foenix Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Først later de som de er snille og tilbyr oss å prøve det et år. Problemet er bare at når folk har lagt ned en masse tid og arbeid med å re-installere alt de trenger til dette programmet, så er det vel de ferrest som ønsker å gå tilbake til det gamle, siden det da vil kreve enda en re-installasjon av enkelte programmer og dokumenter. Folk vil da heller punge ut med de ekstra lappene det koster for en lisens før tiden renner ut. Dette er nok et godt gjennomtenkt salgstriks som gjør at de vil få solgt mer av denne utgaven enn de forrige selv om de skrur prisen opp betraktelig.. Dersom prisen på win7 ikke er kjent, så er det vel egentlig best å vente med å gjøre seg avhengig av dette før man vet om det er verdt pengene... Et raskere Windows øker vel også stress-faktoren og kan føre til en nedsatt livskvalitet, men det merker man ikke når man er gira. Først etter at man er sliten og utbrent.... Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Man må vel reinstallere uansett om man kjøper det eller ikke. For RC build vil være utdatert da. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Jo...som mad_arab sier så er ikke RC noe som er beregnet på full bruk da det garantert vil være noe flere feil som lukes ut før release. Vista og XP hadde vel også det samme og jeg tror ikke det fantes noen patch release som oppgraderte RC til full release. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Helt riktig som mad_arab sier. Man kan ikke bare kjøpe en lisens og aktivere W7 fra RC1 og få oppdatert til full-versjon. Man må uansett re-installere fra scratch. Om man så gjør det med full-versjon av W7 eller går tilbake til Vista/XP blir jo således akkurat like mye jobb. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Først later de som de er snille og tilbyr oss å prøve det et år. Absolutt største salgstriks er å få folk til å reinstallere når de skal prøve noe - hastighetsfølelsen en har på en fersk installasjon er jo helt genial, uansett om en har xp eller 7. Så spør du meg i dag, så ja - selvsagt kommer jeg til å hoppe over til 7. Spør du meg neste år, så er jeg derimot ikke så sikker - ett år med "last ned div dritt" på PC'en vil nok få den treig nok til at forskjellen mellom xp og 7 ikke er så stor. Vi får se i februar/mars om jeg går for 7 eller xp. Features i 7 har ikke vært et argument for å hoppe over hittil i all fall. Og har jeg lært noe jeg da? Jepp. Dokumenter og alt slikt på hd nummer 2, slik at det er helt uproblematisk å reinstallere os. Et raskere Windows øker vel også stress-faktoren og kan føre til en nedsatt livskvalitet, men det merker man ikke når man er gira. Først etter at man er sliten og utbrent.... Tvert i mot i mitt tilfelle. Ingenting er så stressende som å sløse vekk tiden min på å se på at datamaskinen jobber. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå