Gjest g18 Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Sliter med å snakke med folk på tomandshånd. I sosiale sammenhenger med større grupper er jeg som regel "alpha male" med allt det innebærer. Gjør som jeg vil, alle tier når jeg snakker, flørter med jentene, bråker og bøller (hehe, litt er da lov), og folk flest har stor respekt for meg. Dette er som regel kun i helgene. I ukedagene er jeg så og si alltid alene. Har få(ingen?) venner jeg er med på tomannshånd, og føler det er ytterst ubehagelig de gangene jeg ber med meg noen hjem alene. Trener ganske mye, men liker best "egosport" som vektløftning og langdistansejogging. Men som sagt, fungerer utmerket i større sosial sammenhenger. Har ingen problemer med å snakke forran store forsamlinger. Det er face-to-face som tar veldig på. På skolen går jeg som regel alltid alene, sitter for meg selv. Er "akseptert" blandt de "kule" og kan fint sette meg med dem å ha det morro, men føler ikke det har noen hensikt. Dette fungerer egentlig ok, men blir veldig ensom av og til. Drar jenter bra på fester osv, men "tørr" ikke snakke med dem på tomannshånd. Noen som har forslag? - Hva sier jeg? - Hva gjør vi? - Annet? Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Vel, vektløftning og jogging trenger jo ikke å gjøres alene? Tenkte egentlig bare å finne en aktivitet hvor du føler deg komfortabel og selvsikker. Noe du er god på? Prøve å gjøre det sammen med én annen person. Aktiviteten bør kanskje være noe der det ikke er behov for så veldig mye snakking, mer at dere bare gjør det sammen for selskapets skyld. Som du kanskje ikke er helt komfortabel med, men du slipper å snakke så mye. Bare et lite forslag da Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Ja, du må definitivt invitere en kamerat eller dame med på ting som kino, filmseing hjemme, trening.. Da vil du bygge opp litt mer selvtro samtidig når du ikke behøver å snakke så mye.. Men du vet hva de sier, øvelse gjør mester.. Prøv å utsette deg for slike situasjoner slik at du får øvelse. Plukk opp hva andre sier til hverandre, kanskje du kan si det samme selv en annen gang? Jeg tror litt av problemet er at du ikke har så mye å prate om, siden du ikke kjenner disse folka mer intimt. Hvis du prøver å bygge erfaringer sammen med folk og bli godt kjent med de, så har du mere å snakke om, samtidig som det ikke er så mye behov for prating noen ganger og du kan dermed sitte alene på tomannshånd og bare kulen.. Eventuelt kan du finne en psykolog som er ekspert på området, kanskje litt terapi og kognitiv terapi kan hjelpe deg til å se ting annerledes, samtidig som du kan få øvelse på tomannshånd også! Lenke til kommentar
chris_123 Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 SHopping er alltid en sikker vinner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå