Gå til innhold

Hvilke domener eier DU?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

båtplass.com

domenehai.no

grønnbedrift.com

grønnbedrift.no

grønnit.com

miljøkrav.com

miljøkrav.no

safehouses.no

storholmen.no

sunnbedrift.com

våpenhandel.com

våpenhandel.no

 

er noen jeg eier :) Hare foreløpig ingen planer med dem, men av en eller annen grunn ble jeg hektet på å kjøpe domener :ermm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvordan fungerer det å parkere et domene? Er man juridisk eier i den grad at man kan evt. kan selge til andre?

I de aller fleste tilfeller, ja. Det finnes unntak, bl.a. fikk Google rettighetene til google.no, som tidligere var eid av en norsk solbrilleprodusent (brillene het googles). Jeg tror ikke Google måtte kjøpe domenet engang. I tillegg mener jeg å ha lest om at en person som registrerte domenet mikerowesoft.com måtte gi fra seg domenet fordi det liknet for mye på microsoft.com. Om det er sant vet jeg ikke, men det er iallefall en artig historie. :p

 

Kort og greit, hvis du ikke kjøper et domene som likner mye på et allerede etablert firma, så kan du fint selge det etterpå. Men ikke regn med å tjene noe særlig på det i disse dager. :)

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer det å parkere et domene? Er man juridisk eier i den grad at man kan evt. kan selge til andre?

I de aller fleste tilfeller, ja. Det finnes unntak, bl.a. fikk Google rettighetene til google.no, som tidligere var eid av en norsk solbrilleprodusent (brillene het googles). Jeg tror ikke Google måtte kjøpe domenet engang. I tillegg mener jeg å ha lest om at en person som registrerte domenet mikerowesoft.com måtte gi fra seg domenet fordi det liknet for mye på microsoft.com. Om det er sant vet jeg ikke, men det er iallefall en artig historie. :p

 

Kort og greit, hvis du ikke kjøper et domene som likner mye på et allerede etablert firma, så kan du fint selge det etterpå. Men ikke regn med å tjene noe særlig på det i disse dager. :)

 

Takk for opplysningene. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har lagt ut to domener for salg på Sedo.com, ser at systemet har en rekke priskategorier for salg, alt dette er greit. Det eneste som ikke faller helt på plass hos meg som nybegynner er hvordan selve salgsprosessen er lagt opp.

 

Si at det kommer inn et bud på 20 EUR, jeg godtar så budet, kan man da risikere at det blir solgt til denne prisen, eller godtar man noe endelig senere? Ikke helt med jeg. Håper på å få rundt 1200 EUR, men man kan jo ikke sette en så høy minstepris, eller?

 

En oppklaring hos noen som har god peiling, takk? :)

Endret av SEO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...