Gå til innhold

Øking av muskelmasse; Kreatin til gutt 16 år.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cell Max er vel ikke direkte sportsdrikk, men heller en karbo/kreatindrikk til å innta rett etter styrketrening. PF gjør ett stort nummer ut av at de bruker kre-alkalyn i den...

 

Så det er vel egentlig bare en annen måte og innta kreatin på treningsdager.

 

Skal du først ha noe sånt, så har jeg mer troen på CreaForce som TN markedsfører! Jeg vurderer og prøve den når jeg skal begynne med kreatin igjen.

 

 

Men som noen nevner her, så er det trening som er det avgjørende til syvende og sist!!! Kreatin er greit for å kunne trene "hardere", men det er ikke noe vidundermiddel som gir deg store muskler på magisk måte.

Lenke til kommentar

Joda, jeg vet at det er bedre enn XL1, det var bare for å sette det litt på spissen. Jeg ville heller tatt 4kg proteinpulver og 1kg Cell max.

 

16-åringer som bor hjemme har stort sett ikke det mest proteinrike kostholdet. Det som går for "vanlig, norsk mat" inneholder store mengder karbohydrater fra brødmat og metningsgarnityr (poteter, ris, pasta, grønnsaker). Selvfølgelig kan du bruke ukelønnen på tunfisk, men personlig syns jeg proteinpulver er geniale greier. Billig og enkelt å få i seg.

Lenke til kommentar
Tenkte bare å prøve den whey protein først, for å se om den er drikkbar : )

Men om jeg får i meg nok protein gjennom vanlig mat, funker det vel greit uten?

 

Får du i deg nok proteiner så trenger du naturligvis ikke noe ekstra tilskudd. Men som psilocybe sier så kan det være vanskelig å få til når man må spise det mor serverer. :wee:

 

Ellers så synes jeg personlig at PF sitt proteinpulver er det styggeste på smak som jeg har testet hvertfall. Men det er jo individuellt vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Sant nok, men så går det omtrent aldri i pølser og pizza på hverdager her i huset.

Blir biff, elgkjøtt, pasta, div. gryter osv. Med andre ord et ganske så proteinrikt kosthold.

Men kan kanskje uansett være greit å få i seg proteinpulver til måltider som ikke er så proteinrike, som feks Frokost og på skolen.

 

Ellers føler jeg at jeg må ha noe å hive innpå rett etter trening. Cell max høres veldig bra ut da, istedefor å ta med seg en banan eller to.

 

Hva tror dere jeg vil se mest fremgang med? Kreatinet, Proteinet eller Cellmaxen?

Jeg kommer jo sikkert til å kjøpe flere 4kg dunker med Whey Protein fra PF om det ikke smaker så jævlig som mange skal ha det til.

Kanskje jeg prøver en boks med creabolic og : )

Lenke til kommentar

Muskler bygges av protein, så proteinpulveret vil nok gi deg mest fremgang. Kreatin hjelper deg til en viss grad å yte mer under trening så har jo en viss effekt dette også. Cell max er vel bare for å bygge opp glykogen lagrene slik at du vil ha en kortere restitusjonsperiode. Ville gått for protein, kreatin og bananer/rosiner istedet for cell max.

Lenke til kommentar
Ellers føler jeg at jeg må ha noe å hive innpå rett etter trening. Cell max høres veldig bra ut da, istedefor å ta med seg en banan eller to.

 

Det beste rett etter trening, er en shake med proteinpulver (rent mysepulver, evt. en 50/50 blanding), maltodextrin og evt. kreatin.

Det du snakker om med Cell Max og bananer, fyller som sagt bare opp glykogenlagrene med karbo. Proteiner er minst like viktig.

 

Siden du skal bruke Cell Max, så får du i deg kreatin og karbo, men ta en proteinshake også rett etter trening.

Lenke til kommentar

Kan jeg blande en dosering Cell max og en dosering proteinpulver?

Eller vil det bli helt jævlig med tanke på smak; Citrus og sjokolade? : D

 

Noen ideer til når jeg kan ta Cell max, Protein og kreatin iløpet av en dag?

Vet at Cell max kun skal tas rett etter trening da.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg ville prøvd og blande Cell Max med sjokoprottispulver...

 

Er bare og blande 2 shaker som du har med på trening uansett.

 

Cell Max skal vel inneholde kreatindosen de dagene du tar dette, så som sagt; rett etter trening.

Når du inntar kreatin på treningsfrie dager har ikke så stor betydning.

 

1 shake proteinpulver rett etter trening. Etter behov resten av tiden.

Lenke til kommentar

Men jeg må vel starte med oppladningsfase uansett?

Hvordan gjør jeg det med dette da?

Kreatin til morgen, på skolen, etter trening cell max, og på kvelden kreatin?

Og på treningsfrie dager, følger jeg bare vanlig oppladningsfase med 4-5 kreatinshaker om dagen? : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...