Fred7555 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Hei. Har noen ISO-filer som ikke vil spilles av på PC'en, så holder på å gjøre det på den tungvindte måten nå. Brenner ISO-filene på en DVD, også kopierer Video_TS mappen fra DVD'en innpå PC'en. Det er tungvindt, men det eneste som funker nå. Under brenningen med CDBrunerXP, klarte jeg såklart å glemme å fjerne haken ved "lukk disken", så DVD'en er nå kopibeskyttet. Har bare den ene DVD'en tilgjengelig nå, så planen var å legge filmer inn og kopiere, slette platen, og gjenta operasjonen med de 2 andre ISO-filene. DVD'en er en "DVD+R DL" på 8.5GB, så å overskrive og plassen er ikke noe problem. Selve problemet kommer når jeg skal formatere/slette disken, så kan jeg ikke det, pga. den er kopibeskyttet. Nå sitter jeg her og vil legge de inn, men kan ikke fordi DVD'en ikke vil formateres/slettes. Så spørsmålet er egentlig om det går ann å fjerne kopibeskytten, så den kan formateres, siden den er brent selv og er 100% lovlig? Takker på forhåns Endret 15. mai 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 "Lukk disken" har ingenting å gjøre med "kopibeskyttelse". En DVD kan jo ikke slettes. Det er kun spesielle disker, DVD-RW, som kan slettes. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 Åja, det med lukking og kopibeskyttet viste jeg ikke. Men det akkurat samme skjer med "DVD - RW" også, kan ikke slette fordi den er kopibeskyttet Vet om man kan fjerne den, og vist ja, hvordan? Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Kan være en defekt RW disk. De er ikke så veldig pålitelige. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Har prøvd med 3 forskjellige DVD-RW'er, men innrømmer at de ikke er det beste. Brukt de litt mange ganger nå. Da er det nok det da. Takk for hjelpen Endret 16. mai 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Dersom ISO filene med filmene dine ikke er kryptert, kan du bruke f.eks. WinImage, WinIso eller tilsvarende til å pakke ut Video_TS mappene til disken din, da slipper du å brenne de ut først. Endret 20. mai 2009 av BearCat Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Fant ut det litt senere og. Brukte WinRar til å åpne ISO-filen, kopiere Video_TS over på HDD'en, og sletter ISO-filen, og vips, funket filmen perfekt Endret 20. mai 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå