Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Svart skjerm, bare i oppstart og enkelte spill!

Anbefalte innlegg

Skal bare være problemer med PC`er ja :wallbash:

Har nå innstalert MX vs ATV og Insane, hadde Flightsim X innstalert fra før av. Nå får jeg svart skjerm i oppstarten, og når jeg starter MVA og Insane, men ikke i flightsim..

Har innstalert nyeste Nvidia driver!

Asus P5E3

Intel Q6600 @ 2,4ghz

Nvidia 9800Gx2

2gb DDR3 ram (OCZ)

500gb Harddisk. (2x250)

Intel Q6600 @ 2,4ghz

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke jeg heller :p

Prøvd å oppdatere drivere?

Har prøvd å oppdatere driverne, og da tilbakestillte oppløsningen seg hver gang jeg slo på pc'en. Nå har jeg forresten ikke noe bilde, siden jeg tenkte å reinnstalere windows. Gikk desverre dårlig siden jeg ikke ser noe. Så nå er jeg vel halvveis i en xp innstallasjon, som jeg ikke ser siden skjermen er svart.

Lenke til kommentar

New problem:

Har prøvd et annet skjermkort, og byttet om på alle mulige måter med RAM brikkene, uten at det hjalp. Har også hatt ute prosessoren, og nå er ikke PC`en på i mer enn 3-4 sek før den slår seg av, for så etter ca 2-3 sek, slår seg på igjen. Viften sitter godt på CPU en, så det er nok ikke problemet.

Veldig irriterende siden jeg har et filmprosjekt som skal være inne i morgen.

Har heldgivis en annen pc å jobbe på..-.-

Lenke til kommentar

Dra ut alt av kontakter på¨hovedkortet som du ikke trenger (s-ata kabler, floppy/IDE, usb osv), og restart cmos. Hvis ikke det fungerer må du bare fortsette å feilsøke. Er vel hovedkortet eller psuen som er synderen tenker jeg.

Lenke til kommentar
Dra ut alt av kontakter på¨hovedkortet som du ikke trenger (s-ata kabler, floppy/IDE, usb osv), og restart cmos. Hvis ikke det fungerer må du bare fortsette å feilsøke. Er vel hovedkortet eller psuen som er synderen tenker jeg.

Håper egentlig litt det er hovedkortet, siden jeg har hatt et problem med det før (Som jeg ikke fikk bort). PC`en slo seg plutselig på av seg selv.

Lenke til kommentar

Har nå kobla ut alt, skjermkort, RAM, CD-ROM, og den 4-pins kontakten på hovedkortet.

Problemet visste seg å være 4-pins kontakten, siden den ikke restartet seg når jeg hadde den ute. Mulig at jeg bør koble på skjermkort og alt det andre, og se om det er PSU`en det er noe feil med da?

Lenke til kommentar
Fikk du skjermen opp da du tok ut denne 4-pins kontakten? Denne skal være ganske viktig :p Somregel starter kun vifter og psu når du ikke har koblet denne i og får da kun svart skjerm.

Hadde ikke skjermkortet i, så jeg hadde blitt litt overrasket om jeg fikk bilde :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Etter en liten dødtid, bestemte jeg meg for å sett inn skjermkortet og RAM brikkene, men ikke den 4-pins kontakten. Og da fungerer PC`en fint, men hvis jeg restarter med 4-pins kontakten i, så går PC`en i samme loopen som før. Så jeg tenkerl PSU! For hver gang man starter PC`en, går jo vifter å alt for fullt i et par sekunder før PC`en begynner selve bootingen. Og tar jeg ikke helt feil, er det ganske nøyaktig da PC`en restarter.

Derfor tenker jeg at det er PSU`en det er noe feil med.

Noe annet jeg bør prøve kanskje?

Endret av Applebee
Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig å si før du har prøvd en ram brikke,som du vet er i orden.Har sjøl opplevd at begge ram brikkene gikk til h.... samtidig.

Edit.Du har ikke en 4pin warning speaker i kabinettet du kan koble til hk,så du kan høre pipe koder når strøm,cpu,gpu og ram er tilkoblet.Dette hvis du finner ut at psu er i orden.

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...