Slabbedasken Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hei Har akkurat fått opp et Raid 5 system bestående av 6 stk 1TB WD disker Måtte bruke GPT partisjon for at jeg fikk love å lage et volum på over 2TB Men når jeg overfører data til maskinen går dette EKSTREMT sakte. Står jeg har mellom 5-6 Mb/s og tar jo flere dager å overføre et par hundre GB o_0 Er samme om det er fra en ekstern harddisk med USB2.0 eller om det er via nettverk (fysisk kabel) prøvde begge 2 samtidig, men da fikk jeg 2 og 3 MB/s på 2 overføringer, så så ut som om den delte overførignskapasiteten som var på 5-6 Mb/s på 2. Har aldri vært borti noe lignende, er det noen som vet hva som kan være grunn til dette? Håper på svar Slabbedasken Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Bruker du software, fake, eller hardware RAID? Software-RAID kan gi ufattelig dårlige resultater, slik du nevner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Hvilket OS bruker du? Bare som et suplemang til forrige post... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13741302 Du trenger vel ikkje poste problemet flere plasser på forumet? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg kjører Vista 64bit når jeg nå overfører totalt 450gb fra nettverket over på serveren er hastigheten 3,43 Mb/s bruker software raid, men kan ikke tenke meg det skal gå felre dager å overføre 500gb? Ellers når jeg laget denne partisjonen gjorde jeg ikke noen forandringer bare trykket "forsett" så vet ikke om det kan være noe jeg burde gjort eller kan ordne på for å fiske dette. Grunnen til at jeg spurte om samme spørsmål på en annen tråd er rett og slett forde jeg ofte venter i 5-6 dager på svar av mine spørsmål, så tenkte det ikek kunen skade å spørre 2 steder så øker det sjangsen for at jeg får noen tips jeg kan prøve ut i praksis og kankje nå frem til flere folk med forskjellige ideer på hva feilen kan være ;-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Ville anbefalt deg sterkt å sette opp HW-Raid i stedet for SW raid. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13745509 installer Matrix storage manager og sett på Write caching (write back). Denne skal stå som enabled. Da får du nok fart på sakene.... Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13745509 installer Matrix storage manager og sett på Write caching (write back). Denne skal stå som enabled. Da får du nok fart på sakene.... Tusen takk for tipset, får nå rundt 11 - 11,5MB/s overføring fra nettverk, dette er jo en økning på opp mot 300%. Synest fremdeles det går litt tregt, men ble MYE bedre nå :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 SW-raid er ikke akkurat noen ferrari... Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) SW-raid er ikke akkurat noen ferrari... Kan det i tillegg ha noe å si at det er raid 5? Har 2*750gb disker på hovedmaskinen min i SW raid og der går det rimelig kjapt! Disse er koblet i Raid 0. Endret 18. mai 2009 av Slabbedasken Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 RAID 5 og Software RAID på Windows er sirup om du vil ha fart. fakeRAID er etter hva jeg har sett litt raskere men fortsatt totalt håpløst å ha med å gjøre når det er tid for resync eller rebuild, til og med RAID 1 i software på Windows fakeRAID eller software er håpløst når det kommer til rebuild om ikke maskinen er kun betenkt til lagring. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 ..., får nå rundt 11 - 11,5MB/s overføring fra nettverk, dette er jo en økning på opp mot 300%. Synest fremdeles det går litt tregt, men ble MYE bedre nå :-) Hva har du til nettverk? 100Mbit gir ikke mer enn du får nå. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Har han 100Mbit nettverk så skratter jeg Jeg fåreslår at han tar en test med hdtach eller hdtune jeg Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg har Saftware raid 5 (Windows 7) hjemme med 4 discer og har jeg klart 230mb/s, har ikke testet ytelsen fullt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå