Gå til innhold

Samsung SyncMaster 2443BW pixelfeil...

hjahre

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte en Samsung SyncMaster 2443BW tidlig i februar en gang. Den har funka bra, helt til nå... 

Når jeg først koblet opp skjermen til pc-en funka den fint, men det dukka fort opp felter der det ikke så ut som om pixlene oppdaterte seg. Så etter at jeg hadde bøyd litt på kabelen forsvant feltene, og jeg tenkte ikke noe mer over det. I går skjedde det igjen. Det dukket opp pixler på skjermen med feil farge, og jeg kunne se at de blinket. Jeg husket at jeg hadde lest om en metode for å få satt de pixlene i gang igjen med litt software. Så jeg fant en passende software og kjørte den. For meg virket det som metoden funka, pixelfeltene ble mindre og det var bare noen pixler igjen som ikke ble "kickstarta". Men i dag morges når jeg skulle skru på skjermen var den verre enn noensinne. Så etter mye fram og tilbake har jeg konstatert at jeg får ta med skjermen tilbake til butikken. For en skjerm skal IKKE bli sånn etter 2-3 måneders bruk. Jeg fikk riktig nok skjermen i posten, så det kan hende det er en transportskade. For det eneste jeg har gjort med skjermen er å ta den opp av esken, sette den på skrivebordet og sette i kablene.

Jeg har også prøvd den andre porten på skjermkortet mitt, snudd kabelen, og prøvd vga-kabelen. Jeg har også koblet skjermen til min bærbare med vga-kabelen. Alle forsøkene har endt med samme resultat, pixelfeilene er der fortsatt. Det som også er litt bekymringsfullt er at dette gjelder hele skjermen. Og bare noen bestemte farger.

Uansett, jeg regner med at dere er enige i at det er en garanti-/reklamasjons-sak? Og at programvare som får hver pixel til å kjøre gjennom alle fargene, ikke burde ødelegge skjermen mer?

MVH Håkon, frustrert skjermeier :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har også prøvd den andre porten på skjermkortet mitt, snudd kabelen, og prøvd vga-kabelen. Jeg har også koblet skjermen til min bærbare med vga-kabelen. Alle forsøkene har endt med samme resultat, pixelfeilene er der fortsatt. Det som også er litt bekymringsfullt er at dette gjelder hele skjermen. Og bare noen bestemte farger.

Uansett, jeg regner med at dere er enige i at det er en garanti-/reklamasjons-sak?

Ja, høres sånn ut.

Og at programvare som får hver pixel til å kjøre gjennom alle fargene, ikke burde ødelegge skjermen mer?

Neppe.

Lenke til kommentar

Nå har det skjedd noe merkelig, i dag tidlig var det noen pixelfeil på pc-en. Men nå er det plutselig helt borte. Så jeg veit ikke hva som har skjedd. Noen som kan tenke seg til hva som har skjedd? Eller har jeg en skjerm som lever sitt eget liv?

Lenke til kommentar
Nå har det skjedd noe merkelig, i dag tidlig var det noen pixelfeil på pc-en. Men nå er det plutselig helt borte. Så jeg veit ikke hva som har skjedd. Noen som kan tenke seg til hva som har skjedd? Eller har jeg en skjerm som lever sitt eget liv?

Kontakt- eller kabeltrøbbel ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...