgang med norsk lov der allerede.

 

I tilegg strider det med lisensavtalen som du har inngått med Blizzard når du innstallerte spillet. I følge norsk lov er du juridisk bundet der og ettersom du aksepterte denne avtalen når du innstallerte og startet spillet. Om det er urimelig for så være men når du klikker på den accept knappen har du akseptert vilkårene som Blizzard setter som krav for at du skal få spille deres spill.

 

Så selger har brutt norsk lov et par ganger med å selge kontoen i første omgang (opphavsloven og den jurisidske restriksjonen du inngikk med Blizzard) samt Blizzards egen lov.

 

Klart det er lover for slikt, det du kan gjøre er å ta det under borde, betale for å få tilbake kontoen eller opprette en ny konto.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk vært involvert i en sak der en konto ble solgt og senere tatt tilbake på den måten. Han som hadde kjøpt kontoen var dansk og hadde sporet opp selger via msn-info og politianmeldt dette.

 

Endte med at han et halvt år senere fikk et ganske kraftisk forelegg for svindel så er ikke noe jeg ville anbefalt deg å gjøre.

Lenke til kommentar

Men igjen er det få som har baller/orker å følge opp på en slik sak.

Såleng du ikke tror du solgte til en som tør å ta opp kampen så ;)

 

Neida, men om du tar den tilbake er du en tyv og svindler, og for meg blir ikke du noe bedre enn de som stjeler fra gamle damer o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...