BrokenTomato Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Hei! Kjøpte et Olympus FE-3010 som et billig kamera for å ta noen bilder med. Fant det på http://www.scandinavianfoto.no/ til 1295,- inkludert 2GB minnekort og veske. Når jeg mottok kameraet så leste jeg igjennom manualen og satte batteriet til lading. Når det var ferdig putta jeg batteriet i, samt minnekortet. (Som skulle plasseres i en olympus hylse) Det som da skjedde var at det lina zooma inn, og det begynte å blinke. Jeg trodde at kameraet var ødelagt, men fant ut at lyset var i forbindelse med skriving til minnekortet. Lot det stå sånn i noen minutter, før jeg skjønte at det ikke hjalp noe særlig. Tok så ut minnekortet, og da startet kameraet helt fint. Hva tror dere kan være feil? Tenkte å kjøpe et billig microsd kort i morgen for å teste om dette er feilen, eller om det er minnekortleseren på kameraet. Som sagt, hva tror dere? Er det vanlig at microSD er DOA? Dette var et transcend 2GB microsd. Takk for alle innspill. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Minnekort kan ha feil... det er vel egentlig mer sannsynlig enn at det er kameraets kortleser som har en feil. Spesielt klinger navnet "Transcend" dårlig i mine ører når det gjelder minnekort. Kjøp et Sandisk eller Lexar... de er mer stabile og har en lavere feilprosent (er ihvertfall min erfaring etter noen år i fotobransjen). De er litt dyrere, men hva er vitsen med å spare en femtilapp når man bruker masse penger på kameraet Lenke til kommentar
kellogs123 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Spesielt klinger navnet "Transcend" dårlig i mine ører når det gjelder minnekort. Kjøp et Sandisk eller Lexar... Både sandisk og Lexar er kjente trygge merker - men at Transcend "klinger dårlig" i dine ører er mer uvitenhet en fakta. Tror du bør sette deg litt inn i hva de driver med. Dette er ingen liten aktør world wide. Viktig at du som bjellesau her inne er presis. .... http://www.transcendusa.com Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Spesielt klinger navnet "Transcend" dårlig i mine ører når det gjelder minnekort. Kjøp et Sandisk eller Lexar... Både sandisk og Lexar er kjente trygge merker - men at Transcend "klinger dårlig" i dine ører er mer uvitenhet en fakta. Tror du bør sette deg litt inn i hva de driver med. Dette er ingen liten aktør world wide. Viktig at du som bjellesau her inne er presis. .... http://www.transcendusa.com Twinmos var også en meget stor aktør på verdensbasis, og hadde så vidt jeg har forstått gode RAM-brikker, men at minnekortene deres var skrekkelig ustabile var ingen hemmelighet... og nå er de konk. Så at et firma er store, behøver ikke bety at de er gode på alt. Transcend er langt fra like dårlige som Twinmos, men har vært borte i noen tilfeller som gjør at jeg ønsker å styre unna dette merket i fremtiden. Har jobbet med dette i snart syv år, og håndtert noen tusen minnekort i løpet av disse årene, så jeg tror at jeg har mer fakta enn uvitenhet innenbords på dette feltet. Derfor mener jeg at min erfaring er ganske presis (hvis "noen tusen" er et såkalt representativt utvalg da). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå