Gå til innhold

Ønsker dere skattelette eller skatteøkninger?


Denne undersøkelsen vil innholde to spørsmål, et om dere ønsker et høyere eller lavere skattenivå, og et om hvor stort statsbudsjettet bør være  

101 stemmer

  1. 1. Ønsker du høyere eller lavere skatter?

    • Høyere skatter
      16
    • Dagens Nivå
      29
    • Lavere Skatter
      53
    • Vet ikke
      3
  2. 2. Hvor stort bør statsbudsjettet være i prosent av BNP? (se under for mer informasjon)

    • 95-100%
      5
    • 70-95%
      6
    • 60-70%
      17
    • Dagens nivå (55%)
      23
    • 40-50%
      15
    • 30-40%
      11
    • 10-30%
      2
    • 0-10%
      7
    • Vet ikke
      15


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Liker den danske modellen jeg. Få noe sånt hit til Norge.

Kjører ikke danskene FrP-modellen? Sammarbeider ikke til og med danske Venstre med FrP? Eller tar jeg helt feil nå? Hvordan fungerer egentlig skattesystemet der under blå regjeringen?

De følger Høyre-modellen, blandet sammen med litt venstrepolitikk og en litt mildere variant av innvandringspolitikken til FRP. Venstre i Danmark er tross alt søsterpartiet til Høyre.

 

toeblast: Du må huske på at et FRP i Danmark vil ikke kunne bruke ekstra oljepenger, og kan ikke gi dem inflasjon på den måten.

Venstre i Danmark er ikke søsterpartiet til Høyre i Norge, det er derimot de Konservative. Står på Frps side at Venstre gjennomførerer Frp politikk. Derfor jeg tenkte det kanskje var likheter i skattepolitikken.

Lenke til kommentar
Liker den danske modellen jeg. Få noe sånt hit til Norge.

Kjører ikke danskene FrP-modellen? Sammarbeider ikke til og med danske Venstre med FrP? Eller tar jeg helt feil nå? Hvordan fungerer egentlig skattesystemet der under blå regjeringen?

De følger Høyre-modellen, blandet sammen med litt venstrepolitikk og en litt mildere variant av innvandringspolitikken til FRP. Venstre i Danmark er tross alt søsterpartiet til Høyre.

 

toeblast: Du må huske på at et FRP i Danmark vil ikke kunne bruke ekstra oljepenger, og kan ikke gi dem inflasjon på den måten.

Venstre i Danmark er ikke søsterpartiet til Høyre i Norge, det er derimot de Konservative. Står på Frps side at Venstre gjennomførerer Frp politikk. Derfor jeg tenkte det kanskje var likheter i skattepolitikken.

Du har sikkert rett i det. FRP vil jo selvfølgelig vri det til sin egen fordel, men Venstre i Danmark følger ikke FRP-politikk. Du kan se det her http://no.wikipedia.org/wiki/Venstre_(Danmark) De er heller ikke søsterpartiet til FRP.

Lenke til kommentar
Lavere skatter (0-10%), jo mindre penger de kriminelle byråkratene får kloa i jo bedre, dette vil også sannsynligvis føre til et totalt sammenbrudd av staten noe som er å foretrekke i forhold til det "samfunnet" vi har i dag.

Ja kjempekriminelle er jo alle i offentlig arbeid!

 

Og heller et sammenbrudd av staten, for å ligge på topp i kåring etter kåring om at Norge er et av verdens beste land å leve og bo i er jo faen men meg ikke dugende nok.....

:fun:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...