Xbox360Lover Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Slettet Endret 29. november 2011 av Xbox360Lover Lenke til kommentar
huggy Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Nei, man blir i teorien bare banna om man gamer brente spill online. Men sannheten er at man ikke blir bannet for dette heller Lenke til kommentar
Xbox360Lover Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Slettet Endret 29. november 2011 av Xbox360Lover Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg lurte på om jeg kunne bli banna hvis jeg fikk xboxen min flasha?blir bare xboxen banna? eller blir også gamertagget mitt banna også? har lyst til å spille brente spill på min modda xbox (offline) og deretter sette harddisken på den umodda konsollen, slik at achievementene kommer på live. Kan man bli banna hvis man bare spiller brente spill offline? eller blir man banna hvis man engang spiller original spillet på en modda konsoll på live? har altså tenkt og ha 2 xboxer, en som jeg har nå (umodda) og en modda. håper ikke gamertagget blir banna, hvis den modda xboxen blir banna, så kan jeg fortsatt spille offline. Hvis du flasher 360en din KAN du bli bannet. Bannen fungerer slik at serienummeret på din 360 blir forhindret fra å kobles til Xbox Live. Dermed kan du ikke spille online og heller ikke kjøpe ting fra XBL Marketplace eller laste ned demoer. Gamertaggen blir ikke bannet. Du kan gjerne spille spill offline etter at konsollen er bannet og flytte harddisken over på en 360 som ikke er bannet og dermed få achievements og slikt. Man blir ikke bannet om man spiller originale spill på en moddet 360. Om du spiller brente spill offline eller online spiller ingen rolle. 360en lagrer info om spillene du putter i den internt og sender dette til MS neste gang du kobler konsollen til nett. Noen tror at det funker å trekke ut kabelen når du spiller brente spill, men det hjelper altså ikke. Nei, man blir i teorien bare banna om man gamer brente spill online. Men sannheten er at man ikke blir bannet for dette heller Den beste måten å bli bannet på er å spille brente spill online. Gjerne en dårlig kopi som ikke er stealth-patchet og med bad crc. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hvis du vet hva du driver med, så blir du IKKE bannet fra live med moddet konsoll, og du trenger da heller ikke to konsoller. Du må sette deg inn i hvordan du sjekker at alt er ok med spillet du har tenkt til å spille. Lenke til kommentar
huggy Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hvis du vet hva du driver med, så blir du IKKE bannet fra live med moddet konsoll, og du trenger da heller ikke to konsoller. Du må sette deg inn i hvordan du sjekker at alt er ok med spillet du har tenkt til å spille. What he said. Har selv spilt pirat spill online på min konsoll i et år nå, i tillegg til stor spill som CoD:WaW og GoW 2 2 uker før lansering. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 At du sjekker spillene mot DBen til f.eks ABGX er bra, men gir ingen total sikkerhet. I tillegg kommer Microsoft med nye metoder og løsninger, senest nå i vår med et tredje videolayer som tok alle på senga. Å si at det ikke er sjangs å bli bannet er bare tøv, bruker du brente spill så er muligheten tilstede. Å spille spill før release er også en grei måte å bli bannet på, det har mange erfart. Husk også at du ikke blir bannet før neste gang Microsoft "dropper banhammeren", vanligvis har det skjedd på høsten, før en større oppdatering til dashboardet. Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Om du spiller brente spill offline eller online spiller ingen rolle. 360en lagrer info om spillene du putter i den internt og sender dette til MS neste gang du kobler konsollen til nett. Dette er, for å si det på godt norsk, bullshit. Det gjøres kontinuerlig logger av all data som sendes til MS når man kobler seg til Live, og det er ingenting som tilsier at dette stemmer. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Det er tøys og tull, 360en logger discer du har boota og basert på loggen kan de finne uoverenstemmelser som fører til ban. Det finnes en haug med tilfeller, google it. C4EVA har også bekreftet at 360en har en intern logg. Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Siden det er C4E & co som gjennomfører og analyserer disse loggene, og som har kommet fram til det jeg sa i forrige post, så har jeg ingen tiltro til din uttalelse. Forøvrig, ikke at det er noe form for bevis, men jeg selv og alle jeg kjenner, har brukt backups offline i årevis, uten å få konsollen utestengt. Så til trådstarter, hold deg til backups offline, så har du ingenting å frykte. Forutsatt at du har gjort dine backups på 100% korrekt måte. Endret 17. mai 2009 av JerkenovDecoq Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Begynn å kjøp spillene så slipper dere å tenke på alt dette. Lenke til kommentar
Xbox360Lover Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Slettet Endret 29. november 2011 av Xbox360Lover Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Siden det er C4E & co som gjennomfører og analyserer disse loggene, og som har kommet fram til det jeg sa i forrige post, så har jeg ingen tiltro til din uttalelse. Forøvrig, ikke at det er noe form for bevis, men jeg selv og alle jeg kjenner, har brukt backups offline i årevis, uten å få konsollen utestengt. Ta deg en tur på #fw på EFNET og spør c4eva og de andre i iXtreme-teamet så bytter du nok mening. Om jeg har forstått dette riktig:- Jeg kan gå online med en modda konsoll, og ikke bli banna, bare jeg ikke spiller på live? - Kan spille online, hvis spillene er gjort veldig bra, slik at de fremstår som en original vare? - Kan jeg spille så mye jeg vil på live med originale spill, selv om konsollen er modda? en ting til.. funker det å flashe firmwaren på de nyeste konsollene? en kamerat av meg vurderer og kjøpe en arcade, siden de har tilbud på gamestop til 999. 1) Spiller ingen rolle om du er tilkobla Live eller internett mens du spiller, konsollen "ringer hjem" når du kobler deg på nett neste gang. 2) Yepp, hvis du kopierer spillene dine riktig er det ingen risiko for å bli bannet. 3) Ja. Alle nåværende DVD-drev brukt i 360en kan flashes. Det inkluderer LiteOn som står i de nyeste konsollene. Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Om jeg har forstått dette riktig:- Jeg kan gå online med en modda konsoll, og ikke bli banna, bare jeg ikke spiller på live? - Kan spille online, hvis spillene er gjort veldig bra, slik at de fremstår som en original vare? - Kan jeg spille så mye jeg vil på live med originale spill, selv om konsollen er modda? en ting til.. funker det å flashe firmwaren på de nyeste konsollene? en kamerat av meg vurderer og kjøpe en arcade, siden de har tilbud på gamestop til 999. Alle 360er kan flashes, uansett drev og modell. Noen krever spesialutstyr. Hvis du vil være 100% sikker på at du ikke blir utestengt, ville jeg kun brukt originale spill på Live. Når det er sagt, jeg har mange 360er, en av dem har blitt brukt til å spille både backups og originaler på Live i over 2 år, denne er per i dag fortsatt ikke utestengt. Kan hende det er tilfeldig. Men jeg har alltid oppgradert med nyeste firmware, og jeg lager mine backups selv fra mine egne originaler, så de er 100% som de skal. Alt annet er en potensiell risiko. Ta deg en tur på #fw på EFNET og spør c4eva og de andre i iXtreme-teamet så bytter du nok mening. Jeg henger på den kanalen omtrent daglig, siden jeg driver og flasher for folk på si. Aldri hørt snakk om det du nevner. Kom gjerne med en link hvor dette faktisk blir bekreftet. Og da ikke noe spekulasjon om at det kan HENDE det er noe som skjer. Endret 18. mai 2009 av JerkenovDecoq Lenke til kommentar
Xbox360Lover Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Slettet Endret 29. november 2011 av Xbox360Lover Lenke til kommentar
Kris Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hvis GEoW platen din har blitt ødelagt 5 ganger er det noe feil med Xboxen din. Du bør sende den på reperasjon. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 I norge har vi 5 års reklamasjonsrett Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Synd at xboxen min er over 3 år gammel, den er fra launch........... Hvis drevet ditt konstant riper plater, og du av en eller annen grunn ikke vil reklamere, kan du kjøpe et nytt drev og få kameraten som skulle flashe for deg til å installere den om du ikke har greie på det selv. Du får f.eks. en ny Lite-On spiller for 295,- hos modnet.no, eller enda billigere fra f.eks. Ebay. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå