Gå til innhold

Flere brukere innlogget samtidig i Skandiabanken

Anbefalte innlegg

De siste månedene har jeg merket at jeg bare kan være logget inn med en bruker samtidig hos Skandiabanken. Det jeg mener er:

Jeg logger først inn som meg selv. Uten å lukke nettleservinduet, så åpner kona en ny nettleser og logger seg på som seg selv. Når jeg da prøver å gjøre noe i "mitt" nettleservindu, så har min sesjon plutselig blitt kona sin innlogging, slik at hennes nettbank er i begge vinduene. Den siste påloggingen overtar alle sesjonene.

Trodde først det var IE 8-problematikk, men ser at det samme skjer i Firefox i Windows.

Noen som har opplevd det samme? Det er utrolig irriterende å ikke kunne være innlogget samtidig, siden det ofte er behov for å flytte penger frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry, jeg har ikke noe egentlig svar på dette annet enn at jeg og kona gjorde det samme på Sparebank-1 for fire dager siden og alt virket greit selv om vi begge betalte regninger over nettet. Så kanskje din neste forespørsel blir å kontakte banken din. Referer gjerne til at dette går an hos Sparebank-1.

Lenke til kommentar
Dette er samme maskin?

For da er det jo ikke så rart. Men hvis det er forskjellige maskiner som bare har IPen felles er det jo et ENORMT sikkerhetshull.

Tenkte akkurat det samme.

Nå sitter jeg på IT-Avdelingen hos en annen bank, men jeg regner med nettbanken er levert av EDB?

Uansett et sikkerhetshull som burde prioriteres. Om man logger på nettbanken sin på en offentlig maskin, betyr jo det at de som kommer etter kan få tilgang til nettbanken din. Men regner med det er bare om de er kunde av samme bank.

Lenke til kommentar

Nettbanken til Skandiabanken er ikke levert av EDB, men utviklet av Skandiabanken selv.

Jeg synes også dette er et sikkerhetshull, men hvis en glemmer at en er innlogget før en forlater en offentlig pc, så er det jo lettere bare å bruke den browseren som allerede er innlogget da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...