Arne Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Det er jo også verdt å tenke på lokale garantiordninger. Hvis den lokale våpensjappa har en super returordning for alle sine benelli våpen, der du får helt 100% super god support ved feil, mangler og spørsmål, ville jeg nok vurdert en Benelli. ...og det ville jeg kanskje uansett garantiordning eller ei... Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 For dere som lurer på hvordan man søker og andre spørsmål rundt våpenkjøp fant jeg en fin side på xxl-sport; http://www.xxl.no/templates/magasinArtikkel____38666.aspx Vær så god. Lenke til kommentar
Kvikkfort Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Hva mener dere om denne : http://www.wingevapen.no/index.php?id=3565 ? Lenke til kommentar
Kvikkfort Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Tanken på en halvautomat har som sagt slått meg, har sittet og søket litt da, fant denne http://www.wingevapen.no/index.php?id=3565 , skal visst være en grei hagle til en grei pris. Eller? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Arne Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Noen spesiell grunn til at du vil ha halvauto? Med mindre du skal skyte mange leirduer på rad ser jeg ingen spesiell grunn til det. Det logiske for meg blir syntetisk halvauto til sjøjakt og toløper i tre til fjelljakten. Lenke til kommentar
vebjorn95 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Heisann Jeg har nettopp tatt jegerprøven og har planer om å begynne å jakte nå til høsten, da blir det hovedsaklig jakt på gås og rype. Hvilken hagle er det da som passer, tenker at jeg skal kjøpe meg en over / under hagle, men hvilken?? Har sett litt på Star Baikal, men tar gjerne imot andre tips. Jeg har tenkt å legge i mellom 3-5000 kroner hei, skal du ha noe ordentlig som du vil skal vare kan du ta en titt på xxl http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/hagler/silma-finnskogen-light-12-76-1042277 jeg er i samme situasjon og vil kjøpe noe som dette. har nettopp skutt mi første fjellrype med denne hagla som er min onkel sin.men den hagla heter Silma Finnskogen 12/76 og er 4-5 år gammel og veier nesten 3,3 kg. Silma Finnskogen Light veier bare 2,7 kg å d er deilig å bære på fjellet .Denne hagla koster en del men tar man godt vare på en sånn hagle, vil den vare en mannsalder. Endret 7. oktober 2010 av vebjorn95 Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 noen grunn til du bumper en tråd som er godt over ett år gammel? Lenke til kommentar
vebjorn95 Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 noen grunn til du bumper en tråd som er godt over ett år gammel? hihi vet ikke du vet jo at gode råd ikke blir gamle Lenke til kommentar
Kvikkfort Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 noen grunn til du bumper en tråd som er godt over ett år gammel? Grei tråd for de som lurer på det da Står jo en del nyttig informasjon her. Lenke til kommentar
Kvikkfort Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Takker for all hjelp! Endret 29. mai 2011 av Kvikkfort Lenke til kommentar
bjornawarjar Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Heisann Jeg har nettopp tatt jegerprøven og har planer om å begynne å jakte nå til høsten, da blir det hovedsaklig jakt på gås og rype. Hvilken hagle er det da som passer, tenker at jeg skal kjøpe meg en over / under hagle, men hvilken?? Har sett litt på Star Baikal, men tar gjerne imot andre tips. Jeg har tenkt å legge i mellom 3-5000 kroner Vet at jeg ikke treffer helt på pris her. Kjøpte med en Benelli Supernova comfortech ifjor. Fy søren så behagelig å skyte med. Den ligger på ca 7000 - 7500, så litt over prissjiktet du oppga. Men det finnes mange gode rimelige hagler der ute. Lenke til kommentar
hanfur Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Heisann Jeg har nettopp tatt jegerprøven og har planer om å begynne å jakte nå til høsten, da blir det hovedsaklig jakt på gås og rype. Hvilken hagle er det da som passer, tenker at jeg skal kjøpe meg en over / under hagle, men hvilken?? Har sett litt på Star Baikal, men tar gjerne imot andre tips. Jeg har tenkt å legge i mellom 3-5000 kroner Et generelt tips, Villmarkssenteret i Vesterålen har opphørsalg nå, hvis du vil ha deg ei dyrere hagle innenfor budsjettet ditt. De har alt fra billige hagler til psychodyre. Masse billig ammo har de også. De sender over hele landet. forfjordgrunneierlag.no/villmarkssenteret Lenke til kommentar
Kvikkfort Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 Eg veit, eg veit. Har kjøpt meg hagle, står om det 2 innlegg over her Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Husk at du må få tillatelse til å kjøpe skytevåpen av lensmannskontoret før du prøver å kjøpe. Denne er vel gyldig i 6 måneder. Går en lille uke før du får den, de sjekker vandel etc. Var iallefall slik når jeg tok jegerprøven i 94. |edit| Iiik, så ikke at tråden var så gammel, beklager (leste også bare første siden ) Endret 15. april 2011 av AllFather Lenke til kommentar
Kvikkfort Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 hehe, du ekke den eneste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå