Gå til innhold

Problemer med nettverkstilkobling på stasjonær pc.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem med internett tilkoblingen på den stasjonære datamaskinen jeg har. Jeg får ikke opp noen som helst nettverk enda jeg har den stasjonære pcen min ikke så altfor langt vekke fra ruteren våres. Jeg har nettverkskort i pcen også, og jeg har prøvd å finne måter å finne ut hvordan jeg kan koble meg til internett. Men har ikke funnet ut noe som helst.

Er det noen som har noen tips, råd og/eller hjelp å komme med?

Takke for all den hjelpen jeg kan få!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Standar prosedyre er og dra ut alt av strøm til ruter vent 10 sek og kobl alt sammen igjen.

funker ikke det er det altid best å bruke LAN kabel, selv om du har Modem med Trådløst net, lan skal somregel funke.

Men ut fra du sa kjønte jeg ikke om det var bare internett eller om du ikke fik kontakt med noe som helst fra ruteren.

se om andre pc'r får kontakt både med LAN & WLAN, test allt det samme utstyret på de andre maskinene for og se at det ikke er noen kabler som er øderlakt eller noe.

får andre pc'r nett er det bare å kaste pc'n eller sende den til meg :D

jeg pleier og restarte modemet men jeg vet ikke hvor data kyndig du er,

Lenke til kommentar

Kan ikke kalle meg datakyndig :p Glemte å nevne at det er trådløst nettverk. Alle de andre pcene i huset får kontakt med nettverket, men den stasjonære min får ikke noe som helst kontakt med nettverket selv om det virker som det skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...