unwill Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hei, Jeg fikk i går en SMS der det står: "Tele2 info: Betal faktura på kr. 795.78 til kontonr 6001.06.63000 med KID: xx nå og slipp purregebyr. Er den betalt, se bort fra denne SMS'en." der xx er et mangesifret nummer. Står på meldingen at den er fra Tele2Norge Da jeg fikk meldingen tenkte jeg ikke noe over det, og tenkte at jaja, så har jeg kanskje glemt å betale en regning, men da jeg så på den en gang til..., så jeg at det var fra tele2. Jeg bruker Telenor djuice på 1 telefon, og Netcom på den andre. Så hvorfor får jeg mld fra tele2? Er meldingen virkelig fra Tele2 eller er det noen som prøver å lure meg? Noen som har fått en slik melding? Og er kontonummeret til Tele2? Og hvorfor får jeg en slik melding? Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) vel, googlet kontonummret. KontoinformasjonTele2 Norge AS Kontonummer: 6001.06.63000 http://www.tele2.no/kundeservice/1676.html Går da ut fra at tele2.no er tele2 sine sider. Men jeg kan jo ta feil. Endret 16. mai 2009 av Cotul Lenke til kommentar
SkydiveWings Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Har du hatt Tele2 før? Det kan vere sluttfakturaen for eit tidligare kundeforhold. Det greiaste er vel å ringe til tele2 og få det avklart? Lenke til kommentar
unwill Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg tenkte å spørre Tele2, men ville ikke før jeg vet at mld virkelig er fra Tele2. Slike ting minner jo litt om e-poster man får fra et eller annet firma som vil at du skal betale noe. Dette telefonnummer har jeg kun hatt i litt over 2 måneder, og den fikk jeg fra Telenor. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Nå kan det jo hende ditt mobilnummer er feilregistrert på en kunde hos Tele2, slik at du mottar h*n sine purringer. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Siden du kun har hatt nummeret i et par måneder. Så er det kanskje mulig at nummeret tidligere har blitt brukt hos tele2 og at den personen ikke betalte siste regning eller noe? Lenke til kommentar
Huni Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hmm.. detta hørtes rart ut! Mulig det er som Cotul sier, men i så fall er det en stor glipp hos Tele2. De burde jo selv vite at de har stengt nummeret og gitt det videre... Jeg ville ha ringt Tele2 og hørt (og selvfølgelig oppdatert oss her etterpå, man blir da nysgjerrig!) Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hmm.. detta hørtes rart ut! Mulig det er som Cotul sier, men i så fall er det en stor glipp hos Tele2. De burde jo selv vite at de har stengt nummeret og gitt det videre... Det kan jo også hende som jeg foreslo at Tele2 har nummeret hans feilregistrert på en annen persons kundebilde. Purringen behøver jo ikke gjelde mobiltelefoni, da Tele2 leverer både bredbånd og fasttelefoni. Slike feil skjer, hvem som helst kan oppgi hvilket som helst nummer som kontaktinformasjon og tastefeil forekommer hyppig. Lenke til kommentar
Huni Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Det tenkte jeg ikke på... hmm.. I så fall har du ingenting å begymre deg for, siden abonnementet ikke står på deg. Men ville nå uansett tatt en telefon til Tele2 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Send dem heller e-post, hvis ikke må du jo betale for å rette opp i deres feil. De kan ringe deg opp, hvis de er interessert i å prate. Lenke til kommentar
mlan Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Nå kan det jo hende ditt mobilnummer er feilregistrert på en kunde hos Tele2, slik at du mottar h*n sine purringer. Det har skjedd med meg. Tele2 sendte en annens regninger til meg flere måneder etter at jeg hadde sagt opp abonnementet. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Send dem heller e-post, hvis ikke må du jo betale for å rette opp i deres feil. De kan ringe deg opp, hvis de er interessert i å prate. Men så får man raskere svar over tlf da, istedenfor å vente i dagesvis på svar på mail Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 er ikke svindel.. betyr bare at du er litt sent ute med og batale regningene. . fått de der selv Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 er ikke svindel..betyr bare at du er litt sent ute med og batale regningene. . fått de der selv Hvis du hadde lest første posten så er ikke han kunde hos Tele2. Og dermed har han heller ingen grunn til å ha noe utestående hos dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå