Bringisen Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Heisann! Nok et kjøpespørsmål! Jeg vurderer å kjøpe en ny stasjonær PC som jeg skal bruke sammen med min nye skjerm som er en HP LP2275W , den skal hovedsaklig brukes til behandling av fotografier. Kommer til å bruke bildebehandlinsprogram som Photoshop CS 4 og Canon DPP. Kommer ikke til å bruke pcen til spilling. Det jeg ikke er sikker på er hva som er viktigst å vektlegge til denne bruken , tenker da på prossesor , minne og skjermkort. Jeg kunne tenke meg og holde meg rundt 5000,- om dette er mulig og har sett på et par eksempler uten å være sikker på om de vil holde mål. MPX: HP Compaq CQ 5043 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=105890 Elprice: Aser L5100 http://www.elprice.no/data/stasjonaer-pc/a...40gb-92gbs9zncp Er det noen som kan gi meg noen gode råd? På forhånd takk! Endret 15. mai 2009 av helge.bringeland Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Den fra MPX ville jeg valgt. Det er en bra PC til den prisen. Ok harddisk, skjermkort, ram og prosessor. Den dekker sikkert ditt behov. Det er vel prosessoren som er viktigst, ofte sier en Quad til slik jobbing. Ditt nivå tilsier ikke nødvendigvis et slikt behov. 5000,- finner jeg ikke noe flott heller; bare to demoutgaver hos Komplett. lagt de ut før men folk kjøper ikke demoer av en eller annen grunn. Dersom du ønsker noe bedre enn den fra MPX så kan du vurdere disse. 6195,- er en flott PC for deg med operativsystem. 5595,- også en bra PC, uten operativsystem. Last ned Windows 7 RC gratis i et år. Endret 15. mai 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 Den fra MPX ville jeg valgt. Det er en bra PC til den prisen. Ok harddisk, skjermkort, ram og prosessor. Den dekker sikkert ditt behov. Det er vel prosessoren som er viktigst, ofte sier en Quad til slik jobbing. Ditt nivå tilsier ikke nødvendigvis et slikt behov. 5000,- finner jeg ikke noe flott heller; bare to demoutgaver hos Komplett. lagt de ut før men folk kjøper ikke demoer av en eller annen grunn. Dersom du ønsker noe bedre enn den fra MPX så kan du vurdere disse. 6195,- er en flott PC for deg med operativsystem. 5595,- også en bra PC, uten operativsystem. Last ned Windows 7 RC gratis i et år. Takk for hjelp! Tipset om Quad prosessor var interessant og jeg skal søke litt etter det , ellers skal jeg kikke på demomodellene selv om jeg er litt engstelig for brukt pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå