Applebee Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Har faktisk en slik høytaler (Tror jeg ) Så hvis jeg putter alt i nå, harddisk, skjerkort, CD-Rom, Ram og slikt, og får pipelyder, så kan jeg fastslå hva som er feilen? Endret 26. juni 2009 av Applebee Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Nei,du bruker bare strøm cpu,gpu og ram,minst mulig hardware,og starter opp. Da vil du kanskje høre pipe koder,men du bør måle psu først! Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Tror heller jeg godsnakker litt med broren min om å få koble hans PSU til mitt HK... Hvis ikke blir jeg vel nødt til å låne meg et voltmeter og finne den høytaleren. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Bare sett pcen din ved siden av hans, åpne den opp og kobl mellom de to (broren din blir kanskje en smule mindre sur hvis du ikke fjerner den fysisk fra pcen hans ) Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Var faktsik det jeg tenkte ja, tar jo maks 2-3 minutter å gjøre det . Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Problemet er som regel at det kan være problematisk med lengden på ledningene. Utifra hva som har blitt skrevet hittil så tror jeg personlig psu er problemet. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 Nå har jeg prøvd en annen PSU koblet til hovedkortet... Resultat? Problemet er ikke PSU`en... Nå står jeg altså nede i CPU og HK. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Hmm... får bare begynne å spare til et i7 oppsett da ^^ Waaaait.. sikker på at det er hk? For det siste problemet (Det med at den slår seg av og på hele tiden, med 3 sek mellomrom) kom etter jeg hadde hatt ute prosessoren. Endret 30. juni 2009 av Applebee Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Det første bios sjekker er cpu,og når du ikke hadde strøm til cpu så går ikke power on self test videre,og det kan virke som alt er ok(lys på hk,vifter går,men ikke bilde),men hvis du hadde koblett til 4pin warning speaker,så hadde du kanskje hørt pipe koder som kan lokalisere feil.Vil minne deg på at du ikke har prøvd noen ram brikker,du vet er i orden.Har du prøvd dine brikker på et annet hk?Å si det er feil på hk,er umulig å si uten å teste ny cpu og ram,eller teste din cpu og ram på et annet hk. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Har byttet på begge rambrikkene, og slått på uten dem tilogmed. Samme problem. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Og nå har jeg testet prosessoren min i en annen PC, og den fungerte bare bra den. Så da konkluderer jeg med at det er hovedkortet det er noe feil med. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Prøvde du ram brikkene dine også i en annen PC? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Det kunne jeg desverre ikke, da det er DDR3. (Den andre stasjonære i huset har DDR2) Edit: Tviler jo dog sterkt på at det er rambrikkene det er noe feil med, siden det må ha blitt feil med begge to da.. For har akkurat samme problemet uavhengig om dem står i PC`en eller ikke. Endret 7. juli 2009 av Applebee Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Jeg har sjøl opplevd at begge brikkene gikk til h.....samtidig,så det kan skje. Hvis brikkene er gåen,så vil du ikke oppleve noe forskjell om dem er i hk eller ikke. Jeg syns bare det er trasig hvis du kjøper nytt hk,så viser det seg at ram brikkene er gåen,men jeg skal ikke påstå at dem er gåen! Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Ja, har det i bakhodet nå.. Blir veldig dumt om jeg bruker masse penger på noe som ikke gjør forskjell. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Okei, jeg fant ut at istedefor å prøve min CPU i en annen pc, prøver jeg broren min sin CPU i min PC.. Og gjett hva? Nå restarter ikke PC`en seg slik som den gjorde før. Dog, den CPU`en som jeg til vanlig har i, fungerer greit i en annen maskin. Kan det være jeg som har montert den dårlig eller? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Putt inn den andre cpu'en og gjentar problemet seg så kan det være du trenger en bios oppdatering eller må stille inn manualt cpu hastighet mm. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Satt i min gamle prosessor, og ble litt "småskuffet" da jeg så at 4-pins kontakten til hovedkortet var ute, og tenkte det kanskje var det som gjorde slik at det så ut som om det fungerte.. Men så prøvde jeg prosessoren min i, og det fungerte faktisk helt fint! Må ha vært det som har vært feilen, men må ennå koble en skjerm til for å se om jeg får bilde. (Var jo det som egentlig var problemet) Update: Og det fungerte bare fint! Jeg er overlykkelig :D Endret 8. juli 2009 av Applebee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå