Lekless Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Hvorfor renner vannet så sakte ut fra mitt ny-monterte Iceland Corner dusjkabinett? Når vi dusjer renner det først nesten ikke vann ut sluken, og vannet stiger i karet på kabinettet til det er i ferd med å renne over. Noen ganger må vi stenge vannet og vente ett minutt eller to. Så plutselig blir det fart i sluken og vannet fosser ut som det skal. Dette gjentar seg hver gang. Mener jeg har fulgt monteringsanvisningen til punkt og prikke. Under karet til dusjkabinettet er det en liten vannlås som det går en slange fra. Slangen fra avløpet til kabinettet har jeg ført ned i en sluk som er under karet til kabinettet. Slangen løper fritt uten knekk eller klem noe sted. Enden på slangen er under "vannlinjen" i denne sluken. Er det dette som er problemet? At det blir stående luft i slangen mellom den lille vannlåsen til dusjkabinettet, og vannet i sluken der slangen munner ut? Håper noen kan gi meg et tips! Kabinettet ser fint ut og virker solid - men dette avløpsproblemet legger en demper på dusjgleden... Rune Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Enden på slangen er under "vannlinjen" i denne sluken. Er det dette som er problemet? Tror nok det ja. Prøv å la enden på slangen være over vannivået i sluken, så tenker jeg det løser seg. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Enden på slangen er under "vannlinjen" i denne sluken. Er det dette som er problemet? Tror nok det ja. Prøv å la enden på slangen være over vannivået i sluken, så tenker jeg det løser seg. støttes.. når det blir nok vann klarer det å trykke luften gjennom og plutselig går det meget raskt.. Lenke til kommentar
Lekless Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Takk til Zanta og 2ball(s)! Festet slangen slik at den ikke stikker ned i vannet i sluken, og nå fungerer nedløpet slik det skal. Leverandøren av kabinettet kunne godt nevnt dette i sin monteringsanvisning. Det er ikke bare enkelt å "vippe" opp et ferdig montert kabinett - og fikle på plass avløpsrøret på denne måten.... mvh Lekless Endret 17. mai 2009 av Lekless Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå