justinvernon Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Har homofile lov til å gifte seg og adoptere i dagens Norge? Lenke til kommentar
Alpha-dog Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Ja? Tror da det? homser.... Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 De kan gifte seg, ja. JusPed sier dette om adopsjon: Per i dag kan kun heterofile ektepar og heterofile eller homofile enslige bli vurdert som adoptivforeldre. En registrert partner kan likevel adoptere sin partners biologiske barn dersom den andre biologiske forelderen er ukjent eller falt fra. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Unnskyld meg, er det virkelig slik at kun homofile som er enslige får lov til å adoptere? Herregud, det var noen som fortalte meg at vi levde i et moderne samfunn her om dagen, men det var tydeligvis løgn. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Tror kanskje jusped ikke har oppdatert seg på en stund. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg bare siterer, jeg. Si hvordan reglene er, da. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Adopsjonsloven sier at folk som er gift kan adoptere sammen. Homofile kan gifte seg. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Så bra, da er vi nesten i mål, da. Om vi bare kan sno oss forbi kravet om ekteskap, nå. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Flott, da er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Flott, da er jeg fornøyd. Skjønner ikke hvorfor det skal være galt for homofile å adoptere i forhold til hetrofile? Skulle ønske de som er så store motstandere av dette kunne begynne å tenke litt på mennesket isteden for å fokusere på hvor vedkommende har tissen sin når de har sex.... En skulle jo nesten tro at homser hadde seg 24/7 jo... Slik jeg har erfart dette er de som er mest homofobe også de som er minst sikre på sin egen legning........ noe å tenke litt på! Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Eh. Du siterer meg og skriver om homofobi? Lurer litt på når jeg ga uttrykk for å være homofob. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Eh. Du siterer meg og skriver om homofobi? Lurer litt på når jeg ga uttrykk for å være homofob. Sitterte ikke deg nei, men gennerelt om hvor redde folk flest er for homoer.... Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Okei, du siterte ikke meg, nei. Ser dette, hehe. Anywho. Lurer på om det er mange andre land som er såpass "liberale" rundt dette som Norge er. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Okei, du siterte ikke meg, nei. Ser dette, hehe. Anywho. Lurer på om det er mange andre land som er såpass "liberale" rundt dette som Norge er. Det er ikke mange nei... Kan vel telles på en hånd tror jeg... Lenke til kommentar
andaluz Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Okei, du siterte ikke meg, nei. Ser dette, hehe. Anywho. Lurer på om det er mange andre land som er såpass "liberale" rundt dette som Norge er. Det er ikke mange nei... Kan vel telles på en hånd tror jeg... Jepp, hvis du har seks fingre: Skrevet av Barne- og likestillingsdepartementet søndag 30. november 2008: I Europa har homofile foreløpig lik rett til å bli vurdert som adoptivforeldre i Sverige, Nederland, Belgia, Storbritannia og Spania, og altså i Norge fra 1. januar 2009. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Okei, du siterte ikke meg, nei. Ser dette, hehe. Anywho. Lurer på om det er mange andre land som er såpass "liberale" rundt dette som Norge er. Det er ikke mange nei... Kan vel telles på en hånd tror jeg... Jepp, hvis du har seks fingre: Skrevet av Barne- og likestillingsdepartementet søndag 30. november 2008: I Europa har homofile foreløpig lik rett til å bli vurdert som adoptivforeldre i Sverige, Nederland, Belgia, Storbritannia og Spania, og altså i Norge fra 1. januar 2009. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Har homofile lov til å gifte seg og adoptere i dagens Norge? Okei, du siterte ikke meg, nei. Ser dette, hehe. Anywho. Lurer på om det er mange andre land som er såpass "liberale" rundt dette som Norge er. Det er ikke mange nei... Kan vel telles på en hånd tror jeg... Jepp, hvis du har seks fingre: Skrevet av Barne- og likestillingsdepartementet søndag 30. november 2008: I Europa har homofile foreløpig lik rett til å bli vurdert som adoptivforeldre i Sverige, Nederland, Belgia, Storbritannia og Spania, og altså i Norge fra 1. januar 2009. Konklusjon: Homofile har lov til å gifte seg, og adoptere idag. Endret 16. mai 2009 av Ajaco Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Det tok altså HUNDRE ÅR før norge fikk et lovsett som ikke var fokusert på om folk har innovertiss eller utovertiss og om de har løyet offentlig eller ikke når det kommer til å adoptere barn. Ekteskap: En løgn. Man holder bare sammen så lenge man ønsker det eller føler seg tvunget til det. Tissen: Egentlig uviktig når det gjelder barn. Men jeg finner det MEGET forstyrrende at noen bryr seg om retningen på tissen til foreldrene til barn -- for jeg bruker definitivt ikke tissen min i mine barns oppdragelse, selv om jeg sitter med inntrykk av at mange, mange religiøse gjør det. Hvorfor ellers er de så fordømt opptatt av tissen til folk som ønsker å adoptere?!?!?!?!?!?!?!? "Næhei -- du får ikke adoptere et barn som er underærnert og neglisjert, for kjæresten din har UTOVERTISS -- dessuten har dere ikke løyet offentlig enda!" Endret 16. mai 2009 av Andre1983 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå